چاپ
اخبار
بازدید: 2866
نوشته شده توسط atabak   
06 بهمن 1387,ساعت 20:36:08

نزديک به 20 کارگر کارخانه پارسيلون خرم اباد پس از اطلاع از آنکه يکي از اعضاي هيئت مديره وابسته‌ به‌ مافیای سپاه پاسداران به کارخانه آمده است براي پيگيري مطالبات معوقه خود به محل کارخانه مراجعه کردند اما به دليل آنچه که بي‌‏احترامي کارفرما ناميده مي‌‏شود, اين پيگيري به درگيري کارگران با مديريت منجر شد.

 www.lorabad.com 

تجمع کارگران بازنشسته کارخانه "پارسيلون" خرم آباد در مقابل استانداری لرستان

 

 

بیش از 100 تن از کارگران بازنشسته کارخانه"پارسیلون" خرم آباد روز شنبه 5 بهمن ماه در مقابل استانداری لرستان دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

کارگران شرکت کننده در این تجمع اعلام کردند که در سال 85 بازنشست شده اند، اما تاکنون هیچگونه حقوقی به آنان پرداخت نشده است.

اعتراضات کارگران بازنشسته کارخانه"پارسیلون" خرم آباد  در حالی است که کارگران شاغل این کارخانه نیز 6 ماه از دستمزدهای معوقه خود را دریافت نکرده و هفته گذشته دست به تجمع زدند، اما تاکنون اقدامی برای پرداخت مطالبات آنان انجام نشده است.

.  پيگيري مطالبات معوقه, به درگيري کارگران با مسوولان کارخانه پارسيلون منجر شد

به گزارش "ايلنا", نزديک به 20 کارگر کارخانه پارسيلون پس از اطلاع از آنکه يکي از اعضاي هيئت مديره به کارخانه آمده است براي پيگيري مطالبات معوقه خود به محل کارخانه مراجعه کردند اما به دليل آنچه که بي‌‏احترامي کارفرما ناميده مي‌‏شود, اين پيگيري به درگيري کارگران با مديريت منجر شد.
به گفته يکي از کارگران بازنشسته, در اين درگيري کارفرماي مجروح به بيمارستان ايران خرم آباد منتقل شد اما پس از مداوا از سوي پزشکان مرخص شد.
گفتني است که در روز حادثه, کارگران بابت وصول پاداش سال 86, حقوق معوقه سال‌‏هاي 86 و 87 و نيز مشخص شدن وضعيت شغلي خود به کارخانه مراجعه کرده بودند.
به ادعاي کارگران, کارخانه پارسيلون لرستان در آغاز دهه 80 با 1500 کارگر به بخش خصوصي واگذار و از همين زمان مشکلات آن آغاز شد. اين کارخانه در 19 ماه گذشته به‌‏منظور بازسازي و نوسازي فعاليت نداشته و دراين ايام مطالبات کارگران آن به نسبت 70 به 30 با مشارکت سازمان تامين اجتماعي و کارفرما پرداخت مي‌‏شده است.
به گفته کارگران هرچند مديريت خصوصي در آغاز تحويل گرفتن کارخانه با حمايت مسوولان اداري استان از طرح‌‏هاي تعديل ساختاري استفاده و تعداد کارگران را به کمتر از نصف کاهش داد, اما عملکرد اخير مديريت باعث شد تا مسوولان استاني در سياست‌‏هاي خود تجديد
نظر کنند.

www.lorabad.com  

تاريخ بروز رساني ( 07 بهمن 1387,ساعت 20:47:20 )