چاپ
مقالات
بازدید: 519

در این روزگار تلخ تر از زهر اگر مردم ایران سخنگوی شناخته شده ای بجهت سرکوب و ترس از مماشات تحویل مبارزان به رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی برای رساندن پیامشان در مقابله عملی با خونخوارترین دیکتاتور قرن 21 ندارند ! اما تقاضای مشخص آنان از جامعه جهانی بمانند دولت و ملت اکراین از جامعه جهانی تقاضا دارند که دست اقدامی مشخص و عملی (1-اخراج نوکران تروریست که بنام کارمند سفارت در خارج هستند . 2- ارسال اینترنت ماهواره ای برای تمام ایران و جریمه شرکتهای قطع کننده اینترنت در همدستی با دولت جنایتکار و خونریز ملاها و پاسدارنش. 3- ارسال کمکهای نقدی و غیر نقدی به اعتصابیون و معترضین در خیابان از هر طریق ممکن . )

مقامهای ارشد جمهوری اسلامی در طول مدتهای ارسال پهباد به روسیه و شلیک آنها به مردم بیدفاع اکراین همواره با رد این اخبار و شایعه دانستن آن توسط آمریکا و اسرایل و منافقین و کفار ووووووو اما رهبر خلافت اسلامی در ایران ملا علی خامنه ای ، در تاریخ 19 اکتبر 2022 اعلام کرد که ما از فروش پهباد به روسیه مجبور به جوابگویی به هیچ قدرتی نیستیم !!!

سخنگوی دولت اوکراین روز جمعه  21 اکتبر گفت؛

کشورش ۸۵ درصد پهپادهای ایرانی را سرنگون می‌کند اما جهان باید از  رژیم ایران با فشار مضاعف بخواهد که فروش موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه جلوگیری کند.

روسیه از ١٠ اکتبر حملات موشکی و پهپادی به تاسیسات انرژی و شهرهای اوکراین را شدت بخشیده است.

به گفته یوری ایهنات، کارایی پدافندهای هوایی اوکراین در برابر پهپادهای ایرانی بهبود یافته اما در برابر موشک‌ها آسیب‌پذیرتر است.

جمهوری اسلامی تحویل پهپادهای شاهد-۱۳۶ به روسیه را تکذیب می‌کند و کاخ کرملین استفاده از پهپادهای ایرانی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند.

با این وجود، دو مقام ارشد ایرانی و دو دیپلمات ایرانی به رویترز گفته‌اند جمهوری اسلامی به روسیه وعده داده موشک‌های زمین به زمین و پهپادهای بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهد.

این سخنگوی نیروی هوایی اوکراین هشدار داده پدافندهای هوایی کشورش کارایی چندانی در برابر موشک‌های بالستیک ندارند و در صورت بی‌تفاوتی جهان، ایران این موشک‌ها را به روسیه خواهد داد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز پنجشنبه گفت ایران در شبه‌جزیره کریمه حضور نظامی دارد و در حملات پهپادی روسیه به اوکراین، به نیروهای پوتین کمک می‌کند.

ارسالی حقوق دان در تبعید جناب آقای « « یدی جدیدی لرستانی »» برای جنبش رهایی بخش لر برای درج درسایت www.lorabad.com