چاپ
اخبار
بازدید: 685

سرقت نشانه‌های راهنمایی و رانندگی، تجهیزات راهداری، و کابل‌های برق در جاده‌های کشور شدت یافته است و به رغم تعیین احکام سنگین برای این جرایم، اغلب سارقان از «قشر ضعیف جامعه» هستند و نمی‌توان چنین حکم‌هایی را در موردشان اجرا کرد.

علائم راهنمایی رانندگی سرقت‌شده در ایران

علائم راهنمایی رانندگی سرقت‌شده در ایران

به گزارش خبرگزاری کار ایران در روز دوشنبه چهارم بهمن رضا اکبری، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، با بیان این که «به‌شدت با چنین سرقت‌هایی مواجهیم» گفت که این دزدی‌ها نه‌ تنها در استان‌های کم‌تردد مثل کرمان و سیستان و بلوچستان، بلکه در جاده‌های اطراف تهران در «۵۰ کیلومتری پایتخت» صورت می‌گیرد.

اکبری با بیان این که برآورد دقیقی از خسارت ناشی از این سرقت‌ها وجود ندارد، تأکید کرد: «فقط در بخش علایم و تابلو‌ها، سرقت‌های جاده‌ای سالانه حداقل ۲۰ میلیارد تومان خسارت متحمل سازمان راهداری می‌کند که البته میزان خسارت در بخش سرقت از کابل‌های برق ارقام سنگین‌تری است.»

او از نشانه‌گذاری تجهیزات گران‌قیمت برای امکان رهگیری تا مسیر فروش به عنوان یک راهکار اجرایی یاد کرد و گفت که از این طریق «موفق به شناسایی برخی از خریداران این تجهیزات شده‌ایم» و در اغلب استان‌ها چنین پرونده‌های قضایی وجود دارد.

پیش از این گزارش‌هایی از تیراندازی مرگبار مأموران نیروی انتظامی به خودروهایی که سرنشینان آن مظنون به سرقت این‌گونه تجهیزات بوده‌اند منتشر شده بود.

از جمله خبرگزاری ایرنا روز پنجشنبه ۱۶ خرداد ۹۸ گزارش داد طی یک عملیات تعقیب و گریز در شهرستان کمیجان دو کودک سرنشین یک خودرو متعلق به افراد متهم به سرقت سیم برق یکی از روستاهای فراهان بر اثر شلیک مستقیم ماموران پلیس جان خود را از دست دادند.

ای که دستت میرسد کاری بکن 

بیش از آنکه از تو نیاید هیچ کار

جنبش رهایی بخش لر www.lorabad.com