چاپ
اخبار
بازدید: 402
در عصر دیحیتال هر روز باید به روز شد .
در غیر این صورت،
پیشتاز باید به دنیال توده مردم بدود و بدود و بدود ....
تازه اگر بتواند و نفس دویدن داشته باشیم ....

گزارش‌ها حاکی از آن است که در اعتراضاتی که پس کشته شدن مهسا امینی تحت بازداشت پلیس امنیت اخلاقی در ایران به راه افتاده است، دست‌کم ۲۸ کودک کشته، و صدها کودک دیگر عمدتاً در زندان‌های بزرگسالان بازداشت شده‌اند.

آتش این اعتراضات که از مراسم خاکسپاری مهسا شعله‌ور شد، به‌رغم سرکوب حکومتی که تا به حال به کشته شدن ده‌ها نفر و بازداشت صدها نفر دیگر انجامیده، به یکی از بزرگترین اعتراضات سال‌های اخیر ایران تبدیل شده است.

انجمن حمایت از حقوق کودکان ایران نیروهای امنیتی را به دلیل توسل به خشونت علیه کودکانی که در مدارس و خیابان‌ها تظاهرات کرده‌اند، محکوم کرد. در بیانیه انجمن، که در وبسایت آن منتشر شده، آمده است: «بر اساس آمار، در این درگیری‌ها ۲۸ کودک [افراد زیر ۱۸ سال] کشته شده‌اند که بیشترشان در استان محروم سیستان و بلوچستان بوده‌اند.»

این انجمن همچنین از بی‌خبر گذاشتن خانواده‌ها از محل نگهداری فرزندانشان، رسیدگی به پرونده‌ها بدون حضور وکیل، و نبود قاضی و پلیس کودکان» انتقاد کرده و گفته است که دولت «باید پاسخگو باشد» و «هر کسی، در هر مقامی، را که عامل خشونت، آزار و اذیت کودکان یا مرگ آنها بوده»، معرفی و مجازات کند.

علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز ۱۳ مهر به رسانه‌های ایران گفت که «میانگین سنی بازداشت‌شدگان در بسیاری از اعتراضات اخیر ۱۵ سال بوده است.» به گفته فدوی، بعضی از نوجوانان و جوانان دستگیر شده در اعترافات خود واژه‌های کلیدی مشابهی را به کار برده‌اند، و آشوب‌های خیابانی را به بازی‌های ویدئویی تشبیه کرده‌اند.

ارسالی یاران جنبش رهایی بخش لر حهت درج در سایت www.lorabad.com