اسفند 1388,ساعت 19:58:27

در آستانه چهارشنبه سوری و سال نو هستیم

 آری! زندگی زیباست! زندگی آتش گهی دیرینه پابرجاست!

 گر بیافروزیش! رقص شعله های آن پیداست. آری

 زندگی زیباست و ما جنبش رهایی بخش لرستان ضمن تبریک سال نو 

در پی آن و برای بدست آوردن آزادی

 برای خود و برای سرزمین خود و برای فرزندان مان

دست از تلاش و کوشش بر نخواهیم داشت و با ستم

و ستمگران بهر شکل که امکانش برای ما باشد به

 مبارزه خود ادامه می دهیم چرا که ما به راهی که

میرویم ایمان داریم و میدانیم که ما توان آن را داریم

 تا متجاوزین به حقوق مردم و خاطیان و ستمگران را

بر جای خود نشانده واین نیز به نیکی روشن است

 که داشتن آزادی و شادی حق همه انسان هاست

 .
جنبش رهایی بخش لرستان مردم را در سرزمینهای لر نشین برای

شرکت گسترده در چهارشنبه سوری فرا می خواند

تجدید پیمان با جانباختگان راه آزادی در آخرین پنج شنبه شب سال در بهشت زهرا، ۲۷ اسفند
http://www.youtube.com/watch?v=LDYt۸AcstiY

آواى چهارشنبه سورى در خیابان هاى شهرهای سراسر کشور بگوش مى رسد:
به گزارش دریافتی، جوانان آزاده در فراخوان به مردم براى شركت در مراسم چهارشنبه سوری دست به اقدامات ابتكارى زده ‌اند. از جمله به طور گسترده با نوشتن شعار بر روى اسکناس ها و پشت صندلی های اتوبوس مردم را براى حضور در این مراسم دعوت مى کنند. در تهران صداى نارنجك هاى دستى و ترقه و فشفشه ویژه چهارشنبه سورى، از اسلامشهر تا خیابان هاى تخت طاووس و عباس آباد و گاندى، فلكه حشمتیه، ناصر خسرو و سعدى، نارمک، تهرانپارس، آریاشهر، كوى فردوس، شهرک اكباتان، و خیابان هاى باب همایون، قائم مقام و نیاوران، محله على آباد و یاخچى آباد و شهرک راه آهن، هر روز و هر شب فضاى خیابان ها را پر كرده و صداى انفجارهاى پراكنده گله هاى سرکوبگر را گیج و سر در گم كرده است. در عشرت آباد تهران، به خاطر حضور گسترده جوانان و شدت صداى ترقه ها و فشفشه ها، نیروى سركوبگر انتظامى به بهانه شکایت ساكنان، جوانان عابر را تفتیش بدنى مى کنند. بسیجی ها نیز خودروهایى را كه سرنشینان آن جوان هستند، بازرسى و كنترل مى كنند. در شهرک غرب شب ها صداى ترقه و نارنجک دستى جوانان سكوت را مى شكند. به گفته شاهدان در منطقه شاه آباد و جاده قدیم كرج، هر شب صداى ترقه ها و انفجار بمب هاى صوتى توسط جوانان به گوش مى رسد. در منطقه فلكه اول تهرانپاس هم هر شب صداى ترقه به گوش مى رسد كه نسبت به سال پیش بیشتر است. یک راننده می گفت امسال برخلاف تدابیرى كه اعلام شده بیشتر صداى انفجارها را مى شنویم. و خانمی در منطقه تهرانپارس می گفت امسال به نسبت سال گذشته صداى انفجارها بیشتر است و گویى مردم برعكس آنچه تبلیغ مى شود عمل مى كنند. در شهرهای دیگر از جمله در شیراز و اصفهان و رشت و کرمانشاه و مشهد هم جوانان با پخش اطلاعیه و تراكت براى شركت در خیزش چهارشنبه سورى فراخوان مى دهند

.

وحشت رژیم از اقدامات اعتراضی و کوبنده در ایران؛ ایجاد فضای حكومت نظامی پس از ساعت ۲۴ در تهران:
به گفته یكی از دانشجویان شب گذشته بین ساعت ۲۴ تا ۱:۳۰ بامداد به وقت ایران در همه جای تهران پست های ایست بازرسی گذاشته بودند و فضای حكومت نظامی ایجاد كرده بودند. این ایست های بازرسی در تقاطع جنت آباد، نیایش، زیر پل گیشا و پارك جلوی خودروها را گرفته و چك و بازرسی می كردند. درون ماشین چراغ می انداختند و آنرا بازرسی میكردند. در خیابان چفت به چفت ماشین ون چیده بودند، پلیس های كلاه كج هم ایستاده بودند.

امام جمعه قم؛ به چهارشنبه سوری باید پشت کنیم - دو نوع موزیک داریم، حرام و حلال:
آیت الله استادی در نماز جمعه قم گفت: مردم در سفرهای نوروزی، باید توجه کنند که به مکانی که درآن ممکن است به گناه بیافتند نروند. وی در ادامه افزود: امروزه دو نوع موسیقی حلال و حرام داریم و صدا و سیما باید دقت کند که در ایام نوروز از موسیقی های حرام استفاده نکند، به دلیل این که گناه، گناه است چه در زمان عید و چه در زمان دیگری باشد.  استادی همچنین با هشدار نسبت به مراسم چهارشنبه سوری، خاطر نشان کرد: چهارشنبه هیچ تفاوتی با سایر روزها ندارد و با توجه به اینکه بیگانگان در خارج از نظام روی این روز سرمایه گذاری کرده اند، باید به آن پشت کنیم..

تجمع و اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه مازندران در اعتراض به مشکلات صنفی:
دانشجویان دانشگاه مازندران در دو روز پیاپی در این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار نمودند. این دو تجمع که در اعتراض به فشار های مسئولین این دانشگاه به دانشجویان برگزار شده بود، بدون خشونت و درگیری خاصی به اتمام رسید. این دانشجویان با قرار دادن ظروف غذای خود بر روی کف سلف سرویس مرکزی دانشگاه یک ساعت سلف مرکزی را به تعطیلی و مسئولین دانشگاه را برای مذاکره به سلف سرویس کشاندند. یکی از دانشجویان معترض در این باره می گوید: « بعد از افزایش روز به روز فشارها بر ما و احضار گسترده ی جمعی از دانشجویان دانشکده علوم پایه به کمیته ی انضباطی و لغو تمامی نشریات و برنامه های دانشجویی ما راهی نداشتیم جز اینکه امروز در سلف دانشگاه جمع شویم. غذاهایمان را هم که در اثر ضعف مدیریت دانشگاه، غیرقابل مصرف ترین ماده دنیاست را روی زمین قرار دادیم و با سکوت کامل اینجا ایستادیم تا مسولین بیایند و با دانشجویان به مذاکره بنشینند. این برنامه های آرام در شرایطی که هرگونه اعتراضی با بازداشت و سرکوب شدید مواجه می شود، تنها راهکار ما در این شرایط خفقان است که آن را به شدت و از این پس پیگیری خواهیم کرد.» این تجمع در روز چهارشنبه نوزده اسفند با حضور چند تن از مسئولین دانشجویی دانشگاه و قول آنها مبنی بر گفتگو با دانشجویان به اتمام رسید.

http://lorabad.com/

تاريخ بروز رساني ( 23 اسفند 1388,ساعت 21:10:27 )