نوشته شده توسط Administrator   
07 شهريور 1387,ساعت 10:06:07

سمير سالم داود
 موانع و دشواري هاي تشکيل اقلیم لرستان در عراق

سمير سالم داود از فعالان سیاسی و اجتماعی لر در عراق با نوشتن سلسله مقالاتی به بررسی احتمالات و موانع تشکیل اقلیم لرستان در عراق می پردازد.

 

او که نوشته هایش در وبگاه http://www.alhakeka.org    منتشر می شود اخیرا در مقاله ای تحت عنوان الطریق إلی اقلیم لورستان بیان داشته است تشکیل این اقلیم و پاس داشتن حقوق سیاسی و اجتماعی حقیقی مردمی که امروزه تحت عنوان کورد فیلی در کشور عراق شناخته می شوند مسیری دشوار و پر پیچ و خم خواهد بود.

به نوشته سمیر در شرایط کنونی و با توجه به قانون اساسی عراق بهترین موقعیت برای طرح تشکیل واحد سیاسی لورستان برای مردم کرد فیلی وجود دارد اما تشکیلات وسازمانهای سیاسی فعال فیلی به این مساله عنایت کافی ندارند.

او معتقد است در برابر طرح تشکیل اقلیم لرستان در عراق شاهد موضع های متفاوتی از سوی گروههای مختلف سیاسی خواهیم بود که اغلب به این مساله از دیده ی مخالفت می نگرند، از مدیران اقلیم کردستان و اقلیم مرکزی عراق، شیعیان و بقایای نظام صدام تا دولتهای آمریکا و ایران از این طرح استقبال متفاوتی خواهند کرد هر چند اغلب موضع شان منفی باشد.او در آخرین مقاله خود آورده است:« عملی شدن این سخن و تشکیل اقلیم لرستان در حال حاضر جز رویای یک گُل نیست  اما چرا ما باید از بوی خوش آن بترسیم!»برای مطالعه متن کامل این مقاله به صفحه زیر مراجعه نمائید:

http://www.alhakeka.org/635.html

 

در همین زمینه:

12/4/1387
 ما و «لرستان عراق»

12/4/1387
 معرفی سایت لورستان الغربیة (لرستان عراق)