چاپ
مقالات
بازدید: 2838

جنبش رهایی بخش لرستان 7+4 شهادت عطا کشاورز این دلاور راستین ملت ستمدیده لر در یک درگیری مسلحانه یا نیروهای نظامی و امنیتی رژیم , را به تمام فرزندان عزیز سرزمینهای لر نشین و مخصوصا مناطق کهکيلويه و بویراحمد  و خانواده داغدیده کشاورز تسلیت میگوید. اما از این واقعیت گریزی نیست که روز غرشهای رعد آسا در آسمان بدون ابر درهمه ایران خواب را از چشم ستمکاران مافیای سیاسی نظامی ولایت فقیه بگیرد ودر دل تمام مردم جوانه زیبای امید و اعتماد به اینده را شکوفا کند . در روز اتحاد و خیزش تمام ملتهای تحت ستم در ایران به سرعتی غیر قابل تصور و باور مرتجعان ,در صفهای فشرده و با اراده فولادین , ریش و ریشه ستم ولایتی را خواهند سوزاند و بر ویرانه های به جا مانده از غارت ستمگران آخوندی , جامعه آرمانی و ایده آل خود که اصل اولش حق تعیین سرنوشت است  را بنا خواهد نمود . باید و باید برای هر چه سریعتر متوقف شدن همه کشتارها ازجمله هنرمندانی مانند شاعر انقلابی سعید سلطانپور و  بازیگر سلحشورعطا کشاورز این دلاور هنرمند لــر بویر احمدی و برچیدن  بساط فقر و فلاکت و اعتیاد و فحشا و.....  هر کس به اندازه توانش درتقویت جنبش رهایی بخش لرستان و سایر نیروهای آزادیخواه و برابری طلب بکوشد . ای که دستت میرسد کاری بکن     بیش از آنکه از تو نیاید هیچ کار    

کشته شدن بازيگر تلويزيون ياسوج در حمله نيروی انتظامی يک بازيگر تلويزيونی در استان کهکيلويه و بویراحمد بر اثر شليک ماموران نيروی انتظامی کشته شده است. اين بازيگر که «عطاء کشاورز» نام داشت نقش اول فيلمی به نام«کی لهراس» را بازی کرده که سال گذشته از شبکه تلويزيونی استانی دنا پخش شد «کی لهراس» که عطاء کشاورز نقش آن را در فيلمی با همين نام بر عهده داشت، در نزد برخی از مردم بومی کهکيلويه و بویر احمد و لرستان در شمار قهرمانان ملت لر به شمار می آيد

يک «منبع آگاه» نيز به سايت اخبار کهکيلويه و بویر احمد گفته است: «روز ۱۷ بهمن ماموران نيروی انتظامی از محل سکونت عطاء کشاورز باخبر شدند و او را محاصره کردند و کشاورز وقتی ديد راه فرار ندارد دست به اسلحه برد و ماموران با مشاهده اين وضعيت به او شليک کردند اين بازيگر تلويزيونی دوسال پيش زندانی شده بود اما برای مدتی به مرخصی اعزام شده و از بازگشت به زندان خودداری کرده بود.» .»

منابع غير رسمی در استان کهکيلویه و بویر احمد و در منطقه «دلی خليفه» محل سکونت عطاء کشاورز گفته اند که «محل سکونت وی از سوی ده ها مامور نيروی انتظامی به محاصره درآمده و ماموران از گاز اشک آور و شليک ده ها گلوله استفاده کردند که طی آن اين بازيگر تلويزيونی کشته شده است.»

یکی از دو خبر  انتشار یافته در خصوص کشته شدن این بازیگر تلویزیونی از سوی رسانه های محلی در یاسوج حاکیست که اتهام اولیه و منجر به زندانی شدن عطا کشاوز در دوسال پیش «قتل» بوده است. اما خبر دیگری در این زمینه حکایت از آن دارد که وی دو سال قبل و در پی اختلافات محلی در منطقه دلی خلیفه با نیروی انتظامی درگیر شده و یک مامور را به شدت مجروح کرده است.

گزارش می افزاید: عطاء کشاورز به همین دلیل بازداشت شده بود اما پس از درمان مامور مجروح از زندان آزاد شده بود.

مقام های رسمی در نيروی انتظامی و دادگستری استان کهکيلويه و بویر احمد تاکنون در خصوص اين درگيری و کشته شدن اين بازيگر تلويزيونی اطلاعی در اختيار رسانه ها قرار نداده اند.

«کی لهراس» که عطاء کشاورز نقش آن را در فيلمی با همين نام بر عهده داشت، در نزد برخی از مردم بومی کهکيلويه و بویر احمد و لرستان در شمار قهرمانان لر به شمار می آيد.

منابع غير رسمی در استان کهکيلویه و بویر احمد و در منطقه «دلی خليفه» محل سکونت عطاء کشاورز گفته اند که «محل سکونت وی از سوی ده ها مامور نيروی انتظامی به محاصره درآمده و ماموران از گاز اشک آور و شليک ده ها گلوله استفاده کردند که طی آن اين بازيگر تلويزيونی کشته شده است.»

 

وی در دوره پهلوی اول به مقابله با نيروهای دولت مرکزی پرداخت و سال ها با تشکيل گروهی در مناطق کوهستانی با ماموران دولتی به جنگ پرداخت و سرانجام توسط يکی از نزديکانش کشته شد.

صدا و سيمای مرکز کهکيلويه و بویر احمد که به نام «شبکه دنا» شناخته می شود در اولين سال پخش برنامه های استانی، فيلمی از زندگی«کی لهراس»را با کارگردانی خسرو حيدری تهيه و پخش کرد که بازيگر نقش کی لهراس در آن عطاء کشاورز بود.

افزايش خشونت پليس

طی ماه های اخير برخورد های خشونت آميز و به ويژه استفاده از اسلحه از سوی ماموران نيروی انتظامی افزايش يافته است.

نيروی انتظامی اغلب افرادی را که به ضرب گلوله ماموران در يک سال اخير کشته شده اند با عنوان کلی «اشرار» معرفی می کند.

نيروی انتظامی تاکنون آماری از کشته شدگان و مجروحان اين نوع درگيری ها در سراسر کشور ارائه نکرده اما  بنا بر اعلام معاون عمليات نيروی انتظامی، طی شش ماه اول سال جاری تنها در استان سيستان و بلوچستان درگيری ميان نيروی انتظامی و آن چه وی «اشرار» ناميده، ۱۵۶درصد افزايش يافته است.

اسکندر مومنی همچنين گفته است: تعداد مظنونانی که در اين درگيری ها کشته شده اند طی شش ماه اول سال ۸۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۱۷درصد افزايش داشته است.

وی گفته است: تعداد مامورانی که طی درگيری های مسلحانه شرق کشور کشته شده اند نيز ۲۶ درصد افزايش يافته و در ازای کشته شدن ۱۰۲ نفر از متهمان، ۳۴ مامور نيروی انتظامی نيز کشته شده اند.

در برخی موارد نيز کشته شدن افراد به دست ماموران نيروی انتظامی با واکنش مردم بومی مواجه شده است. يکی از اين واکنش ها در بندر ترکمن و به دنبال آن رخ داد که صياد جوان و ۱۸ ساله ای در اين شهر به نام حسام الدين خديور در روز جمعه، هفتم دی، از سوی ماموران هدف شليک گلوله قرار گرفت و کشته شد.

مردم خشمگين  پس از انتشار خبر کشته شدن با  نيروی انتظامی درگير شده  و به ساختمان فرمانداری بندر ترکمن حمله بردند. در اين نا آرامی ها، ده ها تن از مردم مجروح و دستگير شدند و اوضاع بندر ترکمن برای چند روز غير عادی شد.

ماموران نيروی انتظامی روز ۱۳ دی ۱۳۸۶ در منطقه «بازار مشترک» زاهدان نيز پس از مشکوک شدن به سه نوجوان بلوچ، آن ها را هدف گلوله قرار دادند که دو تن از آنان کشته شدند.

کشته شدن دو نوجوان بلوچ، اوضاع شهر زاهدان را برای دو روز نا آرام کرد و موجب درگيری ميان مردم و نيروی انتظامی شد که پس از اعزام يگان های ضد شورش خاتمه يافت.

«اسلحه برای نمايش نيست»

افزايش شليک و استفاده از اسلحه توسط ماموران انتظامی که گزارش های بسياری از آن طی ماه های اخير در رسانه های رسمی منتشر شد واکنش هايی را به دنبال داشته است.

اکبر اعلمی، نماینده مجلس در ارديبهشت گذشته به طور مشخص طی سئوالی از وزير کشور به بهانه شليک ماموران نيروی انتظامی به دو جوان تبريزی به اتهام گوش دادن موسيقی در خودرو، از وی خواست که درباره دليل افزايش خشونت و استفاده از اسلحه در نيروی انتظامی توضيح دهد.

چندی پس از طرح اين سئوال، فرمانده نيروی انتظامی تهران در جمع خبرنگاران «از اقدام ماموران در به کارگيری سلاح تشکر کرد.»

احمدرضا رادان گفت که فرماندهان نيروی انتظامی و از جمله خودش از استفاده از اسلحه توسط ماموران دفاع می کند.

وی تاکيد کرد: «هر پليسی که اجازه حمل سلاح دارد حق شليک هم دارد و ما برای نمايش به ماموران نيروی انتظامی اسلحه نمی دهيم

.بیژن یگانه» منبع اصلی خبر رادیو فردا

تاريخ بروز رساني ( 28 فروردين 1387,ساعت 07:39:58 )