مهر 1392,ساعت 22:32:45

با گذشت ... روز از خبر پیدا شدن جسد فرمانده سپاه

سایبری در کرج و اعلام دلایلی هم چون ترور

و قتل، جدیدترین خبر از خودکشی حکایت دارد.

اختلافات خانوادگی دلیل مرگ فرمانده سپاه سایبری اعلام شد

به گزارش کردپرس؛ امروز پنج شنبه 18 مهرماه

مقارن ساعت 13 بعد ظهر، 5 عضو نیروهای سپاه پاسداران ان... در شهرستان بانه توسط افراد ناشناس، مورد حمله  قرار گرفتند و به... رسیدند.

همه ی این افراد اهل شهرستان بانه بوده اند.

دهم مهر ماه روزنامه تلگراف چاپ لندن از ترور مسوول سپاه سایبری خبر داد و نوشت مجتبی احمدی از فرماندهان سپاه و مسوول سپاه سایبری در شهر کرج ترور شده است.

 

روزنامه تلگراف این موضوع را با ترور دانشمندان هسته‌ای در سال‌های گذشته پیوند زده و موضوع را با تلاش روحانی مبنی بر حل مشکلات هسته ای بی‌ارتباط ندانسته است.

 

کمتر از بیست و چهار ساعت بعد از انتشار این خبر و گسترش آن در رسانه‌ها و سایت‌های فارسی زبان، گروهی موسوم به انجمن پادشاهی ایران با انتشار بیانیه‌ای مسوولیت این ترور را بر عهده گرفتند.

 

در بیانیه انجمن پادشاهی تاکی شده که سردار مجتبی احمدی مسوول مستقیم برخورد با وبلاگ نویسان و سرکوب آنان بوده است.

 

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که رسیدگی به پرونده ترور شهید مجتبی احمدی به واحد حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران محول شده و نیروی انتظامی نیز در صورت لزوم امکانات و عوامل خود را در اختیار سپاه قرار خواهد داد.

 

در همان زمان برخی این مساله را نشانه‌ی اهمیت موضوع ارزیابی کردند، اهمیتی که سپاه بر اساس آن ترجیح داده تا عوامل نیروی انتظامی از ماجرا دور بمانند.

 

در روز تشییع جنازه مجتبی احمدی سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرد تروری در کار نبوده و عامل قتل چیزی به جز ترور است که در دست بررسی است. وی هم چنین بیانیه گروه موسوم به انجمن پادشاهی را نیز فاقد ارزش و کذب خواند است.

 

بعد از انتشار سخنان سردار شریف، خبری که در سایت‌های البرز کرج و دیگر وب‌سایت‌های خبری مبنی بر ترور مجتبی احمدی منتشر شده بود حذف شد، هر چند که هر کدام از این خبرها روایتی متفاوت از دیگری پیرامون ترور یا کشته شدن سردار احمدی منتشر کرده بودند.

 

اکنون بعد از گذشت هشت روز از کشف جسد این فرمانده سپاه در حومه شهرستان کرج و انتشار اخبار ضد و نقیض پیرامون او، وب‌سایت دانشجو از خودکشی مجتبی احمدی به دلیل اختلافات خانوادگی خبر می‌دهد.

 

دانشجو نیوز به نقل از «منبع آگاه» که خبر را در اختیار آنها قرار داده است می‌نویسد: قتل سردار مجتبی احمدی دلایل سیاسی و امنیتی نداشته بلکه به مشکلات وی در حوزه زناشویی مربوط است.

 

بنابر اعلام منابع خبری، وی به صورت پنهانی دارای همسری صیغه ای بوده که پس از اطلاع همسر اولش از این موضوع، زندگی وی دچار بحران می‌شود. در پی این اتفاق وی دست به خود‌کشی زده است.

 

این در حالی است که در خبرهای اولیه گفته شد جسد سردار سپاه در میان انبوه درختان در حومه کرج در حالی کشف شده که دو گلوله به قلب وی شلیک شده بود.

 

نکته دیگر در این ماجرا دخالت حفاظت و اطلاعات سپاه در رسیدگی به پرونده قتلِ، ترور یا کشته شدن یکی از اعضای خود است که تا به امروز نادر بوده و در صورت دخالت سپاه در این‌گونه موارد نیز هیچ گاه موضوع رسانه‌ای نمی‌شد.

 

تاريخ بروز رساني ( 19 مهر 1392,ساعت 06:35:00 )