چاپ
مقالات
بازدید: 779
نوشته شده توسط atabak   
10 مرداد 1390,ساعت 11:03:20

مردم منطقه پلدختر لرستان که سال هاست از آب آشامیدنی

مناسب محروم هستند نتوانستند گرمای طاقت فرسای تابستان امسال

را تحمل کنند و در یک اقدام اعتراضی اقدام به بستن محور جنوب

کردند و ساعت ها از عبور و مرور وسایل نقلیه ممانعت نمودند

 

.

 

 

 

 

جنبش رهائ بخش لرستان همواره میگوید 

و گفته است که >>>>

 

 

 

نابود باد سیستم مافیائی جمهوری اسلامی

عامل تمام مصیبتها 

 

 


اهالی روستای "جلگه خلج" از توابع شهرستان پلدختر در

اعتراض به آلوده شدن آب آشامیدنی خود توسط شرکت نفت تجمع کردند

و در این تجمع جاده ترانزیت شمال - جنوب به مدت یک ساعت و نیم بسته شد.

 

عضو شورای روستای "جلگه خلج" پلدختر در این رابطه به خبرنگار اعزامی مهر به منطقه گفت: مدت چند سال است که شرکت نفت آب آشامیدنی روستای جلگه خلج را به مواد نفتی آلوده کرده است.

رمضان قربانی افزود: این امر موجب شده در فصل تابستان و گرمای طاقت فرسا مردم کاسه صبرشان لبریز شده و زن و مرد مبادرت به تجمع در محل جاده ترانزیتی شمال - جنوب در حاشیه روستا کردند.

 

ی هدف و انگیزه روستائیان از این تجمع را حل مشکل آب آشامیدنی مردم اعلام کرد و گفت: متاسفانه شرکت نفت تاکنون به تعهد خود مبنی بر پرداخت 35 میلیارد ریال قول داده شده خود استنکاف نموده و وعده های پوچ و توخالی شرکت نفت مشکلات اهالی روستا را چندین برابر کرده است.

عضو شورای روستا نیز تاکید کرد: در صورتی که مشکل آب آشامیدنی روستا حل نشود اهالی راههای دیگری را برای رساندن صدای خود به گوش مسئولان در پیش خواهند گرفت.

فرماندار پلدختر نیز به محض اطلاع از تجمع مردم در محل محور ترانزیت شمال به جنوب با بخشدار مرکزی در جمع اهالی روستای "جلگه خلج" حضور یافت و آنها را به صبوری و خویشتنداری دعوت کرد.

"فریدون رشیدی" در اجتماع مردم روستا قول داد با حداکثر توان خود مسائل آنان را به استان و مسئولان رده بالا منعکس کند و تا حل مشکل آب آشامیدنی روستا لحظه ای درنگ نکند و روستاییان نیز که فرماندار شهرستان را در جمع خود دیدند که مشکلات آنان را از نزدیک بررسی می کند به اجتماع خود پایان دادند.

فرماندار پلدختر در گفتگو با خبرنگار مهر در پلدختر گفت: روستاییان "جلگه خلج" به علت نبود آب آشامیدنی و خرابی پمپ آب شرب خود اعتراض کردند.

رشیدی افزود: با استان هماهنگی صورت گرفت و قول دادند در اسرع وقت پمپ آب آشامیدنی روستا تعویض شود.

وی اضافه کرد: دستور داده شده آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به صورت رایگان در اختیار اهالی روستا قرار داده شود و مردم نیز آب شرب خود را به اندازه نیاز تامین کنند .

فرماندار پلدختر یادآور شد: تا زمانی که تشخیص دهم آب آشامیدنی باید به صورت مجانی به مردم روستای جلگه خلج داده شود و مسئولیت این موضوع بر عهده شخص فرماندار است چرا که مسئولان نظام جمهوری اسلامی نوکر مردم و مردم ولی نعمت ما هستند.

بنابر این گزارش، حکایت آلودگیهای نفتی در پلدختر حکایت دیروز و امروز مردم این دیار نیست. حکایتی از ماهی های سوگوار کشکان تا چشمه های نفتی پلدختر است. اینجا نصیب مردم پلدختر از عملیات های استخراج و انتقال نفت فقط حوادث آن است.

دو سال پیش بود که نگارش سرگذشت همنشینان رودخانه نفتی، مجالی برای طرح مشکلات مردمی که در جوار طلای سیاه هر روز آرزوی قطره ای آب پاک و محصولی سالم می کردند را فراهم کرد.

خبرگزاری مهر در گزارش های متعددی از وضعیت زندگی مردمی که آلودگیهای نفتی موجب بروز مشکلات زیادی برایشان شده بود سخن گفت تا در نهایت گوش شنوایی پیدا شود و با پیگیری های استاندار قبلی لرستان عملیات مجتمع آبرسانی کوثر پس از سالها رکود دوباره آغاز شود.

مردم روستای جلگه خلج و 11 روستای دیگر حاشیه خطوط نفت که پس از سالها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات شاهد آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی کوثر بودن سختی و مشقت بی آبی و استفاده از آب تانکر را به جان خریدند تا بنابر وعده سید حسین صابری این پروژه در عید غدیر امسال به بهره برداری برسد ولی همچنان این پروژه در میان بدعهدی شرکت نفتی ها نیمه تمام باقی مانده است.

این در حالیست که وعده وزارت نفت با گذشت دو سال هنوز تحقق نیافته است تا بدعهدی نفتی ها در زمینه اختصاص سهم خود از اعتبارات تکمیل مجتمع آبرسانی کوثر نیز به شمار دیگر بدقولیهای شرکت نفت برای رفع مشکلات مردم منطقه اضافه شود.

این امر موجب شده تا اهالی روستای جلگه خلج بارها شکایت شرکت نفتی ها را نزد مسئولان استان و شهرستان ببرند ولی گویا کسی نمی تواند مسئولان شرکت نفت را مجاب کند که برای رفع مشکلات مردم قدمی بردارند

ابود باد سیستم مافیائی جمهوری اسلامی

عامل تمام مصیبتها

 جنبش رهائی بخش لرستان 7+4 

www.lorabad.com 

تاريخ بروز رساني ( 11 مرداد 1390,ساعت 19:16:34 )