چاپ
اخبار
بازدید: 2211
نوشته شده توسط atabak   
19 ارديبهشت 1387,ساعت 21:59:34
جلسه محرمانه آمريکا براي حمله به ايران
پرس تي وي پنجشنبه 19 اردیبهشت 1387خبر داد ]
پرس تي وي، تلويزيون انگليسي زبان نظام مافیایی جمهوري اسلامي، ديروز بعدازظهر در يک اقدام غير منتظره اعلام کرد مقامات آمريکايي از روز سه شنبه براي حمله نظامي به ايران، تشکيل جلسه داده اند. بر اساس خبر پرس تي وي مقامات بلندپايه آمريکايي، در يک جلسه اضطراري گردآمده اند تا راه هاي حمله نظامي به ايران را بررسي کنند.
اين شبکه تلويزيوني، محل تشکيل جلسه مزبور را کاخ سفيد يا وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد
اين شبکه تلويزيوني، محل تشکيل جلسه مزبور را کاخ سفيد يا وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد.
جف مورل سخنگوي پنتاگون در جواب سوال خبرنگاران درباره اين جلسه گفته است که جزئيات اين جلسه را فاش نخواهد کرد. وي افزود: مقامات آمريکايي اغلب جلسه هايي درباره ايران دارند.
از سوي ديگر شان مک کورماک، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا هم در جواب خبرنگاران درباره موضوع اين جلسه گفت آنها بايد از مقامات وزارت دفاع در اين باره سوال کنند.
سخنگوي پنتگون با اشاره به اينکه آمريکا درصدد است تا "تاثير مرگبار دولت ايران در عراق را از بين ببرد" اضافه کرد: "آمريکا مدارک قاطعي دال بر کمک ايران به شبه نظاميان در عراق دارد
وي همچنين دولت ايران را متهم کرد که "به صورت دوگانه عمل مي کند و در عين حال که از حمايت از دولت عراق حرف مي زند، مخالفان دولت عراق را نيز مسلح مي کند".
واشنگتن بارها اعلام کرده است که دولت ايران از شبه نظاميان شيعه حمايت و آنها را مسلح مي کند؛ اتهامي که مسئولين جمهوري اسلامي آن را رد کرده اند. اما مسئله از آنجا جدي تر شد که
سخنگوي دولت عراق که به تازگي اعلام کرده بود مدرکي در باره حمايت ايران از شبه نظاميان اين کشور وجود نداردف در فاصله کوتاهي اين حرف خود را پس گرفت و گفت حرف هايش اشتباه ترجمه شده و مدارک قاطعي در زمينه کمک ايران به شبه نظاميان وجود دارد.
با وجود آنکه برخي از مقامات آمريکا امکان وقوع جنگ بين اين کشور و ايران را بعيد مي دانند، اما هر از گاه اخباري دال بر عمليات پنهاني واشنگتن براي حمله به ايران منتشر مي شود.در همين راستا اخيرهيلاري کلينتون، يکي از نامزدهاي حزب دموکرات براي رياست جمهوري آمريکا تاکيد کرد که اگر ايران به اسرائيل حمله کند، آمريکا ايران را نابود مي کند.
اظهارات اين نامزد رياست جمهوري، اعتراض رسمي ايران به سازمان ملل رابه همراه داشت، اما ايران در نامه اعتراضي اش جمله "اگر ايران به اسرائيل حمله کند" را حذف کرده بود.سخنان خانم کلينتون در آمريکا نيز واکنش هايي را به دنبال داشت ولي او طي سخناني، مجددا بر موضع خود پافشاري و تاکيد کرد که اين عرصه ، شوخي نيست. باراک اوباما ديگر نامزد دموکرات ها هم هرچند به حرف هاي کلينتون عليه ايران حمله کرد، اما در نهايت سخنان نسبتا مشابهي عليه دولت جمهوري اسلامي گفت.
پيش از اين جان مک کين ، نامزد جمهوري خواهان هم در يک گفت و گوي تلويزيوني آوازي تحت عنوان "بيا ايران را بمباران کنيم" خوانده بود.
به اين ترتيب به نظر مي رسد اگر جرج بوش تا پيش از پايان دوره رياست جمهوري اش در ژانويه سال آينده، به ايران حمله نکند، کار ايران با رئيس جمهور آينده آمريکا هم بر خلاف تصور سياستمداران ايراني، چندان ساده نخواهد بود
تاريخ بروز رساني ( 20 ارديبهشت 1387,ساعت 14:03:23 )