تير 1389,ساعت 09:36:52

من تردیدی ندارم که با آغاز کنترل و بازرسی اولین

 کشتی ایران، وحشتناک ترین جنگ آغاز خواهد شد.

 نمی تواند پیش بینی کرد که چند کشتی و تحت چه پرچم هایی

 غرق خواهند شد. این حقیقت است که کشورهای مجهز به

 سلاح های اتمی مانند بریتانیا و فرانسه که متفقین آمریکا

محسوب می شوند، با شور و شوقی از قطعنامه سازمان ملل متحد

 حمایت کردند. درحالیکه تردید نداشتند اجرای این قطعنامه احتمالا به جنگ ختم می شود.

سؤال های متداول Google Translate (ترجمه Google

 
 
 

5 خبر در کنار هم
رهبران کرملین نگران
چه رویداد غافلگیر کننده ای هستند؟

 
 
 
 

در پشت دیوارهای کاخ کرملین در مسکو، خبرهائی است که تنها می توان با پیگیری اخبار منتشر شده، پیرامون آنها به حدس و گمان متوسل شد.

1- شورای امنیت ملی روسیه، روز گذشته با حضور "مدودف" رئیس جمهور، "پوتین" نخست وزیر، معاون اول نخست وزیر، دبیر شورای امنیت، رئیس شورایفدراسیون (مجلس سنا)، رئیس مجلس دوما، وزیر کشور، وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات خارجی تشکیل جلسه داد. درباره دلیل تشکیل این جلسه و مباحثی که در آن مطرح شده کوچکترین خبری انتشار نیافته است.

2- وزیرخارجه روسیه به اسرائیل سفر کرده و در دیدار با وزیر خارجه این کشور، واکنش نسبت به ادامه برنامه اتمی ایران را موکول به پاسخی کرد که جمهوری اسلامی به طرح توقف ادامه غنی سازی اورانیوم و تحویل 1200 کیلو اورانیوم زیر 3 و نیم درصدی بدهد. او گفت که منتظر این پاسخ در دیدار و مذاکراتی است که بزودی میان نمایندگان فرانسه، امریکا، روسیه و برزیل و ترکیه انجام خواهد شد. این دیدار پس از اجلاس 8 کشور بزرگ سرمایه داری جهان در کانادا انجام شد.

3- بلافاصله پس از این دیدار و این اظهار نظر، امریکا خبر از کشف یک شبکه جاسوسی به نفع روسیه در امریکا داد و اعلام کرد که حداقل 10 نفر در این ارتباط دستگیر شده اند. وزیر خارجه روسیه در نخستین واکنش نسبت به این خبر گفت: امریکا در پی جنگ سرد تازه ای علیه روسیه است!

4- خبرگزاری "ریانووستی" از مسکو گزارش داد که بزودی مانور بزرگ نظامی – هوائی روسیه با به پرواز در آمدن جنگده های جدید روسیه آغاز خواهد شد.

5- اگر اعلام دستگیری جاسوس های روس در امریکا و نظر وزیر خارجه روسیه درباره جنگ سرد تازه را در پیوند با اظهار نظر وی در جریان سفر به اسرائیل و دیدار با وزیر خارجه این کشور بدانیم، آنگاه ماجرا از سطح جنجال جاسوس بگیری به عمق نگرانی هائی راه پیدا می کند که جلسه اضطراری شورای امنیت ملی روسیه بخاطر آن تشکیل شد و شاید اعلام خبر مانور بزرگ نظامی – هوائی روسیه نیز مرتبط با آن باشد.

این نگرانی را شاید باید در ترجمه آخرین مقاله فیدل کاسترو به روسی و انتشار آن در مطبوعات و خبرگزاری های روسیه جستجو کرد. زیرا پوشش گسترده ای در روسیه به این مقاله داده شده است.

در این مقاله که عنوان "بموقع باید بیدار شد" را دارد،  کاسترو نوشته است:

تحریم های اتخاذ شده علیه ایران می تواند به یک جنگ گسترده هسته ای بیانجامد. من تردیدی ندارم که با آغاز کنترل و بازرسی اولین کشتی ایران، وحشتناک ترین جنگ آغاز خواهد شد. نمی تواند پیش بینی کرد که چند کشتی و تحت چه پرچم هایی غرق خواهند شد. این حقیقت است که کشورهای مجهز به سلاح های اتمی مانند بریتانیا و فرانسه که متفقین آمریکا محسوب می شوند، با شور و شوقی از قطعنامه سازمان ملل متحد حمایت کردند. درحالیکه تردید نداشتند اجرای این قطعنامه احتمالا به جنگ ختم می شود. باید امیدوار بود که روسیه و چین با توجه به امکانات و نیروی خود تلاش کنند از بروز این جنگ جلوگیری کنند. بدون تردید مسائلی وجود دارند که نمی توان نسبت به جلوگیری از وقوع آنها اطمینان داشت. برای مثال، آیا دو ابر قدرت هسته ای اصلی دنیا (آمریکا و روسیه) می توانند در استفاده از تسلیحات هسته ای خویش علیه یکدیگر پرهیز کنند؟ فاجعه با شتاب نزدیک می شود. فاجعه ای که بشریت را تهدید می کند. جنگ حتی ممکن است زودتر از پایان جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی آغاز شود.

www.lorabad.com 

مطلب ارسالی یکی از یاران جنبش رهایی بخش لرستان است .

   قضاوت را به عهده فرزندان سرزمینهای لر نشین می گذاریم

 http://lorabad.com

تاريخ بروز رساني ( 09 تير 1389,ساعت 17:43:28 )