علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد مافیای جمهوری اسلامی، گفته است: "در ایران سانسور نداریم."آقای جنتی امروزدر مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره کتاب سال گفته است آنچه در ایران وجود دارد "قانونی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه کتاب و نشر به تصویب رسیده است و مواردی در آن ذکر شده که باید در صورت وجود داشتن در کتاب‌ها اصلاح شود."

این وزیر مافیای جمهوری اسلامی گفته است این محدودیت‌ها شامل مواردی است که "با امنیت ملی، اخلاق عمومی و عفت عمومی در تعارض باشد."

با روی کار آمدن دولت حسن روحانی امیدواری‌هایی نسبت به گشایش فضای فرهنگی شکل گرفت. اما در ماه‌های اخیر هم از طرف برخی هنرمندان و روشنفکران و هم محافظه‌کاران انتقادهایی در این زمینه مطرح شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظاممافیای جمهوری اسلامی، در مراسم امروز به وزارت ارشاد توصیه کرده است که "وسایل آزاد اندیشی مردم را در جامعه فراهم کند."

علی جنتی نیز در پاسخ به هاشمی رفسنجانی گفته است: "ما قائل به سانسور نیستیم و آنچه به آن عمل می‌کنیم قانون است."

چند ماه پس از انقلاب ۱۳۵۷، شورای عالی انقلاب فرهنگی مافیای جمهوری اسلامی در ایران تشکیل شد و انتشار آثار هنری و فرهنگی تحت نظارت نهادهای حکومتی قرار گرفت. با توجه به سابقه 35ساله درکشیتار و اعدام همه مخالفان و دگر اندیشان به جرمهای ضدانقلاب و محارب با خدا و رسول خدا آیا نشانگر وجود الفبای آزادی در این نظام مافیای جمهوری اسلامی است؟؟؟  

در حالی که مخالفان از محدودیت‌های آزادی بیان در ایران انتقاد می‌کنند مقام‌های مختلف حکومت ایران می‌گویند در ایران سانسور وجود ندارد. از جمله محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، گفته بود: "ایران آزادترین کشور دنیا است."    ..    ارسالی یاران جنبش رهائئ بخش لر جهت درج در سایت www.lrestan11.com