چاپ
اخبار
بازدید: 2173
نوشته شده توسط Administrator   
05 ارديبهشت 1388,ساعت 16:42:30

همسر اين داستان‌نويس مبارز و مقاوم پيشكسوت به خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: علی اشرف درويشيان كه چندي پيش نوشتن رماني را كه موضوعي اجتماعي و عاشقانه دارد شروع كرده است، همچنان روي اين رمان كار مي‌كند. شایعاتی نیز هست مبنی بر اینکه ایشان نام این رمان را،سالهای برزخی در امتداد رمان چهار جلدی سالهای ابری گذاشته اند ،اما آنقدر که من به خود در این دوران برزخی اجازه اعلام میدهم ،این موضوع حقیقت ندارد و نامي راهم که درویشیان براي آن رمان انتخاب كرده است احتمالا عوض خواهد شد.

به همراه تجديد چاپ آثار،‌ علي‌اشرف درويشيان به ويرايش جلد بيستم «فرهنگ افسانه‌هاي مردم ايران» مشغول است و همچنان روي رمان تازه‌اش كه چندي پيش نوشتنش را شروع كرد، كار مي‌كند.

به گفته‌ي او، درويشيان تا كنون 100 صفحه از اين رمان را نوشته و در حال مطالعه‌ي منابع جديد است، كه با مطالعه‌ي آن‌ها، نوشتن را ادامه دهد.

شهلا دارابيان همچنين يادآور شد: چون نوشتن براي او قدري سخت است، كار به كندي پيش مي‌رود.

به گفته‌ي وي، درويشيان در كنار رمانش به همراه رضا خندان مهابادي مشغول ويرايش و بازنگري جلد بيستم «فرهنگ افسانه‌هاي مردم ايران» است تا آن را براي چاپ به نشر كتاب و فرهنگ بسپارد.

اين فرهنگ، دايرة‌المعارفي الفبايي است از افسانه‌هاي سراسر ايران، كه حاصل تلاشي 22ساله‌ است.

از سوي ديگر، «به رنگ انار ايراني»، «گربه‌ي يك‌چشم» و «ورپريده» نام سه داستان درويشيان است، كه آن‌ها را بعد از دوران نقاهتش نوشته است.

رمان چهارجلدي «سال‌هاي ابري»، «از اين ولايت» و «آبشوران» اين داستان‌نويس پيشكسوت نيز به زودي از سوي نشر چشمه تجديد چاپ و در نمايشگاه كتاب امسال عرضه خواهند شد.

«سلول 18»، «قصه‌ي آن‌ سال‌ها»، «افسانه‌ها و متل‌هاي كردي»، «فصل نان»، «همراه آهنگ‌هاي بابام» و «درشتي» از آثار علي‌اشرف درويشيان هستند

مطلب سانسور نشده فوق را قبل از چاپ یکی از یاران جنبش رهایی بخش لرستان 7+4 ضمن آرزوی سلامتی برای علی اشرف درویشیان این سنبل وفا و استقامت در آزادی و برابری خواهی  برایمان از داخل ارسال نموده است  .

تاريخ بروز رساني ( 06 ارديبهشت 1388,ساعت 08:48:25 )