بی بی سی فارسی

  1. مراسم افتتاحیه المپیک پاریس برگزار شد. نمایشی خیره‌کننده از فرهنگ و معماری فرانسوی که طی آن قایق‌های حامل ورزشکاران برجسته جهان در امتداد رودخانه سن، به طول شش کیلومتر، عبور کردند. با وجود بارش باران ده‌ها هزار نفر روی اسکله‌ها و پل‌ها تجمع کرده بودند و پرچم سه‌رنگ فرانسه و سایر پرچم‌های ملی بر روی مکان‌های تماشا و بالکن‌های مجاور نصب شده بود‌.
  2. بسیاری از ما از فکر کردن به مرگ اجتناب می‌کنیم، اما کیانو ریوز این طور نیست. این ستاره مشهور هالیوود در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت: «من ۵۹ سال دارم، به خاطر همین همیشه به مرگ فکر می‌کنم.»
  3. سازندگان جنگنده‌های پشرفته در حال توسعه هوش مصنوعی برای بهره بردن در هدایت این هواپیماها هستند؛ تحولی که می‌تواند جنگ‌های رو در روی هوایی را که ممکن است بین این جنگنده‌ها رخ بدهد، به کلی متحول کند.
  4. مراسم افتتاحیه المپیک این فرصت را به کشور میزبان می‌دهد تا با نمایشی منحصر به فرد و تماشایی جهانیان را شگفت‌زده کند.
  5. بنیامین نتانیاهو گفته است که هیاتی را برای انجام گفتگوها با هدف پایان دادن به جنگ اسرائیل با حماس به رم اعزام می‌کند. او همزمان به اظهارات کامالا هریس اشاره کرد که گفته بود در مورد «تراژدی» غزه «سکوت نخواهد کرد.»
  6. کشتی بیشترین سهم را در مجموع مدال‌هایی دارد که ایران در تاریخ المپیک کسب کرده است. پرافتخارترین تیم ورزش ایران در تاریخ المپیک که هر دوره طرفداران خاص خودش را دارد، با ۶ سهمیه در کشتی فرنگی و ۵ سهمیه در کشتی آزاد، در دو اعزام در تاریخ‌های ۱۲ و ۱۵ مرداد (۲ و ۵ اوت) راهی پاریس خواهد شد.
  7. جی‌دی ونس، یار انتخاباتی دونالد ترامپ، از اظهارات چند سال پیش خود که در آن سیاستمداران حزب دموکرات را «یک مشت زن بی‌فرزند گربه‌دوست که زندگی‌های ملال‌آوری دارند» خوانده بود دفاع کرده است.
  8. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بعد از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی از کامالا هریس، معاون ریاست جمهوری، برای جایگزینی خودش حمایت کرد.
  9. گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها و منابع تجاری حاکی است که از اواخر سال گذشته میلادی، نفت خام ایران به شهر بندری و پالایشگاهی دالیان در شمال شرقی چین صادر شده که به حفظ خرید نفت ایران کمک قابل توجهی کرده است.
  10. پست دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور، در شبکه اجتماعی تروث درباره پاسخ آمریکا به احتمال سوءقصد به او از سوی ایران، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
  11. لباس‌های افتتاحیه نه تنها بازتاب‌دهنده‌ سنت‌ها و ارزش‌های فرهنگی هر کشور هستند، بلکه می‌توانند به عنوان ابزار دیپلماسی فرهنگی و تقویت هویت ملی نیز عمل کنند.
  12. مقام‌های حکومت طالبان در دیدار با لی چون، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین خواستار اتصال زمینی افغانستان و چین شدند.
  13. منابع آمریکایی و عراقی از پرتاب چهار راکت کاتیوشا به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق در اواخر روز گذشته خبر داده و گفتند که این حملات تلفات و خساراتی نداشته است. پایگاه هوایی عین الاسد محل استقرار نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا درعراق است.
  14. باراک اوباما از کامالا هریس، معاون کنونی رئیس‌جمهور آمریکا برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرد و به روزها گمانه‌زنی در این مورد پایان داد.
  15. یک روز پس از رونمایی از لباس کاروان ورزشی تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی بالا گرفته است. تصاویری از ورزشکاران ایران با این لباس‌ها ۴ مرداد منتشر شد.
  16. حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران در ایران از آماده باش این سازمان برای موج گرما در برخی از مناطق این کشور خبر داده است.
  17. بر اساس آنچه که جف بزوس در مصاحبه‌ای اختصاصی در سال ۲۰۰۰ به برنامه نیوزنایت بی‌بی‌سی گفت، آمازون یک زمانی، به عنوان شرکت متعلق به او که سودآور نیست، معروف شده بود. حدود ۲۵ سال بعد، این شرکت فراگیر به یکی از شرکت‌های انگشت‌شمار جهان تبدیل شده که بیش از دو تریلیون دلار ارزش دارد.
  18. دونالد ترامپ، که دوران ریاست جمهوری‌اش او را نزد بسیاری از افراد در دنیای کسب‌وکار به چهره‌ای مطرود تبدیل کرده بود، اکنون در میان رهبران فناوری حامیان جدیدی پیدا کرده است.
  19. تولاسندراپورام دهکده کوچی است که در حدود ۳۰۰ کیلومتری چنای (که قبلاً به نام مدرس شناخته می‌شد) در جنوب هند و تقریباً ۱۴ هزار کیلومتری واشنگتن دی‌سی واقع شده است. خانه اجدادی پدربزرگ و مادربزرگ مادری کامالا هریس در اینجا بوده است.
  20. انتقادات همیشگی به طراحی لباس کاروان‌های ورزشی ایران در المپیک‌ها و تورنمنت‌های بین‌المللی دیگر، این‌بار کمیته ملی المپیک ایران را وادار به تصمیمی جدید کرد اما این تصمیم در جهت اصلاح لباس‌ها نبود.