صدای آمریکا

  1. کامیون‌داران به کاهش سهمیه سوخت از ۳۰۰۰ لیتر به ۳۰۰ لیتر و بی‌حاصل بودن پیگیری انجمن‌های صنفی برای افزایش سهمیه سوخت اعتراض دارند.
  2. دانش‌آموزان روستای کهن شهرستان قصرقند مسیر ارتباطی روستا را که پیش‌تر در سیل تخریب شده بود خودشان بدون امکانات بازگشایی کردند. به گفته شورای این روستا مسئولان قصرقند اقدامی برای بازگشایی راه این روستا انجام نداده‌اند.
  3. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران صدور حکم اعدام برای توماج صالحی را محکوم کرد و هشدار داد در صورت لغو نشدن این حکم، تجمعات اعتراَضی شکل خواهد گرفت. جوانا طیمسی، از اعضای خانواده های دادخواه، نیز به صدای آمریکا گفت «جمهوری اسلامی با این اعدام ها می خواهد جنبش زن، زندگی، آزادی را سرکوب کند.»
  4. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه ٨ اردیبهشت، در گفتگوی تلفنی با همتای پرتغالی خود وعده آزادی خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده از سوی حکومت ایران را داد.
  5. شنبه، هشتم اردیبهشت رانندگان کامیون در عسلویه به دلیل کاهش سهمیه سوخت و کم بودن کرایه مقابل فرمانداری این شهر اعتصاب کردند.
  6. شنبه هشتم اردیبهشت، شماری از بازنشستگان بانک ملت در اعتراض به رسیدگی نشدن به مطالباتشان در تهران تجمع کردند.
  7. محمدحسین عظیمی، دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی در مصاحبه‌ای درباره کاظم صدیقی، متهم به زمین‌خواری بزرگ در شمال تهران، گفت: «افراد شبیه به کاظم صدیقی زیاد داریم اما قرعه به نام او افتاد.»
  8. روز جمعه در بازی بین تیم‌های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان در رده جوانان دسته دو در تهران، بعد از اینکه کمک داور گل یکی از این دو تیم را مردود اعلام کرد، اعضای این تیم به کمک داور حمله‌ور شدند.
  9. پیامدهای صدور حکم اعدامِ توماج صالحی؛ بخشی از برنامه صفحه آخر
  10. منابع خبری در ایران از داغ شدن بازار خرید و فروش کارت سوخت در پی ایجاد محدودیت‌های جدید و فروش کارت به قیمت ۳۰ میلیون تومان در دفتر اسناد رسمی خبر دادند و همزمان تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد معضل سهمیه سوخت منجر به تجمع اعتراضی کامیونداران در تهران شده است.
  11. جشنواره‌ای پرطرفدار در نیواورلئان؛ طرفدارارن جاز و موسیقی محلی سنت‌های مردمی را گرامی داشتند
  12. کوثر افتخاری: قاضی پرونده گفت کسانی که «اغتشاشگرند» باید هر دو چشمشان را کور کرد
  13. مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان گفت: «توماج صالحی، نه گردنه ای را گرفته، نه راهزنی کرده و نه آدمی را کشته است. او شاعر و هنرمندی است که حرفی زده.» او خطاب به حاکمیت جمهوری اسلامی افزود: «مردم را برای حرف محارب قرار ندهید» و آنها را «برای حرف نکشید.»
  14. منصور سهرابی: اکوتوریسم در جمهوری اسلامی مطرح نیست؛ موضوع فقط کسب درآمد است
  15. رسانه‌های ایران از سفره‌های خالی مردم و دست نیافتنی‌تر شدن قیمت‌ها خبر می‌دهند و آن طور که «خبر آنلاین» نوشته است قیمت هر کیلو گرم گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۶۳/۵ درصدی به بالای ۶۰۰ هزار تومان رسید تا سرانه مصرف آن نیز با افت چشمگیری همراه شود.
  16. مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی اعلام کرد که در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از اتهام «فساد فی‌الارض» تبرئه شده بود و «شامل عفو رهبری می‌شد.» صدور حکم اعدام برای این خواننده معترض واکنش‌های بسیاری در ایران و جهان داشته است.
  17. «گشت ارشاد» یا «طرح نور»، شوی تبلیغاتی حکومت برای تحمیل حجاب اجباری و ارعاب مردم
  18. وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای از روند «گزینش» در جذب افراد انتقاد کرده و گفته است که «این سیستم گزینشی که برقرار شد از ابتدا اشتباه بود و بهترین و کارآمدترین افراد در این گزینش‌ها رد شدند.»
  19. گوهر عشقی، مادر دادخواه ستار بهشتی، با انتشار ویدیویی صدور حکم اعدام برای توماج صالحی، رضا رسایی، عباس دریس و مجاهد کورکور را محکوم کرد.
  20. منابع خبری ایران از پیامک شرکت آب و فاضلاب استان تهران در روزهای گذشته، مبنی بر توصیه به شهروندان برای ذخیره‌سازی حداقل ۷۵ لیتر آب به ازای هر نفر خبر دادند؛ اقدامی که کارشناسان آن را هشداری برای در پیش بودن «جیره‌بندی آب» در ماه‌های پیش رو دانستند.