چاپ
مقالات
بازدید: 827
نوشته شده توسط atabak   
29 خرداد 1387,ساعت 21:20:15
در حالی که فقر و فلاکت فزاینده زندگی را بر بسیاری از مردم ایران غیرقابل تحمل کرده است سران و تئوریسین های حکومت اسلامی ایران، هم چنان بقای خود را در تشدید سرکوب و شکنجه و اعدام می بینند. در حالی که جهل و جنایت، فساد و غارتگری تمام سران این حکومت و همه ارگان های آن را از بالا تا پایین فراگرفته است طرح وحشیانه «ارتقای امنیت اجتماعی» که در واقع اسم رمز به خطر انداختن شهروندان و تشدید رعب و وحشت برای زهر چشم گرفتن از جامعه چیز دیگری نیست دوباره نوعی حکومت نظامی اعلام نشده ای در شهرها برقرار کرده اند. علاوه بر تهدید و دستگیری گسترده زنان و جوانان در خیابان ها، به گزارش ایسنا، پلیس پس از دریافت نشانی ها، به سراغ فروشندگان و آرایشگران متخلف رفته است و سه فروشگاه لباس به دستور پلیس پلمب شده و با فروشندگان آن ها «برخورد شده است.» نیروهای پلیس و جاسوسانشان در شهرها راه افتاده اند تا نشانی فروشگاه ها و افراد ارائه دهنده پوشاک، کالاها و آرایش های غربی را پیدا کنند. یعنی سران و ارگان های حکومتی که انحصار واردات انواع و اقسام کالا و اجناس قاچاق و غیرقاچاق را در انحصار خود دارند از یک سو، آن ها را در بازار توزیع می کنند و از سوی دیگر، جمع آوری می کنند تا با توزیع آن از کانال های دیگری سود چند باره ای به جیب بزنند. در این میان، اکثریت مردم ایران، به لحاظ اقتصادی زندگی دردناک و فلاکت باری داردند و هم به لحاط سیاسی و اجتماعی هرگونه اعتراض بر حق شان توسط نیروهای جهل و جنایت، رعب و وحشت به شدت سرکوب می گردد. اما با این وجود کارد به استخوان رسیده و دیگر کسی ترسی از رعب و وحشت حکومت ندارد. بسیاری از مردم می گویند زندگی ما و فرزندان مان که به تدریج هم چون شمعی آب می شود و از بین می رود، بگذار با سرافرازی از حق مان دفاع کنیم و با اتحاد و همبستگی طبقاتی اجتماعی، حق و حقوق مان را به زور از حلقوم جنایت کاران این حکومت جانی بیرون بکشیم.
مجراجویی های جنون آمیز و اتمی سران حکومت اسلامی، همواره جامعه ایران را در نگرانی محاصره اقتصادی شدیدتر و احتمال بمباران هوایی مراکز اقتصادی و نظامی و...، قرار داده است. زیرا هنوز چنین اتفاقات شومی واقعیت پیدا نکرده و در سطح تبلیغات است فقر و فلاکت و گرانی و سرکوب های سیستماتیک زندگی مردم را تباه کرده است تا چه برسد محاصره اقتصادی جدی تر شود آن روز چه روزگار هولناکی در انتظار جامعه ایران است؟!
برای نمونه، خبرگزاری حکومتی فارس، درباره گرانی و تورم نوشت: در کرمانشاه درپی رواج شایعه گرانی چایی، قند و شکر صف های طولانی در فروشگاه های مختلف استان کرمانشاه تشکیل و برای خرید آن به مغازه ها هجوم آورده و متعاقب آن فروشندگان از عرضه کالاها خودداری کرده اند. فروشگاه ها قیمت این اجناس راتا 400 درصدافزایش داده اند چایی 25000 تا 30000، و هرکیلو قند از700 تومان به 2000 تومان رسیده است. خبرگزاری حکومتی مهر نیز از تبریز گزارش داده است که در پی شایعات افزایش قیمت ها قند و شکر و بعضی محصولات دیگر در سطح تبریز جمع آوری شده و فروشندگان از فروش آن خودداری می کنند...
در حالی که قیمت نفت در بازارهای جهانی بار دیگر افزایش یافته و روز سه شنبه 28 خرداد 2008، به 140 دلار در هر بشکه رسیده است. باز هم از این افزایش قیمت نفت، سهم اکثریت مردم ایران جز تحمل هر چه بیش تر فقر و گرسنگی و سرکوب چیز دیگری نبوده است.
در روزها گذشته چند واقعه مهم در ایران روی داده است که به عنوان نمونه هایی کارنامه سیاه حکومت اسلامی را سیاه تر نیز کرده است. این چند وقایع اخیر عبارتند از:

1 - در تظاهراتی که روز جمعه 24 خرداد 1387 - 13 ژوئن 2008 در میدان آزادی و بلوار وكیل آباد مشهد، برگزار شد بیش از 8 هزار نفر از مردم این شهر در اعتراض به تورم و گرانی شرکت داشتند. این تظاهرات، با یورش نیروهای سرکوبگر مواجه شد و بیش از 200 تن از مردم، از جمله 6 تن از دانشجویان دانشگاه فرودسی مشهد نیز دستگیر شدند.
با اعلام قبلی و از ساعت 11 روز جمعه، جمع گسترده و چند هزار نفری مردم مشهد در مقابل پارک ملت واقع در میدان آزادی شهر مشهد، در اعتراض به گرانی ها و مفاسد اقتصادی تجمع نمودند. تجمع کنندگان خشمگین با سر دادن شعار هایی مانند «مافیای اقتصادی افشا باید گردد»، «دولت بی کفایت استعفا، استعفا» و... خواستار استعفا یا برکناری دولت احمدی نژاد شدند.
نیروهای یگان ویژه و انتظامی، با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان، استاندار و دیگر مسئولان استانی از ساعت ها قبل در محل تجمع حاضر بودند با مسدود نمودن هر چهار خیابان اصلی منتهی به میدان آزادی از عبور وسایل نقلیه برای ساعت ها جلوگیری نمودند. معترضان نه تنها به درخواست رییس شورای شهر مبنی بر پایان دادن به تجمع اعتراضی خود اهمیتی ندادند، بلکه بر شدت اعتراضات خویش افزودند.
حدود ساعت 13، ماموران سرکوبگر یگان ویژه و لباس شخصی حاضر در محل که توسط ده ها بسیجی موتور سوار همراهی می شدند با شلیک چند تیر هوایی و با استفاده از باتوم، باتوم برقی و گاز اشک آور به تجمع کنندگان حمله کردند و اقدام به بازداشت جمع گسترده ای از حاضران در تجمع نمودند. به گزارش شاهدان عینی حاضر در محل، نیروهای بسیجی با استفاده از زنجیر، قمه، باتوم برقی و انواع گاز های اشک آور به طرز وحشیانه ای به تجمع کنندگان حمله نمودند. نیروهای گسترده حاضر در محل با جمع نمودن بازداشت شدگان در مسجد واقع در پارک ملت و پس از ضرب و شتم وحشیانه آنان در مسجد، با ده ها اتوبوس آن ها را به مکان نامعلومی منتقل دادند.
براساس گزارش های منتشر شده به پای یکی از حاضران در محل تیر اصابت نموده است. به گزارش کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر: محمد. ش، یکی از حاضران در پارک ملت می گوید که تاکنون چنین خشونتی را از نیروهای امنیتی در هیچ تجمعی مشاهده نکرده است. او می گوید، «دست کم 4 زن را دیده است که با سر و صورت خونین، بازداشت شده اند.» گفتنی است از سرنوشت بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست و تنها مسئولان دانشگاه از منتقل شدن دانشجویان بازداشت شده با صدور قرار بازداشت توسط دادگاه انقلاب، به زندان مرکزی مشهد خبر داده اند.
بدنبال اطلاع دانشجویان دانشجویان دانشگاه فردوسی از بازداشت شدن جمع زیادی از دانشجویان این دانشگاه، تجمع اعتراضی مقابل خوابگاه پسران این دانشگاه برگزار شد. حاضران در این تجمع که بیش از 500 تن از دانشجویان گزارش شده است با سر دادن شعار «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و «احکام انضباطی ملغی باید گردد» به سمت امور دانشجویی و از آن جا به سمت خوابگاه دختران حرکت نمودند.
با اضافه شدن دانشجویان دختر به معترضان حاضران در تجمع به بیش از هزار نفر افزایش یافت. در این تجمع مسئولان دانشگاه فردوسی حاضر شده و قول مبنی بر آزادی دانشجویان تا حداکثر روز بعد را دادند. این تجمع که از ساعات 8 شب آغاز شده بود حدود ساعت 11 شب با قرائت بیانیه به طور موقت پایان یافت. دانشجویان اعلام کردند که در صورت آزاد نشدن دانشجویان زندانی مجددا تجمع خواهند نمود.
230 تن از دستگیری شدگان تظاهرات روز جمعه 24 خرداد ماه مردم مشهد علیه گرانی، هم چنان در بازداشت به سر می برند. هم چنین گفته می شود که شمار زیادی از تظاهرکنندگان زخمی شده اند که وضعیبت جسمی دو تن از آنان وخیم است و تلاش خانواده های بازداشت شدگان برای کسب اطلاع از سرنوشت آنان تاکنون بی نتیجه بوده است. فیلم تجمع اعتراضی مردم مشهد، در سایت های اینترنتی منتشر شده است.

2- واقعه مهم دیگری در یکی از روستاهای آذربایجان روی داده است. 13 خرداد 1387 - دوم ژوئن 2008، مقاومت شماری از روستاییان آذربایجان در منطقه‌ دشت مغان، در برابر مصادره زمین هایشان، با سرکوب خونین واحدهای مسلح سپاه پاسداران مواجه شد.
در این حادثه دستکم یک نفر جان خود را از دست داده است؛ شمار زیادی نیز زخمی شدند و یا شدیدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌ اند. روستائیانی که مورد حمله‌ وحشیانه‌ سپاه قرار گرفته ‌اند، از روستاهای «بیوک خانلو»، «قره داغلو»، «خلیل کندی» و «ایاز کندی» هستند. این روستاها در غرب پارس‌آباد و در کناره‌ رودخانه‌ی ارس قرار دارند.
حادثه زمانی آغاز شد که افراد سپاه بدون اخطار قبلی به سوی روستائیانی که در حال هدایت طیور خود به مزارع شخصی خود بودند، آتش گشودند. این مزارع که در ساحل رودخانه‌ ارس قرار دارند، زمین ‌های مرغوب و بسیار حاصل‌ خیزند. سه سال پیش تلاش سپاه منطقه برای مصادره‌ زورگویانه‌ این مزارع ناکام ماند و دیوان عالی کشور نیز مجبور شد زمین‌ ها را متعلق به روستائیان اعلام کند. اما افراد و ارگان‌ هایی که برای تصاحب این زمین ‌ها می کردند اکنون بار دیگر درصدد مصادره زمین ‌ها روستائیان هستند. اقدام سه سال پیش سپاه نیز با درگیری خونین همراه بود. «نورالدین درگاهی»، فرزند حاجی حمزه درگاهی، از روستای قره داغلو، نخستین قربانی حمله‌ سپاه به روستائیان است. این فرد در اثر زخم ناشی از اصابت گلوله، در محل حادثه به قتل رسید. فرد دیگر به نام «بابک مرادی»، از پارس‌آباد مغان، به شدت زخمی شده و احتمال داده می شود سپاه او را به یکی از بیمارستان های تبریز منتقل کرده است. خانواده‌ این فرد از سرنوشت او و محل بستری شدنش خبری ندارند.
علاوه‌ براین‌ها، سه نفر به نام ‌های «منصور بدلی» فرزند ذبیح الله بدلی از روستای ایازکندی، «شهریار کیانی» فرزند علی ‌آقا از روستای خلیل‌ کندی و «شهریار کمالی» از روستای قره‌داغلو به شدت زخمی شده ‌اند. سپاه محل تنها تایید کرده این عده به بیمارستان انتقال یافته‌ اند، اما از اعلام محل بستری شدن آن ها خودداری کرده است.
افراد زیر نیز به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و زخمی شده ‌اند:
- خانم فرح بدلی، روستای ایازکندی
- منظر بدلی، روستای سلمان کندی
- عزیزه بدلی، روستای قره داغلو
- لاله درگاهی، از پارس‌ آباد
- خانم آهروز درگاهی، از پارس آباد
- سولماز درگاهی، از پارس آباد
- علی علی‌زاده، از روستای قره داغلو
- مدد اسدزاده، از روستای ایازکندی
- بهمن علی‌زاده از روستای قره داغلو
- افشار علی زاده از روستای ایازکندی
پس از سرکوب خونین روستائیان، افراد سپاه خودروها و موتورسیکلت های اهالی را مصادره کردند و ۳ دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتور سواری نیز به کلی نابود نمودند.
در حال حاضر این روستاها به طور کامل در محاصره‌ سپاه و نیروی انتظامی قرار دارند و ارتباط آن ها با اطراف قطع شده است. فضای رعب و وحشت در این روستاها حاکم است و اهالی روستا تهدید شده ‌اند که درباره یورش خونین سپاه پاسداران حکومت سکوت اختیار کنند.
سپاه هم چنین مانع از آن می شود خانواده ‌ها در جستجوی اعضای مفقود و زخمی به اقدامی دست بزنند. به عنوان مثال، وقتی پدر نورالدین درگاهی (مقتول) در پی کسب خبری از جسد فرزندنش از بیمارستان محل بود، به شدت مورد ضرب و شتم عوامل سپاه قرار گرفته است.

3- سومین واقعه در تهران اتفاق افتاده است. جمعی از مردم در اعتراض به موج گرانی ها در ایران، در پارک ملت تجمع کرده بودند با برخورد شدید نیروهای امنیتی سرکوب و حدود 300 نفر بازداشت شدند.
براساس کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر، ساعت 11:30 صبح روز جمعه 24 خرداد 1387، جمعیتی بالغ بر 1000 نفر قصد تجمع در پارک ملت را داشتند که با برخوردهای شدید نیروهای لباس شخصی و بسیجی مواجه شدند.
یکی از شاهدان عینی که گفته هایش در سایت ها درج شده است به نام «محمد. ش» درباره پارک مات می گوید که تاکنون چنین خشونتی را از نیروهای امنیتی در هیچ تجمعی مشاهده نکرده است. او می گوید: «دست کم 4 زن را دیده است که با سر و صورت خونین، بازداشت شده اند.»
سایت عصر ایران نیز از پارک ملت گزارش کرده است: در پارک ملت تهران در ساعت 12 امروز تعدادی در این پارک تجمع کردند که با حضور ماموران انتظامی و امنیتی متفرق شدند.
براساس گزارش این سایت، «هم اکنون بوی شدید گاز اشک آور در فضای اطراف پارک ملت تهران به مشام می رسد و ماموران از خودروهای عبوری می خواهند ضمن بالا بردن شیشه خودرو از توقف خودداری کنند در غیر این صورت پلاک خودرو کنده می شود! گفته می شود از ساعت 12 تعدادی از تجمع کنندگان توسط ماموران امنیتی بازداشت شده اند.
هم اکنون اوضاع در کنترل است و تجمع کنندگان نیز متفرق شده اند اما هم چنان ترافیک شدیدی در خیابان ولی عصر تهران مشاهده می شود و ماموران انتظامی و لباس شخصی نیز کنترل اوضاع را در دست دارند.
خبرگزاری حکومتی فارس نیز در مورد واقعه پارک ملت نوشت: «تعدادی از اراذل و اوباش پيش از ظهر امروز به دعوت شبكه ‌های ماهواره ‌ای ضدانقلاب و لس آنجلسی در مقابل پارك ملت تجمع غيرقانونی برگزار كردند. تجمع ‌كنندگان كه پيش از ظهر امروز بدون مجوز قانونی و در مقابل پارك ملت اقدام به برگزاری تجمع كرده بودند با دخالت نيروی انتظامی و بازداشت تعدادی از اين افراد، در حال متفرق شدن هستند...
براساس گزارش ها، در حمله نیروهای سرکوبگر به تجمع اعتراضی در تهران، دست کم ۲۰۰ نفر را در پی داشت.
رییس کل دادگستری استان تهران نیز در نشست مطبوعاتی روز شنبه ۲۵ خرداد ماه، اجتماع روز جمعه در خیابان ولی عصر را تایید کرد و از دستگیری ۲۰۰ تن در این میان خبر داد. علیرضا آوایی گفت نیت، شخصیت، انگیزه، نوع برخورد و نوع همکاری افراد در تصمیم گیری قضات در قبال بازداشت شدگان موثر است. وی افزود که ظرف یک هفته تکلیف افراد بی گناه و کم گناه روشن خواهد شد.

4 - در شهرک پونک تهران، جمعه 24/3/1387، مردم معترض با سردادن شعارهایی علیه حکومت اسلامی، اعتراض خود را نسبت به سیاست های چپاولگرانه دولت بر علیه مردم محروم اعلام داشتند. بنا به گزراش های منتشر شده یکی از شاهدان صحنه تظاهرات به «فریاد کارگر» گفت: «حدود 2000 نفر از مردم شهرک پونک که شامل تمام اقشار فرهنگیان، کارگران، جوانان، زنان و دانشجویان می شدند تظاهرات سراسری برگذار کردند. مردم در این حرکت با هم متحد بودند و یک صدا فریاد می زدند و شعار می دادند. نیروهای انتظامی به مردم یورش بردند و آن ها را مجروح ساختند. 10 نفر دستگیر شده و به مکان نامعلومی منتقل گردیدند. علت این تظاهرات تورم بیش از حد و فشارهای معیشتی گزارش شده است.

5 - پنجمین واقعه مربوط به اعتراض دانشجویان دانشگاه زنجان است. به دنبال نقشه «حسن مددی»، معاون دانشجویی دانشگاه زنجان برای تجاوز به یک دختر دانشجو، 3 هزار دانشجوی دانشگاه زنجان دست به تحصن و اعتراض زدند.
دانشجویان دانشگاه زنجان در جریان تحصن خود خواستار برکناری یا استعفای رئیس دانشگاه، برکناری و برخورد قضایی با «حسن مددی»، لغو امتحانات تا زمان ادامه تحصن و عدم برخورد با متحصنین هستند و بر ادامه اعتراض تا دست یابی به خواست هایشان تاکید دارند.
شنبه شب 25 خرداد ماه، رسانه های دانشجویی گزارش دادند که دانشجویان دانشگاه زنجان معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه به نام حسن مددی را در حال مجبور کردن یکی از دختران دانشجو به برقراری رابطه با او در اتاق کارش غافلگیر کرده و از صحنه ورود به اتاق فیلم برداری کرده اند.
هم چنین گزارش شده است که این دختر دانشجو نیز پیش از ورود دیگر دانشجویان به اتاق صدای این استاد را ضبط کرده است. مددی استاد دانشکده ادبیات دانشگاه زنجان و در حال حاضر معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه است.
نوید نوری فر، روابط عمومی شورای متحصنین دانشجویان دانشگاه زنجان، در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی گفته است: «طبق گزارش ها پس از این واقعه که حدود 7 شب شنبه رخ داد، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان دانشگاه زنجان در دانشگاه حاضر شده و در سالن ورزش این دانشگاه تحصن کردند... در روز یک شنبه کنترل دانشگاه کاملا در دست دانشجویان متحصن است و از ورود اساتید و کارکنان و مسئولان دانشگاه، جز مسئولان بهداری و سلف سرویس، جلوگیری می شود. هم چنین امتحانات روزهای یکشنبه و دوشنبه دانشگاه زنجان لغو شده است.
خبرگزاری برنا، وابسته به سازمان ملی جوانان حکومت اسلامی نیز از قول مددی و درباره علت تحصن دانشجویان دانشگاه نوشته است: «روابط عمومی دانشگاه باید پاسخگو باشد و من در حدی نیستم که به این نوع سوالات جواب دهم.» مددی در گفتگو با خبرگزاری برنا، هم چنین تعطیل شدن دانشگاه و لغو امتحانات را تایید کرده است.
روزنامه کیهان، در واکنش به رسوایی اخلاقی گسترده در سطح مدیران دانشگاه ها، که از سال گذشته این قضیه در دانشگاه کرمانشاه، سهند و اخیرا زنجان شکل رسانه ای به خود گرفته است، اتهام اخلاقی را متوجه دختر دانشجویی که مورد سوء استفاده یکی از مدیران دولت احمدی نژاد قرار گرفته، دانسته و نوشته است: «سرمایه گذاری دشمن برای انحطاط اخلاقی یکی از معاونان دانشگاه زنجان، زمینه آشوب را در این دانشگاه ایجاد کرد...»
خبرنامه دانشجویی امیرکبیر، روز سه شنبه، 28 خرداد ماه 1387 برابر با 17 ژوئن 2008، خبر داد که مسئولین دانشگاه به جای برآورده کردن مطالبات به حق دانشجویان وارد فاز تهدید آن ها شده اند. طبق اخبار رسیده روز گذشته مسئولین دانشگاه زنجان طبق نامه ای که به رویت دانشجویان رسانده اند، مدعی شده اند حکم اخراج نزدیک به ۲۰ نفر از فعالین دانشجویی به سبب افشای رسوایی اخلاقی معاون دانشجویی این دانشگاه توسط وزارت علوم صادر شده است.
هم چنین صبح امروز خبر رسید که نیروهای امنیتی، نیروهای انتظامی و گارد ویژه اطراف دانشگاه را محاصره کرده اند و بیم بازداشت گسترده دانشجویان می رود. دانشگاه زنجان همچنان در وضعیت ملتهبی به سر می برد.
رئیس دانشگاه جهت قطع ارتباط دانشجویان معترض با محیط بیرون، اینترنت دانشگاه را قطع کرده است. تلفن های همراه نیز در دانشگاه زنجان دچار اختلال شده است. در همین رابطه مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، روز گذشته با تمجید از ریاست دانشگاه زنجان وی را یکی از «روسای خوب» دانشگاه های کشور دانسته و ضمن تهدید دانشجویان گفت: «از نظر وزارت علوم امتحانات باید در برنامه زمانی خود برگزار شود و برخی از افرادی که از برگزاری امتحانات جلوگیری می‌کنند، به دنبال تشنج آفرینی در دانشگاه ها هستند که با آنها برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.»
گفته می شود که ارگان و رسانه های حکومتی برای سرکوب دانشجویان زنجان زمینه چینین می کنند. هم زمان با انتشار اخبار مشابهی در رسانه های نزديک به دولت احمدی نژاد عليه دانشجويان متحصن دانشگاه زنجان، سپاه پاسداران نيز روز سه شنبه در بولتن داخلی خود ادعا کرد که «گروه های ضد انقلاب خارج از کشور در روزهای اخير به زمينه سازی برای تحريک دانشجويان در مجامع دانشگاهی روی آورده اند.»
بولتن «تحليل روز» که از سوی نهاد نمايندگی ولی فقيه در سپاه منتشر می شود، ضمن حمايت از معاون دانشجويی دانشگاه زنجان که گفته می شود قصد تجاوز به يک دختر دانشجو را داشت، ادعا کرد: « افراطيون دفتر تحکيم وحدت در دانشگاه زنجان با ادعای ارتباط غير اخلاقی يکی از معاونين دانشگاه با دختری دانشجو، فضای آنجا را متشنج کرده و در حال گسترش به ساير دانشگاه ها هستند.»
نشريه روزانه سپاه پاسداران هم چنين نوشته است: «رسانه ها و گروه های سياسی که در سال های گذشته در استفاده از پتانسيل دانشجويان برای اجرای خواسته های خود ناتوان بودند اکنون با استفاده از اهرم های مسائل صنفی دانشجويی و يا ايجاد تله های اخلاقی به دنبال به آشوب کشيدن فضای دانشگاه ها هستند.»

قبل از این نیز دانشجویان دانشگاه سهند و دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج و دانشگاه بوعلی سینا در همدان، با اعتصاب و اعتراض پیگیر خود خواست هایشان را به مسئولین این دانشگاه ها تحمیل کرده بودند.
مبارزه دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج، یکی از گسترده ترین و موفق ترین مبارزات دانشجویان در دانشگاه های کشور است. این دانشجویان، خواستار برکناری معاونت امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه، رسیدگی به وضعیت غیرقابل قبول غذا، رسیدگی به وضعیت نامناسب سرویس های آمد و رفت، رسیدگی به وضعیت بد خوابگاه ها، تخریب نکردن کتابخانه پسران، لغو احکام انضباطی صادر شده برای هشت تن از دانشجویان متحصن، برکناری معاونت آموزشی دانشگاه و عذرخواهی کتبی ریاست دانشگاه از دانشجویان و خانواده های آنان به دلیل اتهامات واهی، و نیز به تعویق افتادن برگزاری امتحانات پایان ترم تحصیلی شده بودند که همگی آن ها از سوی ریاست دانشگاه، پذیرفته شد و به این ترتیب، اعتصاب آنان با موفقیت به پایان رسید.

6- دبیر کمیته تحقیق و تفحص قوه قضائیه «عباس پالیزدار» روز شنبه 14/2/87 در جمع دانشجویان همدانی پاره ای از مفاسد اقتصادی پشت پرده حکومت را البته در رابطه با کمشکش جناح افشا کرد. وی از جمله گفته است:
- یکی از آقایان علما آمد گفت یک پسرمعلول جسمی دارم و می خواهم یک موسسه توانبخشی بسازم که پسرم هم زیر نظر خودم باشد. ما هم موسسه را ثبت کردیم. بعد آمد گفت که اقا من ساپورت مالی می خواهم فلان معدن سنگ دهبید فارس را که بهترین معدن سنگ دنیاست به من بدهید. بعد از چند وقت گفت کم است معدن دیگری در زنجان را هم به من واگذار کنید و تا به حال این اقا چهار معدن را تصاحب کرده به بهانه ساپورت یک موسسه توانبخشی. در این زمان دانشجویان با اصرار خواستند که نام این شخص چیست. پالیزار گفت آیت الله امامی کاشانی (عضو شورای نگهبان و یکی از 4 امام جمعه موقت اما پای ثابت تهران)
- آیت الله… آمدند نزد مقام رهبری گفتند که می خواهیم یک دانشگاه قضایی بسازیم برای خواهران در قم. مجوز داده شد. بلافاصله بعد از مجوز رفتند سراغ ساپورت مالی که بله کارخانه لاستیک دنا را مجوزش را بدهید . اقای نعمت زاده هم گفت کارخانه را در ازای 126 میلیارد به شما واگذار می کنیم. در حالی که قیمت واقعی ان 600 میلیارد بود. بعد این آقایان نامه نوشتند به نعمت زاده که تخفیف منظور فرمایید. بعد از بارها نامه نگاری برای گرفتن تخفیف، قیمت را از 600 میلیارد واقعی به 10 میلیارد رساندند. باز اقایان گفتند که ما پول نداریم. 80 درصدش را به اقساط می پردازیم. نعمت زاده قبول کرد. دوباره گفتند بیست درصد بقیه را هم الان نداریم بعد از فروش مستغلات کارخانه می پردازیم. خوب به همین راحتی آقای آیت الله کارخانه را صاحب شد و بعد از مدتی هم این کارخانه را در بورس فروخت.
ـ خوب مجددا آقای ایت الله یزدی نامه ای می نویسد برای آقای فروزش وزیر صنایع که پسرم حمید بیکار است. ترتیبی فرمایید از جنگل های شما در جهت صادرات چوب بهره مند شود. جالب است که حمید یزدی دراین زمان در قوه قضاییه مدیر کل بود. یعنی بی کار نبود. و به این صورت جنگل های شمال را به تاراج بردند. بعد رفتند مردم بومی شمال را که حالا شاید به اندازه هیزمشان چوب انبار کرده بودند بازداشت کردند که باعث شلوغی جلوی زندان در شمال شد.
ـ کارخانه ایران خوردو بدون هیچ ضابطه ای به قضات قوه قضاییه ماشین پرشیا را به نصف قیمت داد و بقیه اش را هم به اقساط که خیلی که ماشین به نامشان شد این قسط را هم نپرداختند. اما همین بذل و بخشش باعث شد صدای خیلی ها در بیاید. مثلا یکباره بنیادی به نام بنیاد نهج‌البلاغه آمد گفت که اقا ما هم 500 تا ماشین با این تسهیلات می خواهیم. حالا فکر می کنید چه کسانی هستند اعضای این بنیاد نهج البلاغه. آقای علی اکبر ناطق نوری. رفیق دوست. عسگر اولادی. حسین دین پرور. معزی
ـ بعد از این ماجرا باشگاه پرسپولیس به سرپرستی عابدینی و بنیادی به نام همگرایی اندیشه هم صدایشان در آمد که آقا ما هم از این ماشین ها می خواهیم. لازم به گفتن است که بنیاد «همگرایی اندیشه» متعلق به حجت الاسلام فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات و ایت الله علم الهدی امام جمعه حجاب پرور مشهد است.
ـ دوازده معدن بزرگ در خراسان متعلق به آیت الله واعظ طبسی است و پرونده المکاسب هم که مربوط به اقازاده واعظ طبسی است.
ـ قاچاقچی بزرگ فرودگاه پیام که هزار و صد پرونده قاچاق کالا دارد اما هنوز موفق به بازداشتش نمی شدیم چرا که تحت الحمایه اقای ناطق نوری بود.
ـ در مورد قاچاق سیگار و اینکه اساسا تولید و قاچاق سیگار تولید توتون ایران را فلج کرده و کارگران این کارخانه ها را بیکار.
ـ موضوع مهم دیگر که او اشاره کرد در مورد سقوط دو هواپیما و دلایلش بود. یکی شهید کاظمی و دیگری شهید دادمان. در مورد دادمان ماجرا عمدی بود. پرونده ای هزار صفحه ای این را می گوید. اما در مورد سقوط هواپیمای شهید کاظمی (فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه که حدود دو سال پیش هواپیمایش در غرب ایران سقوط کرد) شهید کاظمی معدن خاک سرخ هرمز را که متعلق به آیت الله خزعلی بود به علت تخلفات مسدود کرد. بعد از این ماجرا هواپیمایش سقوط کرد. البته صد در صد مشخص نیست که سقوط هواپیما عمدی بوده یا نه!
ـ در مورد سلطان شکر و مافیای شکر باید بگویم که آن ها حاضر بودند 700 میلیارد بدهند که پرونده را از زیر ضرب بیرون ببرند. در مافیای شکر «مدلل» کارگزار و داماد یکی از علمای اعلام (آیت الله مصباح یزدی و یا مکارم شیرازی) است.
ـ یک سوم جزیره کیش- پارک جنگلی چیتگر به پرونده مفاسد اقتصادی خانواده هاشمی بر می گردد. در حال حاضر پول هندوانه مصرفی اصطبل اسب های دختر هاشمی روزی 100 هزار تومان است. شرکت نفتی این خانواده به همراه عمه خانم یعنی خواهر هاشمی در کانادا را هم دیگر که قابل گفتن نیست.
پسر وسطی هاشمی به نام مهدی که در سازمان مدیریت بهینه سوخت مدیریت می کرد با استخدام زیباترین دختران از آن ها سوء استفاده هایی می کرد که فیلم آن از اتاق او کشف شد.

پالیزدار، که از پشتیبانی احمدی نژاد برخوردار بود پس از گذشت چند روز از این افشاگریش، بازداشت شد. عليرضا جمشيدی، سخنگوی قوه قضائیه حکومت اسلامی، در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: پاليزدار به اتهام توهين و اهانت عليه مسئولان و پخش شايعه و نشر اکاذيب و سوء استفاده توسط مدعی العموم تحت تعقيب قرار گرفته و در تحقيقات اوليه مشخص شد که وی با تعدادی ديگر از همدستان خود با نفوذ در برخی از ارگان ها با پوشش تحقيق و تفحص از قوه قضائيه، اسناد طبقه بندی شده و ارزيابی نشده و گزارش های مردمی بی نام و نشان را از سيستم های دولتی خارج کرده و چند هزار اوراق اين چنينی را در استان های مختلف مخفی کرده است. وی تصريح کرد: پاليز دار از سوی يکی از نمايندگان خانم مجلس به بازرسی کل کشور به عنوان دبير هيئت تحقيق و تفحص و به عنوان دکتر معرفی شده است اما در سوابق تحصيلی وی مشخص شد که مدرک فوق ليسانس و دکترای وی کمتر از 5 روز قبل از سوی دانشگاه خارجی خريداری شده و با اين مدرک توسط دو نماينده به مجلس معرفی شده و به صورت قرار دادی در خدمت هيئت تحقيق و تفحص بوده و پولی که دريافت می کرده با عنوان مدرک دکترا بوده است. سخنگوی قوه قضائيه خاطر نشان کرد: تاکنون حکم بازداشت 11 نفر در ارتباط با پرونده پاليزدار صادر شده که 6 نفر از آنان بازداشت شده اند و اين تعداد از کسانی هستند که برخی از آنان مقام دولتی داشتند.
شهاب‌نیوز، در مرود ماجرای پالیزدار، نوشت: در پی اظهارات موهن و هدفدار «عباس پالیزدار» که به بازداشت وی انجامید؛ منزل فاطمه آجرلو نماینده مجالس هفتم و هشتم که یکی از اعضای كمیته تحقیق و تفحص از قوه قضائیه بود و همکاری پالیزدار با این هیات به دعوت او آغاز شد، مورد بازرسی ماموران قضایی قرار گرفت. به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز، این بازرسی با حکم قضایی سعید مرتضوی دادستان تهران در حدود ساعت 23 شب و با هدف كشف اسناد و مدارك تحقیق تفحص صورت گرفته است.

7- سفر خاویر سولانا، وزیر خارجه اتحادیه اروپا به ایران، یکی از مهم مهم هفته گذشته بود. وی، بسته پیشنهادات جدید اتمی به ایران را به سران حکومت اسلامی تحویل داد. در بسته پیشنهادی به توقف غنی سازی اورانیوم تاکید شده است. مساله ای که سران حکومت اسلامی همواره ان را رد کرده اند. احتمالا این آخرین تلاش دیپلماتیک پرونده اتمی ایران است. زیرا رد آن تحریم اقتصادی شدیتری را به نبال خواهد داشت و آمریکا و اسراییل بار دیگر به بمباران تاسیسات اتمی و نظامی ایران به عنوان یک گزینه تاکید کرده اند.
بسته پيشنهادی که از سوی پنج عضو دائم شورای امنيت به علاوه آلمان تنظيم شده و علنی شد، پيشنهاد ‏کمک در ساخت رآکتور «آب سبک»، تضمين قانونی در تدارک سوخت هسته ای، همکاری در مديريت ‏پسماند های سوخت و مواد زائد راديواکتيو را در ازای تعليق غنی سازی و بازفرآوری اورانيوم ارائه کرد. ‏
در بسته پيشنهادی که از سوی خاوير سولانا تسليم ايران شده، پيشنهاداتی در زمينه کنار گذاشتن تمامی ‏محدوديت های تجاری با ايران شامل صادرات قطعات يدکی هواپيما برای صنايع شديدا نيازمند هواپيمائی ‏ايران، و حمايت از عضويت ايران در سازمان تجارت جهانی مدنظر قرار گرفته است. ‏
سخنگوی محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، اين شرط را به عنوان «غيرقابل پذيرش» و موردی که «به ‏هيچ وجه قابل بحث نيست» رد کرده است.
البته حکومت اسلامی هنوز پاسخ رسمي به بسته پيشنهادی که توسط خاوير سولانا رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا و ‏گروهی از ديپلمات های ارشد بين المللی همراه او ارائه شده است، نداده است. علی لاريجانی، رئيس مجلس حکومت اسلامی ‏ايران، گفته است: «مجلس به دقت بسته را بررسی خواهد کرد.»

8- حکومت اسلامى ايران، نزديك به ۷۵ ميليارد دلار سرمايه ذخيره شده خود را كه در بانك هاى اروپايى قرار داشته، خارج كرده است. هفته نامه شهروند امروز، چاپ تهران، یکی از نشریات وابسته به جناح «دوم خرداد» حکومت است در گفتگویی با محسن طلايى، معاون وزارت امور خارجه در امور اقتصادى به نقل از وی نوشته است: «بخشى از اين پول به طلا تبديل مى شود و بخشی از آن نيز در بانك هاى آسيايى ذخيره خواهد شد.»
روزنامه اعتماد ملى، روزنامه مهدی کروبی، رییس سابق مجلس شورای اسلامی هم گفته هاى طلايى را نقل كرده اما به جزييات بيش ترى اشاره نكرده است.
هر دو خبر به گفته هاى محسن طلايى، در روزهاى گذشته باز می گردند که از خارج كردن دارایی های ایران از بانك هاى اروپايى خبر داده بود، اما وی هيچ واكنشى ديگرى به خبر منتشر شده نشان نداده است.
برخى تحليل ها دليل اين كار را مقابله پيشاپيش با توقيف ها و تحريم هاى بانكى احتمالى عليه ايران در اروپا عنوان مى كنند.
روز شنبه گذشته، شش كشور موسوم به شش كشور قدرتمند جهان يا گروه پنج به علاوه يك كه طرف گفتگوهاى اتمى با ايران هستند، بسته جديد مشوق هاى اقتصادى و سياسى در قبال «تعليق غنى سازى اورانيوم در زمان مذاكره» و «اعتماد سازى در زمينه برنامه اتمى» به ايران ارائه كردند. هنوز حکومت اسلامى پاسخ رسمى به اين بسته نداده اما پيشاپيش تعليق غنى سازى را رد كرده است.
جرج بوش، رييس جمهور آمريكا پيشاپيش از رد پيشنهاد جديد غرب به علاوه چين و روسيه ابراز تاسف كرده است. ايالات متحده خواهان شدت بخشيدن بر تحريم هاى عليه حکومت اسلامى در صورت رد رسمى پيشنهادهاى جديد است.
در آخرين سفر رسمى جرج بوش به اروپا، ايران يكى از موضوعات اصلى گفتگوهایش با سران کشورهای اروپایی بوده است.
پيش از اين، روابط تجارى با بانك هاى دولتى ايران، از جمله سپه، ملت، تجارت و برخى بانك هاى خصوصى ايران تحت فشار آمريكا محدود شده بود، اما اتحاديه اروپا تاکنون رسما هيچ يك از بانك هاى ايران را تحريم نكرده است.
هنوز صحبت از توقيف مالى حساب هاى ايران در اروپا نيست اما خاوير سولانا، مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا از حکومت اسلامى خواسته است تا هر چه سريع تر به بسته پيشنهادى غرب در باره برنامه اتمى اش پاسخ دهد.
از سوی دیگر، رهبران آلمان، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا در سفر جورج بوش به کشورهایشان، آمادگی خود را برای تشدید فشارهای اقتصادی بر ایران در صورت رد بسته پیشنهادی ۱+۵ اعلام کرده ‌اند.
مطبوعات ایتالیا از قول سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر این کشور گزارش داده‌ اند که وی در دیدار با جورج بوش سخنانی از او درباره برنامه هسته ‌ای ایران شنیده که ترجیح می ‌داده مجبور به شنیدن آن ها نشود.
طبق این گزارش‌ها آقای برلوسکونی، رئیس جمهور آمریکا را در برخورد با برنامه هسته ‌ای ایران بسیار جدی و مصمم یافته و آرزو کرده است که مذاکرات با ایران متوقف نشود چرا که در غیر این صورت، وضع بسیار وخیم خواهد شد.
جرج بوش از کنار گذاشتن گزينه استفاده از قدرت نظامی تا پيش از زمان ترک مقام خود در ژانويه ‏آينده نيز خودداری می کند. ‏
مقامات اسرائيلی اعلام کرده اند که ممکن است کشورشان به جای پذيرفتن وجود يک رقيب هسته ای در ‏منطقه، به اقدام نظامی عليه تاسيسات هسته ای ايران دست بزنند.‏
بنا به گزارش لوموند از سخنان بوش در لندن - سه شنبه 28 خرداد 1387 - 17/06/2008، جورج بوش در لندن، پس از ديدار و گفتگو با ‏گوردون براون، نخست وزير انگليس، طی سخنانی ‏اظهار داشت: «خواست ايران برای دست يابی به ‏انرژی هسته ای صلح آميز يك خواست قانونی ‏است.» با اين همه بوش خاطرنشان كرد كه برای ‏وادار كردن ايران به تعليق برنامه هسته ای جنجال ‏برانگيزش هيچ گزينه ای را از نظر دور نخواهد ‏داشت. ‏
وی ابراز اميدواری كرد كه اين بحران از طرق ‏سياسی حل شود: «اكنون زمان آنست كه همه با ‏هم برای نيل به اين مقصود كار كنيم. ولی بايد ‏خاطر نشان كنم كه همه گزينه ها روی ميز است.»
گوردون براون، نخست وزير انگليس هم اظهار ‏داشت كه اتحاديه اروپا به زودی در مورد تحريم های ‏جديد عليه تهران، به خصوص مسدود كردن دارائی ‏بانك های ايرانی به اجماع نظر خواهد رسيد «انگليس ‏امروز دوشنبه، با اتحاديه اروپا برای توافق در مورد ‏تحريم های جديد عليه ايران تماس خواهد گرفت.» ‏وی اضافه كرد كه «امروز ما حركت خود را با تصميم گيری در مورد مسدود كردن دارائی های ‏بزرگ ترين بانك ايران يعنی بانك ملّی شروع خواهيم ‏كرد.» ‏
ايران قاعدتا بايد به زودی پاسخ پيشنهاد قدرت های ‏غربی را بدهد اما حاضر نشده است در صورت ادامه ‏مذاكرات از غنی سازی اورانيوم دست بردارد...‏ (لوموند 16 ژوئن 2008) ‏
شایان ذکر است که قبل از این ها، یوشکا فیشر، وزیر سابق امور خارجه آلمان نیز به رادیو فردا گفته بود که محور اصلی دیدار رییس جمهوری آمریکا از اسرائیل، موضوع عملیات نظامی علیه ایران بود.

اگر به این وقایع نمونه هایی از ادامه اعتصاب کارگران را نیز اضافه کنیم با این واقعیت روبرو می شویم که جامعه ایران در حال جوش و خروش است. نمونه هایی از اعتصاب و اعتراض کارگران که هنوز هم ادامه دارند عبارتند از:

- هزاران کارگر شرکت نیشکر هفت تپه، صبح امروز سه شنبه 28 خرداد 2008، در ادامه اعتراضات 2 ماهه خود، همراه با خانواده هایشان جاده اهواز به اندیمشک را مسدود کردند.
کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و خانواده هایشان با سردادن شعارهای «حقوق ماهیانه حق مسلم ماست»، «معیشت و زندگی حق مسلم ماست»، «کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم گرسنه»، بی توجهی به مشکلاتشان را محکوم کردند.
هم زمان با ادامه اعتراضات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، ماموران انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی با استفاده از ماشین های آب پاش کارگران و خانواده هایشان را محاصره کردند.
کارگران شرکت نیشکر هفت تپه خواستار ایجاد سندیکای مستقل کارگری، پرداخت 3 ماه حقوق معوقه و پایان دادن به احضار و تهدید فعالین کارگری هستند و بر ادامه اعتراضات تا دستیابی به خواست های خود تاکید دارند.

- کارگران معدن «چیروک» در شهرستان «طبس» در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه خود دست از کار کشیدند. این کارگران، خواستار پرداخت مطالبات معوقه و هم چنین اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و برخورداری از مزایای این طرح هستند.

- کارگران معادن سنگ شهر «سنگان» در اعتراض به برداشت غیرمجاز سنگ آهن از سوی یک شرکت خصوصی و عدم پرداخت حقوق آنان از سوی این شرکت، دست به تجمع زدند. لازم به ذکر است که طی روزهای اخیر دو تن از کارگران شاغل در معادن سنگ شهر سنگان بر اثر حادثه محل کار جانشان را از دست داده اند.

- در حالی که اعتصاب هزاران کارگر کوره های آجرپزی ارومیه وارد بیستمین روز خود شد، از روز جمعه 24 خرداد ماه ماموران انتظامی و لباس شخصی به حضور خود در کوره های آجرپزی افزوده و 24 کارگر را بازداشت کرده اند. ماموران یگان ویژه نیز وارد برخی کوره ها شده و کارگران را با توسل به زور وادار به ادامه کار و شکستن اعتصاب کرده اند. روز سه شنبه 28 خرداد ماه، 24 کارگر بازداشت شده در جریان یورش ماموران انتظامی به اعتصاب کارگران کوره های آجرپزی ارومیه آزاد شدند.

- 1200 کارگر شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران، امروز سه شنبه 28 خرداد ماه برای دومین روز متوالی در مقابل استانداری فارس دست به تجمع زدند و خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند. کارگران شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران، که 4 ماه حقوق معوقه خود را دریافت نکرده اند، خواستار پرداخت مطالبات و هم چنین برکناری برخی از مدیران این شرکت هستند.

- بیش از 300 نفر از معلمان بازنشسته استان خراسان در مقابل سازمان آموزش و پرورش این استان در شهر «مشهد» دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند. معلمان بازنشسته استان خراسان در جریان تجمع خود ضمن اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و پائین بودن حقوق خود، خواستار رسیدگی و توجه مسئولین دولتی به وضعیت زندگی معلمان بازنشسته شدند.

امروز اکثریت مردم ایران به خوبی می دانند که همه سران، وزرا، نمایندگان، سرداران سپاه و بسیج، فرماندهان نظامی و انتظامی، امام جمعه ها، استانداران، فرمانداران و همه جناح ها و مقامات و مسئولین ریز و درشت حکومت اسلامی، هر کدام در جایگاه خود، در ترویج و سازمان دهی جهل و جنایت، تجاوزگری و غارتگری سهیم هستند. سردار زارعی، فقط یک نمونه از این جنایت کاران است که در رقابت جناح های حکومتی و برملا شدن جنایت اش در جامعه، برای این که حیثت «نظام» حفظ شود چند ماهی او را زندانی کردند و سپس آزادش کردند. در حالی که اگر یک شهروندی عادی در شرایطی که این سردار دستگیر شد دستگیر می شد بلافاصله اعدام می گردید. سردار زارعی تاکنون فرماندهی ضرب و شتم و تجاوز و شکنجه و اعدام انسان های بی شماری را بر عهده داشته است. وی، دستور دستگیری کسانی را صادر کرده است که اعدام شده اند. وی، فرمانده متجاوز و تبهکار نيروی انتظامی که با شش زن لخت در خانه ای در تهران دستگير شده بود، به گفته سيد عليرضا آوايی، رييس کل دادگستری تهران آزاد شده است. آوايی، در جمع خبرنگاران آزادی زارعی را چنین توجیه کرده است: «عمده اتهامات فرمانده سابق نيروى انتظامى استان تهران مربوط به اتهام هاى كيفرى و اخلاقى بود كه با ارائه مدارك و مستنداتى از سوى وى دلايل موجود براى محكوميت كفايت نكرد.»
گفتنی است که سردار زارعی، فرمانده سابق نيروی انتظامی، مسئول اصلی طرح سرکوب های خيابانی تحت عنوان «مبارزه با اراذل و اوباش» بود و در چهارچوب اين طرح به سرکوب وحشيانه زنان و دستگيری های گسترده جوانان اقدام کرد. تيم های پيراهن سياه تحت هدايت او با زدن نقاب بر چهره با ضرب و شتم شديد جوانان و انداختن آفتابه به گردن آن ها موجی از وحشت و ترور به راه انداخته بودند. به اقرار آوايی، در پاسخ به پرسش خبرگزاری فارس حداقل سه تن از جوانانی که توسط تيم سرکوب های خيابانی سردار زارعی دستگير شدند حکم اعدام گرفتند. وی در مورد اين دستگير شدگان گفت: «سه مورد از اين افراد كه تجاوز به عنف داشتند دادگاه حكم اعدام صادر كرده است و براى بعضى از پرونده‌ها نيز كه بناى به عنف اثبات نشده بود دادگاه كيفرى استان موضوع را به دادگاه جزايى ارسال كرده است.»
اگر روزی برسد که جامعه قادر به باز کردن پرونده «سرداران» باشد بی شک اکثریت آن ها پرونده سیاه تری از زارعی داشته و ده ها هزار شاکی خصوصی خواهند داشت.

این نمونه ها نشانه هایی از رشد و گسترش اعتراضات توده ای و هراس سران حکومت اسلامی را به نمایش می گذارند. و هم چنین ما را با این واقعیت روبرو می کنند که صبر و حوصله و توان اکثریت مردم ایران، در مقابل تورم و گرانی، رعب و وحشت و سرکوب سیستماتیک حکومت اسلامی به مرحله غیرقابل تحملی رسیده است. از این رو، احتمال این که در آینده نه چندان دور، این اعتراضات و اعتصابات رشد و گسترش بیش تری یافته و شورش های شهری اجتناب ناپذیر باشد دور از انتظار نیست.

شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور روزبروز عمیق تر و ابعاد فاجعه بار آن گسترده تر می شود؛ حمله به شهروندان و رسوا کردن آن ها در جامعه و به ویژه یورش به طبقه کارگر و مردم محروم و زحمت کش فزونی یافته است؛ دانشجویان دانشگاه ها نیز از سانسور و سرکوب مستثنی نیستند. در چنین موقعیتی، تنها راه رهایی از حاکمیت خونین دشمنان آزادی و حرمت و موجودیت انسانی، مبارزه متحد و متشکل و همکاری و هماهنگی اعتصابات و اعتراضات جنبش کارگری، جنبش زنان، جنبش دانشجویی و حمایت و پشتیبانی همه جانبه مردم از این اعتراضات است. از این طریق نه تنها می توان گام به گام مطالبات اقتصادی و اجتماعی را به مسئولین امر و حکومت اسلامی تحمیل کرد، بلکه زمینه را نیز برای تحولات سرنوشت ساز در جهت رهایی قطعی از شر این حکومت فراهم ساخت.

مسلم است که در چنین شرایطی، فعالین جنبش کارگری، زنان، دانشجویان، اعتصابات و اعتراضات و شورش های مردم جان به لب رسیده و تشنه آزادی هم چون شورش مردم مشهد و تهران را به سمتی هدایت کنند که از یک سو، مورد سوء استفاده و بهره برداری جناح های رقیب حکومتی قرار نگیرند باید کلیت این حکومت زیر سئوال برده شود و از سویی با طرح شفاف تر خواست های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، با طرح شعارهای عمومی تری هم چون آزادی همه زندانیان سیاسی، لغو هرگونه شکنجه و اعدام و سنگسار، آزادی بیان و تشکل و اعتصاب، لفو آپارتاید جنسی، لغو کار کودکان، پرداخت بیمه بیکاری به همه بیکاران و...، نیروی انسانی بیش تری به این تجمعات کشیده شود تا نیروهای سرکوبگر جرات حمله به آن را نداشته باشند.
 رحمان بهرامی http://www.jonge-khabar.com/news/articlencat.php?id=622&mode=d
28 خرداد 1387 - 17 ژوئن 2008