نوشته شده توسط atabak   
28 بهمن 1389,ساعت 17:37:49
اطلاعیه شورای هماهنگی راه رهایی و امید
اول اسفند؛ فراخوان شرکت در مراسم هفتم شهیدان صانع ژاله و محمد مختاری
 شورای هماهنگی با صدور دومین اعلامیه خود از همه مردم ایران دعوت کرد تا از روز یکشنبه اول اسفند ماه، در مراسم هفتمین روز شهادت صانع ژاله و محمد مختاری شرکت کرده و یاد آن عزیزان را گرامی دارند.


متن این اعلامیه راه سبز امید که در اختیار سایت جنبش رهایی بخش لرستان  

قرار گرفت به شرح زیر است

با عرض تسلیت به مناسبت شهادت دو تن از جوانان مظلوم این مرز و بوم درتظاهرات ۲۵ بهمن و با گرامیداشت خاطره دهها شهید جنبش سبز، از ملت بزرگوار ایران دعوت می شود تا در تجمعات بزرگداشت هفتمین روز شهادت این عزیزان که روز یکشنبه اول اسفندماه ۸۹، ساعت ۳ عصر در تهران و شهرستانهای سراسر کشور برگزار می شود، حضور به هم رسانند.
  شورای هماهنگی راه سبز امید

حمایت و اعلام حضور دانشجویان ١۴ واحد دانشگاه آزاد سراسر کشور از مراسم اول اسفند

به گزارش منابع خبری جرس، متن بیانۀ دانشجویان دانشگاه آزاد واحدهای تهران مرکز، تهران جنوب، مشهد، قزوین، تهران شرق، کرج، علوم تحقیقات، شاهرود، شهر ری، رشت، تهران شمال، تهران سما، تهران غرب و دزفول به شرح زیر است:

«به نام یگانه خالق آزادی»

و به یاد شهید راه آزادی "محمد مختاری"

بار دیگر بهمن خونین شد و برای چندمین بار روزی سیاه در کارنامه فرعون زمانه سرزمین ما ثبت شد و نهال سبز آزادی خواهی با خون شهیدانی دیگر آبیاری شد. فرعونیان هنوز در این وهم و خیالند که با کشتار و سرکوب و ریختن خون بی گناهان می توانند بذر ترس در دل ها بکارند ولی غافل از این هستند که هر قطره خونی که به پای این نهال آزادی خواهی ریخته می شود ریشه های آن را عمیق تر و آن را تنومندتر خواهد کرد.

عصر بيداري ملت ها فرا رسيده و جنبش هاي ضد استبدادی و دموكراسي خواه در كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا به پیش می روند و نسیم آزادی در منطقه وزیدن گرفته است که از هم اکنون می توان خنکای آن را در ایران هم احساس کرد.

مردم دلیر و شجاع کشورمان در بیست و پنج بهمن ماه در اعتراض به دیکتاتوری در کشور های منطقه و برای همبستگی با جوانان و مردم آزادی خواه منطقه به خیابان ها آمدند تا بر طبق اصل بیست و هفتم قانون اساسی دست به راهپیمایی کاملا قانونی و آرام و مسالمت آمیر بزنند که حتی این اقدام هم از سوی دیکتاتور و یارانش تحمل نشد و با گشودن آتش به سینه مردم و فرود آوردن چماق بر پیکر ایشان بیش از پیش چهره ریاکارانه و مزورانه خود را نمایاندند.

شهید "محمد مختاری" از همکلاسی های ما در دانشگاه آزاد واحد شاهرود و "شهید صانع ژاله" از شهدای سبز این روز هستند که برای گرامیداشت یاد ایشان ما هفته آینده را در عزای عمومی به سر خواهیم برد و با لباس ها و نشان های سیاه و سبز در دانشگاه حاضر خواهیم شد.

همچنین مقاومت و ایستادگی دو یاور عزیز و شجاع جنبش سبز "شیخ مهدی کروبی" و "میر حسین موسوی" را ارج نهاده و می ستاییم و نسبت به هر گونه تعرض و یا بازداشت ایشان شدیدا هشدار می دهیم و با فریاد اعلام می داریم از هیچ گونه جانفشانی برای دفاع از ایشان دریغ نخواهیم کرد.

همانطور که شهادت امیر جوادی فر، اشکان سهرابی، یعقوب براویه و سایر همکلاسی هایمان ما را در رسیدن به آرمان هایمان مصمم تر نمود با شهادت دیگر همکلاسی مان "محمد مختاری" نیز استوار تر از همیشه راه این شهیدان را ادامه خواهیم داد.

ما دانشجویان دانشگاه آزاد فریاد می کنیم خون ما از خون امیرها، اشکانها، یعقوب ها و محمد ها رنگین تر نیست. همه ما امروز هم نوا با شهید محمد مختاری می گوییم:«خدایا! ایستاده مردن را نصبیم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته ام!»

ما خود به خیابان ها خواهیم آمد و از همه مردم غیور و شجاع و جوانان و دانشجویان عزیز هم می خواهیم تا به منظور پاس داشت خون شهدای راه آزادی و به خصوص دو شهید سبز و سر افراز "صانع ژاله" و "محمد مختاری" با حضور خود در خیابان ها در تاریخ اول اسفند در ساعت سه بار دیگر اتحاد و همبستگی خود را نشان دهند و بر جان فرعونیان لرزه افکنند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد های: تهران مرکز، تهران جنوب، مشهد، قزوین، تهران شرق، کرج، علوم تحقیقات، شاهرود، شهر ری، رشت، تهران شمال، تهران سما، تهران غرب، دزفول

با جو سازی و ارعاب نمی توان در اراده توده ها خللی وارد آورد

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در بازداشت خانگی / محافظان عزل شده‌اند

.

کلمه در پاسخ به نگرانی‌های علاقه‌مندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ناگزیر باید بگوید: با صدور بیانیه‌ی روز بیست و ششم بهمن‌ماه میرحسین موسوی، آخرین ارتباط با ایشان نیز از بین رفت. اکنون به نظر می‌رسد تنها مسئول و مطلع از سلامت موسوی و رهنورد، نیروهای امنیتی حکومت هستند.


نمایندگان بحرین: چرا معترضان را می‌کشید؟
/ نمایندگان ایران: چرا معترضان را نمی‌کشید؟

دربیانیه مادران صلح کردستان در واکنش به کشتار معترضان در ٢۵ بهمن


به گزارش تارنمای این تشکل، مادران صلح کردستان در همدردی با مادران و خانواده های شهدای آن روز، ازمردم ایران خواسته اند "روز دوشنبه مصادف با هفتمین روز شهادت دوتن از جوانان رشید این مرز و بوم(صانع ژاله و محمد مختاری) را تعطیل و فعالیت عادی روزانه خود را به حرمت تمامی شهدای راه آزادی متوقف نمایند ."
۲۸ بهمن ماه ٨٩ - مادران صلح کردستان
دفتر تحکیم وحدت اعلام کرد یک هفته عزای عمومی در دانشگاه ها

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) با صدور بیانیه ای شهادت صانع ژاله و محمد مختاری را به خانواده های ایشان و تمامی دانشجویان کشور تسلیت گفت.
٢۸ بهمن ماه ١٣۸٩
  

 

فراخوان شيرين عبادی و شش سازمان مدافع حقوق بشر برای توقف اعدام‌ها در ايران

از اول ژانويه سال ميلادی ٢٠١١ ، بيش از ٨٦ زندانی در زندان‌های ايران اعدام شده‌اند. بنا بر اطلاعاتی که از سوی شش سازمان مدافع حقوق بشر جمع‌آوری شده است، دست‌کم ٨ نفر از اعدام شدگان ماه ژانويه زندانی سياسی بوده‌اند که به اتهام محاربه برای شرکت در تظاهرات و يا ارتباط با سازمان‌های مخالف به اعدام محکوم شده‌اند.
همجنين دادگاه‌های انقلاب اغلب محاکمات خود را بر خلاف اصل ١٨٦ قانون اساسی که تاکيد کرده است تشکيل دادگاه برای جرائم سياسی و مطبوعاتی بايد عمومی برگزار شوند، به شکل عير علنی و در پشت درهای بسته برگزار می‌کند.

«منصور اسانلو با دست بند و پابند در بیمارستان»



رادیو فردا: يکی از نزديکان منصور اسانلو به راديو فردا گفت که اين فعال کارگری به دليل ناراحتی قلبی از روز يکشنبه در بيمارستانی در کرج با دست بند و پابند بستری شده است.

او درباره وضعيت منصور اسانلو به راديو فردا گفت که این فعال کارگری روز جمعه از ناحيه قلب، احساس درد داشت که از زندان رجايی شهر کرج به يکی از بيمارستان های اين شهر اعزام شد.

بر اساس اين گزارش، آقای اسانلو پس از مراقبت های اوليه پزشکی به زندان بازگردانده شد، اما مجددا شنبه شب دچار ناراحتی از ناحيه قلب شد و روز يکشنبه به بيمارستان اعزام شد.

دولت احمدی نژاد و گسترش فساد مالی

از زمان برگماری دولت احمدی نژاد ابعاد فساد مالی در کشور گسترش شگفت آوری یافته است.
رییس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی روز 7 بهمن ماه در شهر اصفهان با اشاره به نقش دولت دررشد آنچه وی ”بی انضباطی مالی“ نامید، یادآوری نمود: ”بی انضباطی مالی بزرگترین مشکل اقتصادی این کشور است و هیچ کس نمی تواند رقم دقیق درآمدهای کشور را محاسبه کند.“
اخذ فرانشیز از بیم
ه شدگان غیر قانونی است

سیاست مخرب دولت کودتا در قبال سازمان تامین اجتماعی، اعتراضات گوناگونی را در میان بیمه شدگان خصوصا کارگران کشور برانگیخته است. پس از آنکه شورای اسلامی کار استان تهران با دستور دولت احمدی نژاد توافقی را مبنی بر پرداخت فرانشیز (وجه مالی هنگام معاینه) انجام داد، بسیاری از تشکل های کارگری به این اقدام اعتراض و آن را حرکتی در راستای ضربه زدن به منافع زحمتکشان ارزیابی نمودند. ایلنا 22 دی ماه بیانیه کمیته مستقل بیمه و درمان کارگران کشور را منتشر ساخت با مبارزه ای آگاهانه و متحد باید مانع از یورش ارتجاع و دولت کارگر ستیز احمدی نژاد به این دستاوردهای زحمتکشان شد.


ازبخش تعاونی فقط نامی باقی مانده است
سرنوشت بخش تعاونی در مجموعه اقتصاد کشور آیینه تمام نمای سمت گیری اقتصادی-اجتماعی رژیم ولایت فقیه و عملکرد آن طی سه دهه گذشته است.
بخش تعاونی که می بایست در کنار دو بخش دولتی و خصوصی نقش با اهمیتی در شکوفایی اقتصاد ملی ایفا کند، امروزه ضعیف تر و بی رمق تراز هر زمان دیگری آخرین نفس های خود را می کشد.
فرصت‌طلبی ریاکارانه


نقل از مورنینگ استار، ۱۵ فوریه ۲۰۱۱

ترجمه از کودیر، کمیتهٔ دفاع از حقوق مردم ایران 

اگر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجهٔ آمریکا، قلباً دلسوز و حامی منافع مردم ایران است، باید دست از این کار بردارد که مبارزان شجاع خیابان‌های تهران، اصفهان و دیگر شهرهای ایران را متحد خود بنامد. فرصت‌طلبی او مورد استفادهٔ رژیم ولایت فقیه ایران قرار می‌گیرد که تظاهرکنندگان را به‌دروغ دست‌نشاندهٔ آمریکا معرفی ‌می‌کند. کلینتون ادعا می‌کند که در جریان رخدادهای انقلابی در مصر، دولت اوباما موضع پیگیری را دنبال می‌کرد: مخالف خشونت بود، از برخورداری مردم مصر از حقوق جهانی بشر حمایت می‌کرد، و از تغییرات سیاسی‌ای که ضامن نتایج مثبتی باشد پشتیبانی می‌کرد. او (خانم کلینتون) مصرّانه ادعا دارد که واشنگتن نسبت به تحقق این سه اصل در ایران نیز متعهد است. به دلیلی نامعلوم، خانم وزیر خارجه نیازی نمی‌بیند که در این بذل و بخشش صلح، حقوق بشر و نتایج مثبت، مردم یمن، بحرین، الجزایر، اردن، لیبی و عربستان سعودی را هم به حساب آورد. او، اگر تا به حال تاریخ را تحریف نکرده باشد، باید به یاد داشته باشد که واشنگتن در برابر مقاومت توده‌ای مردم مصر علیه دیکتاتوری درنده‌خوی حسنی مبارک که به مدت سه دهه از کمک‌های بی‌دریغ آمریکا برخوردار بود، فلج شده بود. 

 این تصاویر از فقیر ترین کشور افریفا نیست: روستای للر از توابع مسجد سلیمان

 خبرگزاری مهر: روستای محروم للر از توابع شهرستان مسجد سلیمان در استان خوزستان که به تازگی از نعمت برق برخوردار شده اند اما همچنان بی بهره از حداقل حقوق اولیه زندگی به سر می برند.






















تاريخ بروز رساني ( 03 اسفند 1389,ساعت 09:13:26 )