نوشته شده توسط atabak   

19 آبان 1388,ساعت 03:06:30

طی روزهای اخیر تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی افزایش یافته است به طوریکه یکی از پزشکان بیمارستان سجاد یاسوج از 10 برابر شدن مراجعه بیماران به این بیمارستان نسبت به ماه گذشته خبر داد

90 درصد بیماران مراجعه کننده به اورژانس این بیمارستان به آنفلوآنزای معمولی مبتلا هستند و از مواردی که مشکوک به آنفلوآنزای خوکی هستند آزمایش به عمل می آید.

ماسک در کهگیلویه و و بویراحمد کمیاب شد

ترس از بیماری آنفلوآنزا باعث شده تا بیشتر مردم استان اقدام به استفاده از ماسک کنند این در حالی است که ماسک در داروخانه های استان کمیاب شده است.

با این حال مدیر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد به خبرنگار مهر گفت: استفاده از ماسک تاثیری در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا ندارد.

علی مشرف زاده افزود: ما استفاده از ماسک را به مردم توصیه نمی کنیم و مردم با تصمیم خودشان از ماسک استفاده می کنند.

وی بیان کرد: استفاده زیاد از ماسکهای معمولی به دلیل آلودگی آن حتی خود می تواند عامل بیماری باشد.

مشرف زاده همچنین یادآور شد: از 29 نمونه مشکوک که جهت بررسی به تهران فرستاده شد تنها دو مورد مبتلا به آنفلوآنزای خوکی بودند که یکی از آنها که کودکی چهار ساله بود فوت شد و دیگری بهبود یافت.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی 68 مدرسه در پی ابتلای دانش آموزان به آنفلوانزا خبر داد.
 

مصطفی شجاعیان در گفتگو با خبرنگار مهر در یاسوج، گفت: 68 مدرسه در این استان که بیش از 15 درصد دانش آموزان آن به آنفلوانزا مبتلا شده بودند از امروز به مدت سه روز تعطیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مدارس تعطیل شده بیشتر در شهرستان بویراحمد هستند، افزود: در صورت عدم بهبودی دانش آموزان بیمار تعطیلی برخی مدارس تمدید می شود.

وی همچنین از توزیع واکسن آنفلوآنزای معمولی در بین افراد در معرض خطر از جمله پزشکان و پرسنل بیمارستانها خبر داد.

مطلب ارسالی یکی از یاران جنبش رهایی بخش لرستان است و قضاوت را به عهده فرزندان سرزمینهای لر نشین می گذاریم  http://lorabad.com/www.loretsan11.com

تاريخ بروز رساني ( 19 آبان 1388,ساعت 19:10:13 )