چاپ
مقالات
بازدید: 778
نوشته شده توسط atabak   
12 اسفند 1389,ساعت 16:36:01

ظرف ۱۸ ماه گذشته تعداد زندانیان ایران ۵۵ هزار نفر افزایش

یافته و به ۲۲۰ هزار نفر رسیده است. اما زندان‌ها تنها برای

 ۸۵ هزار نفر جا دارند. گروهی به رغم تامین قرار در زندان مانده‌اند.

 

غلامحسین اسماعیلی رئیس جنایتکار سازمان زندان‌های

 جمهوری مافیایی اسلامی، در واکنش به سخنان رئیس و

شریک خامنه ای در قوه قضائیه، ضمن تشریح مشکلات

زندان‌های ایران گفت که پیام این مقام در مورد ضرورت

 برخورد قاطع با برهم‌زنندگان نظم اجتماعی از سوی

برخی همکاران وی بد تفسیر شده است. 


 

اسماعیلی جنایتکار و شریک مافیایی ملاها در مقام رئیس زندانهای ضد بشری پاسداران، شدت عمل و زندانی کردن مرتکب شوندگان جرایم خشن و سازمان یافته را ضروری دانست، اما تاکید کرد که اتخاذ سیاست قاطع نباید به معنای آن باشد که افراد بی حساب و کتاب به زندان بیافتند.


 


 

کمبود شدید جا در زندان‌ها 


 

رئیس سازمان زندان‌ها، توضیح داد که زندان‌های ایران برای نگهداری ۸۵ هزار زندانی ظرفیت دارند، اما در حال حاضر تعداد زندانیان به ۲۲۰ هزار نفر رسیده است. اسماعیلی افزود:«در دوره یک‌سال و نیمه مسئولیت من، ۵۵ هزار نفر بر تعداد زندانیان سراسر کشور افزوده شده، اما حتی ۵۵ متر هم به فضای زندان‌ها اضافه نشده است.» 


 

رئیس سازمان زندان‌ها در همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب سخن می‌گفت. این همایش روز چهارشنبه (۱۱ اسفند) و یک روز پس از تظاهرات  مخالفان در ایران علیه بازداشت موسوی و کروبی، برپا شد. یکی از بحث‌های عمده همایش، نحوه برخورد قوه قضائیه با دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر بود. 


 

رئیس سازمان زندان‌ها، پس از تاکید بر تراکم شدید در زندان‌ها گفت:«از جمعیت ۲۲۰ هزار نفری زندانیان ما، ۷۰ هزار نفر با قرار تامین در زندان هستند. ما می‌توانیم تدابیری اتخاذ کنیم که برخی در زندان نباشند.»


 


 

۱۱ ماه زندان به‌جای ۱۰۰ هزار تومان جریمه 


 

توضیحات رئیس سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد که مجازات‌ها در بسیاری موارد تناسبی با نوع جرائم عادی ندارد. وی گفت:«در بازدیدهای اخیر ۵۰ تا ۶۰ نمونه را جمع‌آوری کردیم که مصادیق عینی و دقیقی برای این موضوع هستند. مثلا یک محکوم به پرداخت ۱۰۰ هزار تومان جریمه نقدی ۱۱ ماه در زندان مانده بود. نمونه دیگر زنی بود که به اتهام رابطه نامشروع ۱۰۳ روز در زندان مانده بود و بعد به ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.»


 


 

افزایش تعداد زندانیان، در سال‌های اخیر به یکی از بزرگترین مشکلات جمهوری اسلامی تبدیل شده است. تا آنجا که رئیس سازمان زندان‌ها اخیرا در نامه‌ای به شورای شهر تهران خواستار تعیین بودجه عمرانی برای زندان اوین شده است. با این همه، اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروهای انتظامی روز پنجشنبه (۱۲ اسفند) در مصاحبه با ایسنا از دستگاه قضائی ایران خواست که دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر را با تعهد و ضمانت آزاد نکند و در برخورد با آن‌ها سخت‌گیرتر باشد. 


 

در همایش سراسری دادستان‌های کشور صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، در واکنش به کسانی که این دستگاه را به نرمش در برابر معترضان متهم کرده‌اند، گفت:«عده‌ای که رد پای آن‌ها را می‌توانم بگویم به کجا بر می‌گردد، مدعی شدند قوه قضائیه هیچ کاری نکرده است. این درحالی است که دستگاه قضائی صدها پرونده را در فضائی ملتهب رسیدگی کرده است. ... چگونه می‌توان گفت دستگاه قضائی در برابر فتنه گران عمل نکرده است؟»


 


 

اعتراض به هتک حرمت فائزه رفسنجانی 


 

رئیس قوه قضائيه، بدون نام بردن از فائزه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت:«عده محدودی در کوچه و خیابان راه می‌افتند، علیه کسی که خود به آن میل ندارند شعار می‌دهند و خود نیز محاکمه و اجرا می‌کنند. در همین چند روز اخیر نسبت به برخی مسئولان و خانواده‌های آنان هتاکی شد. این ظلم است. ظلم که شاخ و دم ندارد.» 


 

فائزه رفسنجانی، چند روز پیش در شهرری مورد تعرض و هتاکی شدید چند نفر از لباس‌شخصی‌ها قرار گرفت. این گروه، ضمن فحاشی‌های رکیک، دختر رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت را تهدید کردند، محافظ وی را مورد تعرض فیزیکی قرار دادند و شعارهای تندی علیه شخص رفسنجانی سر دادند. 


 

صادق لاریجانی در ادامه سخنان خود افزود:«خطاب به خانم یا آقائی کلماتی گفته می‌شود که واقعا برخی از آن‌ها مستحق حد است. چطور می‌توان این‌ها را تحمل کرد؟ باید همه مسئولان جهت‌گیری کنند.» 


 

در حالی که همه اعضای خانواده‌های میرحسین موسوی و مهدی کروبی تاکید دارند که آن‌ها در خانه‌های خود نیستند، جعفری دولت‌‌آبادی دادستان تهران، در حاشیه همایش دادستان‌ها، دوباره خبر انتقال این دو را به زندان حشمتیه تکذیب کرد و گفت که همه این اظهارات دروغ است و آن‌ها در خانه‌های خود هستند.


 


 

گسترش مواد مخدر 


 

در همایش دادستان‌ها، طاها طاهری قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور هشدار داد که مسئله گسترش اعتیاد، در کنار بسیاری ناهنجاری‌های دیگر، اگر مهار نشود می‌تواند به یکی از بحران‌های اصلی کشور تبدیل شود. وی گفت:«متاسفانه امروز ۷۵ درصد مردم دسترسی به مواد مخدر را آسان تلقی می‌کنند.»


 


 

ویکی لیکس اسنادی را منتشر کرده که نشان‌می‌دهد ایران در حال حاضر یکی از مهمترین شاهراه‌های قاچاق هروئین به سراسر جهان است و حتی آزمایشگاه‌های متعدد و مدرنی هم برای تبدیل تریاک به هروئین در اختیار دارد. روز دوشنبه (۹ اسفند) ۲۹ تن تریاک در فرودگاه بین‌المللی تهران کشف شد. این محموله با یک هواپیمای خصوصی از چین به ایران رسیده بود.

منبع: دویچه وله:12 اسفند 1389
www.loretsan11.com

تاريخ بروز رساني ( 05 فروردين 1390,ساعت 06:07:46 )