چاپ
اخبار
بازدید: 3162
نوشته شده توسط atabak   
13 شهريور 1387,ساعت 19:32:35

کارشناسان نظامیTheodore Roosevelt" خاطر نشان می کنند که با ورود سه گروه دیگر از ناوهای تهاجمهی آمریکا به منطقه خلیج فارس طی همین هفته، تعداد گروه های تهاجمی آمریکایی در نزدیکی سواحل ایران به پنج گروه...

به گزارش «ریا نووستی» از رسانه های غربی، پرچمدار اولین گروه تهاجمی ناو موشکبر " Theodore Roosevelt"، پرچمدار دومین گروه ناو موشکبر " Ronald Reagan" و سومین "Iwo Jima" است.

تمرکز نیروهای نظامی- دریایی آمریکایی در خلیج فارس از زمان جنگ با عراق در سال 2003 میلادی بی سابقه است. تا پایان همین هفته در خلیج حدود 40 ناو موشکبر، رزمناو و زیردریایی آمریکایی وجود خواهند داشت که برخی نیز مجهز به سلاح هسته ای هستند.

عربستان سعودی به همان میزان تهدید رژیم ایران به عنوان قدرت اتمی را احساس می كند كه اسرائیل آن را حس می كند. افكار آخوندهای شبه نظامی حاكم بر ایران, برای عربستان سعودی چه بسا بیش از اسراییل نگران كننده باشد. صالح الرشید مفسر سعودی می گوید: ملاهای حاكم بر ایران نه تنها دشمن ما و دشمن اسراییل بلكه دشمن صلح و امنیت جهانی هستند. تنها راه برخورد با این رژیم درگیری است و راه دیگری وجود ندارد.  

کارشناسان اسرائیلی می گویند که هدف آمریکایی ها پایان دادن به آماده سازی به امکان محاصره دریایی مرزهای ایران است.

ایران حدود 40% از بنزین مصرفی خود را از طریق خلیج فارس وارد می کند. به گفته این کارشناسان، تمرکز نیروهای دریایی آمریکا در خلیج فارس باید از امکان تلاش ایران برای شکستن محاصره جلوگیری کند. هدف دیگر می تواند حمایت از اقدامات احتمالی اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران باشد.

روزنامه كویتی القبس طی مقاله ایی به پیامد تحریكات و ماجراجوییهای رژیم ایران پرداخت و نوشت: حمله به رژیم ایران از عمق عراق ، افغانستان ، تركیه و دریا آغاز می شود و پایگاه ها و تاسیسات نظامی این رژیم و مراكز سپاه پاسداران هدف قرار خواهند گرفت. برای حمله به تاسیسات نفتی و مراكز هسته ای نیز از سلاح های تاكتیكی هستهیی استفاده خواهد شد. علاوه بر این ، مراكز امنیتی و سیاسی و زیر ساخت ها ی این رژیم نیز مورد حمله قرار می گیرند . القبس افزود: هواپیماهای دورپرواز مراكز رژیم ایران را نابود خواهند کرد.  

هرچند که رویدادهای اخیر در قفقاز توجه سیاستمداران و جامعه جهانی را از خاورنزدیک منحرف کرده اند، اما سبب توقف عملیات آمریکایی ها نشده اند که طی مدتی طولانی برنامه ریزی شده و نیروها را تقسیم و توزیع کرده بودند

 

تاريخ بروز رساني ( 14 شهريور 1387,ساعت 11:51:20 )