در یک نظر سنجی ملت و یا قوم بودن مردم لر را با همتباران قابل دسترسی در فیس بوک ، مطرح کردیم که البته زحمت آن با همتبار و یار جنبش رهائی بخش لر سرکار خانم نسیم بهرامی و همتبار فعال در عرصه احقاق حقوق ملت لر سرکار خانم شادی علمی چگنی بوده است و در بخش یک به نظرات ارسالی برای ایشان درج میشود و در بخش دوم همه نظراتی که بعد از به اشتراک گذاشته شدن دیدگاههای اولیه ارسال شده بدوت دخل و تصرف و یا تغییر دیدگاهی با توجه به موافق و مخالف بودن است . ما اگر از خود شروع کنیم تحمل عقیده مخالف را از دشمن مشترکمان مافیای ملاها و پاسداران منافعشان یا هر منتقد دیگر هم میتوانیم انتظار رعایت حقوق خود را داشته باشیم عکس: ‏در یک نظر سنجی ملت و یا قوم بودن مردم لر را با همتباران قابل دسترسی در فیس بوک ، مطرح کردیم و لذا یک به یک جوابها بدون سانسور درج میشود تا شاید درون زخم خورده ما را تسکین دهد و البته شاید .  اما سئوال مشخص و بدون پیشداوری ما از عزیزان فعال در این دنیای مجازی .... از دیگران همتبارانی که دستی بر قلم دارند و خود را صاحب نظر میدانند ما را از راهنمائی خود بی بهره نگذارند .... از سایر دوستان و همتبارانی که با سکوت این سدوال را میخواهند نادیده بگیرند و مانند انگشت شمار همتبارنی که رگ گردنشان باد کرد و مارا تجزیه طلب و بی دین و هزار برچسب شایسته حلق اویز در میدانها و چهار راهها نامیدند هم،  درود میفرستیم و این اعمال را به حساب مافیای حاکم با یک فرهنگ کثیف از مشتی ملا و پاسدار جنایتکار میدانیم . سئوال ما این بود [[با سلام به شما همتبار عزیز ،ما در نظر داریم در خصوص اینکه آیا ما مردم لر از مسجد سلیمان تا ایزه تا خرم آباد و بروجرد و شهر کرد و همچنین خانقین و بدره در عراق، آیا یک قوم هستیم یا ملت ؟؟؟ لطفا مختصر ومفید برای ما جواب خود را تا روز دوشنبه ارسال نمائید ... از طرف یاران همتبار شما در جنبش لر ))  بخشی از پیام آقای یدی جدیدی لرستانی با توجه به کمبود جای به اشتراک گذاشتن در اینجا  تنها مثالهای آن که خود بسیار آموزنده است آورده میشود ( ......آبا مگر ساکنان سرزمینی به نام کویت که در یک چهارچوب جغرافیایی زندگی میکنند ملت هستند ؟ در کشور کوچک به تازگی مستقل شده ای با 650هزار نفر جمعیت به نام مونته نگرو چطور ؟ چرا زمانی که نوبت به ستمدیدگان میرسد که باجی برای دادن به تقسیم کنندگان کشورهای همسایه ایران این کشور کثیر المله میرسد ، که برایشان ثروتی به خاطر چپاول و سرکوب تاریخی سرزمینشان نمانده است اینگونه سخت گیر میشویم ! تازه نه گوسفند از زمانی که گوشت از مناطق لر نشین به کشورهای خاورمیانه صادر میکردند نذری  به دار است و نه آشی از تولیدات کشاورزی زمانی که دارای استقلال کامل بودند به بار !! هم الفبا میخواهند و هم تکامل تاریخی مندرج در تعارف آورده شده از ملت و قوم ؟....)) دوست همتبار و خوبمان دنگ لرستان پیام زیبا و مستندی را فرستاده که بخشی از آن عبارت است از (... از جمله ویژگی‌های هر ملت اشغال یک قلمرو جغرافیایی مشترک است و احساس دلبستگی و وابستگی به سرزمین معین. علاوه بر آن، نیروی حیاتی پیوند دهندهٔ ملّت از احساس تعلق قوی به تاریخ خویش، دین خویش، فرهنگ ویژهٔ خویش و نیز زبان خویش بر می‌خیزد.باتوجه به تعریف بالامیتوان گفت مردمان لور دارای مشخص های بالا میباشند وتعاریف فوق درمورد این مردمان صدق میکند.مردمی که دارای تاریخ مشخص وفرهنگی مشترک میباشندواحساس تعلق خاصی نسبت به سرزمین خوددارند.....)  علیرضا کمالوند دیگر همتبار عزیزمان اینگونه نظر داده که (يك قوم بزرگ از ملت ايران هستيم)  بیژن طولابی دیگر همتبار خوبمان اینگونه نظر داده است (سلام یک ملت محسوب مشیم ولی یک قوم نیستیم چون دریک ملت چندها قوم مختلف هست لرها بر اساس تقسیم بندی به دودسته لر بزرگ ولر و لر کوچک تقسیم شده اند که لرهای بزگ شامل استان خوزستان. ممسنی و بویر احمدی بوشهری و. ..ولی لرهای کوچک شامل استان لرستان خرم آباد. ایلام وکرمانشاه هستند که یک قوم محسوب میشوند)   دوست و همتبار دیگرمان بنام آقای محمد کاشفی عزیز نظرش این است که (نیاز به فرصت برای تفکر وبررسی بیشتر دارم ؟ ولی می دانم هر انسانی می بایست هویت و تاریخش را چون مردمک چشمانش عزیز بشمارد .و همه رنجبران دنیا یک جور مورد ستم قرار می گیرند . وثضاد اصلی دوران بین استثمار شونده و اسبثمار کننده است .)  نظر همتبار دیگر عزیزمان دکتر جعفر جعفرنژاد که حق استادی و پیشکسوتی بر گردن بسیاری دارد اینگونه با حروف لاتین طبق معمول نظر دارد که (HIMIN TOUR AST KE NEVSHTEEID--HUDUDE 10 MILLYUN NAFAR HASTAND BEYNE KERMAN TA KHANEQEYN PARAKANDE HASTAND---DAR IN MOURED BEHTAR AST BE MAJELLEYE "LORESTAN PAZHUHI" ROJUE KONID MOWAFFAQ BASHID)   نظر همتبار محترممان جناب محمود فاطمی که شاید با سئوال ما بسیار فاصله دارد این است (رفیق گرامم : شاید محصور نمودن یک جهان وطن در یک چارچوبه قومی ،ملی ،حزبی کاری منطقی نباشد . نگاه من به هر پدیده به نکات مثبت آن پدیده یا بعبارتی من نصف پر لیوان را نظاره گرم .) نظر یکی از همتبارنمان به نام زاگرس هم تا کنون این بوده است که ( بگذار با دوستان دیگر هم مشورت کنم و اطلاعاتم را کامل کنم و برایتان جوابیه ای میفرستم بانوی مبارزم*) دیگر همتبارمان جناب آقای شورش لرستانی هم کوتاه اشاره دارند ( درود های فراوان حتما عزیز تا درودی دیگر بدرود ) همتبار دیگر عزیزی به نام راحله رهائی نظرش این است که (تشکیل ملت دادن ک الکی نیست.بارزانی صد ساله ایالت خودمختار داره هنو نتونسته ملت تشکیل بده و بنده عقیده دارم ما تمام ویژگی های یک ملت را داریم ولی با جدا شدن از ایران مخالفم.بنده با احقاق حقوق از راه های ممکنه هستم ن جدایی از میهن عزیزمان)  همراه خوبمان در جنبش رهائی بخش لر آقای آرمان لرستانی (مردم ساکن در سرزمینهای لر نشین را به خاطر داشتن یک زبان مشخص به نام لری که تاکنون به خاطر فقر و سرکوب نتوانسته الفبا و زبان نوشتاری داشته باشد یک ملت شایسته همه حقوق یک ملت میداند) نظر دیگر را دوست و همتبار خوبم و از تاسیس کنندگان اولیه جنبش رهائی بخش لر آقای اتابک لرستانی نظرش این است که (ما مردم ستمدیده و سرکوب شده در همه زمانهای و نداشتن راهی برای فرار به کشورهای همسایه و به این خاطر در سکوتی تاریخی از طرف جنایتکاران سرکوب شده ایم با افتخار اعلام میکنم که یک ملت هستیم و اکنون که برخاسته ایم هر یک از ما یک ملت برای کوشش در رسیدن به حقوق پایمال شده  خود و فرزندانش در آبنده است ) در پایان نظر این دوست و همتبارتان را هم بشنوید که با افتخار اعلام میکنم ما یک ملت هستیم و اگر روزی کسی توانست بر زبان و فرهنگ ما ایرادی بگیرد که قدرت دفاع از آن را در مقابل اساتید اهل فن داشته باشد از نظرم با افتخار برمیگردم و مسلما اسراری بر اشتباه خود ندارم ولی بر ملت بودن مردم لر با آگاهی کامل ایمان دارم .. سرفراز باشید و همیشه پایدار در راه رسیدن به همه حقوق انسانی ملت لر .‏

 

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#VML);}

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 st1\:*{behavior:url(#ieooui) } /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normal tabell"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

قلات

من زیاد دیده ام که در گفتار رفیق درختند ولی در کردار رفیق تبر ... متاسفانه

 

 

مصطفی سبزواری

درود بر شرفت

 

 

Nasim Bahrami

دوست عزیز دشمنانی که دیوار اعتماد ما را ناجوانمردانه شکسته اند تا زمانی که همه ما از هم وحشت داشته باشیم بر سرنوشت ما و فرزندانمان حاکم خواهند بود ....

 

 

درود بر شرف شما دوست عزیزم این درود شما نشانگر انسانیت شماست .

 

 

مصطفی سبزواری

احمقانست بعد اینهمه زمان تازه الان یادمون بیفته ما لریم و بقیه عرب....اصلا باورم نمیشه آدم هایی پیدا بشن این حرف براشون مهم باشه

 

 

Nasim Bahrami

وجود آنانی که برایشان مهم است را نباید نادیده گرفت و دقیقا هدف این نوشتار بالا هم همین است که بدانیم داریم ناآگاهانه اشتباه میکنیم ... البته آنانی که آگاهانه از تفرقه ما سود میبرند جداست و آنان دشمن تاریخی ما هستند که اکنون فقر و فلاکت و بدبختی از سر و کول شهر و دیار ما بالا میرود .

 

Farhad Raeisinia

مگر ای ملت ای حرفا حالیشونه.....ملت بی شعور.....

 

قلات مردمی

فعلا که بوسیله سلطنت طلبها و حامیان خود جمهوری اسلامی این مباحث را براه می اندازند که اگر جمهوری اسلامی سرنگون شود، ایران تجزیه خواهد شد تا مردم را متوحش کنند. ولی من هم به یکپارچگی ایران همیشه باور داشته و دارم. من هم اهوازی هستم و این صحبت ها در میان اقوام ایران بندرت وجود داشته. بیشتر در ناحیه آذربایجان و دسیسه های علی اف دیده میشود.

 

 

Nasim Bahrami

فرها جان من از همتباری که شاید راضی نباشد نامش را بیاورم جمله ای شنیدم که برای شما هم تکرار میکنم «« انتظار فهم اجتماعی از مردمی که در فقر و فلاکت زندگی میکنند کاملا اشتباه است »» سردیار باشی

 

 

برنو بویراحمدی

درود به شما دوست عزیزم احسنت بسیار عالی و واضح حرف دل لرهای خوزستان رو زدید اون هایی هم که مشکل دارند قطعا از ما نیستند و فقد تفرقه افکنی میکنن.

قلات مردمی

قربون برنوت برم بویر احمدی ! تو کجا بودی؟

 

Nasim Bahrami

درود بر شما که امیدوارم با سازماندهی و اتحاد بدور از قدرتهای حاکم ، درد مشترک را برای جلوگیری از تفرقه و برادر کشی پشتیبانی میکنید و خود نیز فریاد میکنید ...

 

برنو بویراحمدی

قلات مردمی ببخشید نفهمیدم منظورتونو عزیز

 

Rahele Rahai

کی وجودشون رو نفی کرده؟إی بدبختی

 

Nasim Bahrami

راحله همتبار نازارم خوت که دونی همیشه دلیله سی گپ مهمی که شروع کردیمه دارئم ...

 

Rale Rahai

دونم چی موی.منظورم یه بی ک آخه کیه ک نونیسو خوزستان نصف بیشترش لره!

 

Nasim Bahrami

آفرین دقیقا ترسشونم ده یینا !!! همه شو ده روزی میترسن که آرامش بوه و مردم بوئن اه حضراتی که منم منم میکید بیاید رای بیریم که ایچه کی بیشتر رای میاره و تا الان ایمانی که کارگری ای پالایشگایانه کردمه سودشه کی بورده و یا میحا بوره ؟ هه ینا و بس

Bahaneh Jahan

من ايران نيستم و جايي كه زندگي ميكنم عرب خوزستان خيلي زياده وبا خيلي از اونا دوستم ولي متاسفانه اونا اصلا نميخوان بگن ما ايراني هستيم اونا اعتقاد دارن كه عرب هستند و عراقي هستند و حتي حاضر نيستند تو جمعي كه جند نفر ايراني و عرب كشوهاي ديگه هم هست فارسي صحبت كنن با اين حال ما دوستشون داريم

Bulut Alemdar Shovenism fars bisharmane talash mikonad ke hameye mellathay saken dar iran farsi harf bezanand.

 

 

Bulut Alemdar İn shovenisthay nadan va jahel bayad befahmand ya inke be anha befahmanim ke har mellati zabani darad

 

قلات مردمی

فقط یکبار با برنو کار کردم ولی آنچنان لگدی خورم که نیم متر از جام کندم تا چند روز کتفم درد میکرد ولی جالب بود که ۱۰۰۰ متری بهدف زدم و فهمیدم که اگر آدم بلد باشه تا ۲۰۰۰ متر را هم کارآئی داره.

Bulut Alemdar Zaban farsi ham zaban kavirneshinan iran ast. Va hich kas majbor nist zaban kaviri yad begirad

Bulut Alemdar Arab ha va lur ha bayad baham va dar kenar hamdigar bashand.

 

Nasim Bahrami

بهانه جان ما با کسانی که هویت خود را منکر میشوند کاری نداریم زیرا اگر من خانواده خود را به خاطر فقر و فلاکتی که دارند نادیده بگیرم و تظاهر به برتری بر دیگران کنم دیگر خودم نیستم و یک انسان متقلب و فریبکارم و دوست خوبی هم برای دوستانم نیستم !!! متاسفانه هست و این یک واقعیت است

Bulut Alemdar Eshgalgari mesl fashism fars tamam servat melli arab va lur ra taraj mikonad

 

Bulut Alemdar Fars ha dar kavir hatta ab nadarand. Che mande be naft.

 

Bulut Alemdar Albatte mokhatab man qabayel fars nist. Shovenism fars ast. İn do ra qati nakonimVisa översättning

 

Bulut Alemdar Bahane jahan , chon yek arab farsi harf nemizanad baray to moshkel afarin ast? To chera arabi yad nemigiri?

Chera to zaban luri yad nemigiri?

Aslan chera zaban arabi ya luri zaban moshtarak ma nabashe?

 

 

Bulut Alemdar Lotfan az afkar palid va gheyr ensani khod dast bardarid

 

Habib Beitlafteh Bahaneh Jahan....عرض کنم خدمت شما که ما عرب هستیم،ما از ایرانی بودنمون جز فقر و بدبختی هیچی ندیدیم و در مقابل هیچ کدام از اینکه خود را عراقی بدانیم بیزاریم

 

Bulut Alemdar Dasisehay shom va bisharmane fashism fars nemitavanad ma ra nesbat be arab va lur badbin konad

 

قلات مردمی

این فاشیستهای فارس که بر اریکه قدرت بودن چرا اکثرآ آذری زبان بودند؟. حد اقل از سلسله صفویه تا کنون نگاه کن که چه کسانی بقدرت رسیده اند! آیا فاشیست خواندن فارسها، فاشیسم عربی و پان ترکیسم و ... را رواج نمیدهید؟

 

Bulut Alemdar İran va fars naft arab ra khorde va barashon badbakhti avorde

Bulut Alemdar Fashism fars yek sistem ast. Dakhel an mitavanad arab ham bashad. Fars hay ba namos bayad ba fashism fars mobareze konand

 

Bulut Alemdar Fashism fars ba qom fars ke dar kavir lot va dasht kavir zendegi mikonand joda hastand.

İn fashisthay kavir mikhahand ke lur va arab biad farsi harf bezane.
Kheyli binamosan

den 23 augusti kl. 23:00 · Gilla · 1

 

Habib Beitlafteh

مطالعه تاریخ ملل لروبختیاری با اعراب منطقه جنوب غرب نشان از این دارد که روابط فی مابین همیشه در سطح برادرانه بوده ولی متاسفانه بین این دو قشر هستند کسانی که نان سرسپردگی چه نظام پهلوی و چه نظام جمهوری اسلامی را خورده اند دست به تفرقه افکنی می زنند

 

Bulut Alemdar Albatte fashism fars faqat hokomatiha nistand. Kheyli az mardom addi va kheyli az tarafdaran pahlavi bisharaf niz fashism fars hastand

 

Rahele Rahai

چنی بدم د کامنت لاتین میا

 

Nasim Bahrami

حرف دل ایمانه زه ای ولا ... سخته اول باید بوحونیش بعد دواره تا بفمیش و دفه سوم سی یکه مطمئن بوئی اشتباه نکردیه

den 23 augusti kl. 23:07 · Gilla · 2

 

· 

قلات مردمی

لر و شوشتری و دزفولی و بسیاری از گویشها که در خوزستان زیست میکنند مالک نفت نیستند؟ فقط عربها مالک نفتند! اگر شیخ بزرگتان خزعل عرضه داشت و بخاطر ثروت با انگلیسیها همکاری نمیکرد. و مستقل حرکت میکرد شاید وضع مردم محروم خوزستان بهتر از این می بود. برو برادر تاریخ 500 ساله کسروی را بخوان بعد بیا ارائه طریق بده.

den 23 augusti kl. 23:08 · Gilla · 2

 

· 

Bahaneh Jahan Bulut alemdar من هم زبان مادريم كه لري بختياري رو ميدونم و هم زبان عربي بحث سر يه عرب نيست اينجا زياد ديدم كه با وجود اينكه ميتونن فارسي صحبت كنن و شايد خودشون رو تو دل عربهاي مناطق ديگه جا كنن فارسي صحبت نميكنن و بارها ديدم كه اونا دوست ندارن باهاشون تو جمع عربها فارسي صحبت كنيم من هيچ وقت بين نژاد خودم و نژاد هاي ديگه فرقي نذاشتم اينو ميگم جون ميدونم كم لطفي از طرف اوناست وگرنه ما بختياريها كه همه تاريخمون نوع دوستي بوده و هست

den 23 augusti kl. 23:09 · Gilla · 1

 

· 

Nasim Bahrami BULUT البته که فقط بعضی و نه همه ...

den 23 augusti kl. 23:09 · Gilla · 1

 

· 

قلات مردمی

الان نفت ایران در دست یک مشت داعشی وطنی است بنام جمهوری اسلامی. جنگت با فارسهاست یا با ارتجاع اسلام شیعه اثنی حشری ؟

den 23 augusti kl. 23:11 · Har redigerats · Gilla · 1

 

· 

Bahaneh Jahan Bulut alemdar من همه عربهاي سرزمينم رو دوست دارم و ميدونم تو جنگ بخاطر ايراني بودنشونن چه رنجها كشيدن حرف من اينه كه ما شما رو دوست داريم و همه ما فرزندان ايران پاكيم

den 23 augusti kl. 23:13 · Gilla · 3

 

· 

Nasim Bahrami HABIB من و ما هم از این درد تاریخی مینالیم ولی چاره این نیست که من با کارگر کنار دستم و یا همسایه ام که ملیتی دیگر دارد دشمنی کنم و دشمن مشترک هر دو را فراموش کنم .... درود بر شما عزیز

den 23 augusti kl. 23:16 · Gilla · 4

 

· 

قلات مردمی Bulut alemdar آمد و در رفت. اهل منطق که نباشند فرار را بر قرار ترجیح میدهند.

den 23 augusti kl. 23:26 · Gilla

 

· 

Nasim Bahrami

قلات مردمی عزیز اتفاقا شما به نکته کلیدی اشاره کردی که اگر هر کس بخواهد از ما بعنوان سرباز خودش سواستفاده کند و گوشت دم توپش شویم از اکنون بداند که ما هم در سرزمین خود حق داریم و داعش از هر نوعش چه شیعی و چه سنی در میان ما مردم ستمدیده جائی ندارد ... کسانی که کلید بهشت به گردن جوانان ما انداختند در جنگ ایران و عراق اکنون مافیاهای قدرت هستند از مافیای قندو شکر گرفته تا مافیای برنج و دخانیات و مشروبات الکلی و از همه مهمتر مواد خانمانسوز مخدر و اعتیاد آوری که دارد ریشه جوانان ما ار میخشکاند متاسفانه و ................... درود بر شرف همه انسانهای آگاه که در آگاهی رسانی از هیچ چیزی دریغ نمیکنند .... دشمنان مشترک ما از آگاهی ما میترسند این را فراموش نکنیم

den 23 augusti kl. 23:31 · Gilla · 1

 

· 

Rahele Rahai

ما همسایه عرب داریم خیلیم خوبن.ایجور توهین هایی درست نیست

den 23 augusti kl. 23:48 · Gilla · 2

 

· 

Nasim Bahrami

همتباران عزیزم و نازارم ، ما این مطلب را روی صفحه دوستان عرب هم به اشتراک گذاشتیم ولی یک توهین ندیده و نداشتیم تا کنون و این از آگاهی به درد مشترکی است که داریم ...

den 23 augusti kl. 23:50 · Gilla · 4

 

· 

Nasim Bahrami

راحله عزیز توهین نه تنها درست نیست حکایت همان نادان دوستی است که بر زمینمان میزند متاسفانه

den 23 augusti kl. 23:52 · Gilla · 4

 

· 

Rahele Rahai

آره غلطه.اینجوری منفور عالم میشیم

den 23 augusti kl. 23:54 · Gilla · 2

 

· 

قلات مردمی

نسبم عزيز درد محرومين جامعه را محرومان ميفهمند يارو را دنبال كردم سراز تركيه در آوردم با مدارك جعلي. ببين همين اوسانلو چند سال اپوزيسيون داخل و خارج را سر كار گذاشت و براي جمهوري اسلامي زمان خريد تا بلاخره افشا شد. بهمين مقدار ما زمان از دست رفته براي سازماندهي خود از دست داديم و اين مسائل نبايد تكرار شود. اول بايد ببينيم كه اين فرد كيست و بعد جوابشو بديم. با مامورين جمهوري اسلامي و علي اف و كرزاي و امثالهم نبايد اجازه ورًود به جمع خود را بدهيم ... با تشكر

den 24 augusti kl. 00:07 · Har redigerats · Gilla · 3

 

· 

Nasim Bahrami

مدتی است که همراه با کلمه محروم من کلمه قربانی را هم اضافه میکنم زیرا کسانی هم که قربانی میشوند با ما درد مشترک دارند . فقط اینکه کسانی مانند اسانلو قربانی هستند در سیستمی که برای همه زمانهایش پروژه داشته و دارد و خواهد داشت ولی ما باید بدانیم که در کجا قرار داریم و آیا برای هر کسی سرباز هستیم و فریب شعارهای را میخوریم که بیشتر به گنده گوئی میماند تا خواست واقعی ما !!!!! لذا دوست عزیزم اگر این کسانی که شما برشمردی از کرزای تا اسد و خامنه ای و هر جانوری که خون مردم خود را خرج حفظ قدرتش میکند اگر روزی سرباز و نگهبان این کاخهایشان اعتصاب کنند مطمئن باش سرنگون میشوند و این است که ما همیشه شعار میدهیم من از نزدیکانم شما از نزدیکانت و کم کم این دایره دفاع از حقوق پایمال شده خود را گسترش دهیم و دست از شعارهای جهانی و سراسری که توان انجامش را نداریم برداریم و بیش از این به دیگران تکیه نکنیم و نسخه کشورهای دیگر که زمین تا آسمان با همین سرزمینهای ستم دیده لر نشین تفاوت دارد را نپیچیم ... البته سالهاست که ما و دوستانمان در این جنبش رهائی بخش لر که سالها در مسیر مبارزات گوناگون از سندیکالیستی تا ..... دیگری بوده اند به این نکته کلیدی که در بالا برای شما توضیح دادم رسیده ایم ... موفق باشی عزیز

den 24 augusti kl. 00:41 · Har redigerats · Sluta gilla · 1

 

Nasim Bahramihttps://www.facebook.com/photo.php?fbid=707966442619559&set=a.108855365864006.17263.100002186307127&type=1&theaterVisa merNasim Bahrami

Bulut Alemdar Bahane ,
Lur va arab irani nistand. Mellat jodayi hastand. Har kodam bayad keshvar mostaqel dashte bashand.

رویای مهر

افرین.بانو بهرامی.همه ایرانی هستیم.

 

قلات مردمی

با تشكر نسيم جان الان نزديك صبح است و واقعآ خسته و خمار خواب ولي يك سئوال ميكنم كه ريشه هاي شكستهاي جنبشها حد اقل در ايران چه بوده است. با سپاس

Amanallah Amiri Kashkooli

غافل از انکه تبر جائی بجز بیشه ندارد / از جنس درخت است ولی ریشه ندارد..... علی جان چند وقتی بود نبودید ... انشالله که سلامتی برقرار است؟

 

Rasul Sepahvand

اقوام موجود در ایران علی الخصوص در شهرها و مناطقی که مورد حمله اعراب قرارگرفت(اسم شهرها رو نمیگم تا به کسی برنخوره, اما کتب تاریخی همه اون مناطق رو ذکر کردن) ایرانی اصیل نیستند, مرد ها کشته میشدن و زن ها به کنیزی گرفته میشدن و به صورت شرعی! آنقدر به اونها تجاوز میشد که در وصف نمیگنجه! ایرانی های کنونی حاصل اون تجاوزات وحشیانه هستن, کافیه آزمایش ژنتیک گرفته بشه تا معلوم بشه چند درصد از ژنتیک افراد ساکن ایران از ژن آریایی و چند درصد از اعراب متجاوز هست, در یکی از جنگ ها 70هزاز(مقایسه کنید با آمار جمعیت جهان در آن سال ها تا بدانیم چند درصد از کل مردم ایران بوده اند)زن و دختر ایرانی آریایی زیبا به کنیزی برده شدند و ابوبکر گفت با فرزندان اینان که از اعراب زاده میشوند چه کنم؟ بدون هر تعصبی باید بگم ایرانی ها پس از حمله عرب همه چیز خود, حتی شرافت و نژاد اصیل آریایی خود را از دست دادند, لطفاً کمی در مورد جنگ قادسیه(اگر دقت کرده باشید اکثر کشورهای عربی دارای تیم های ورزشی به این نام هستند, اسم میدان ها خیابان ها و حتی هتل هایشان را به این نام میگذارند, به افتخار آن فتح بزرگ, عراقی ها به صدام میگفتند سردار قادسیه) , جنگ جلولا, جنگ نهاوند که اعراب اون رو فتح الفتوح مینامند و سایر نبردهای اعراب با ایرانی ها کمی مطالعه کنید, حمله اعراب به ایران برای بسط اسلام نبود , برای گنج های خسروانی بود, فراموش کرده اید بزرگترین و با ارزش ترین فرش جهان که در دربار ساسانیان بود را تکه تکه کردند و بین سرداران سپاه عرب تقسیم شد؟! قطعه ای هم به علی (ع) رسید, در جنگ نهاوند پس از پیروزی اعراب آنها چهل شاهزاده خردسال را بر سر کوهی بردند و سر بریدند, آن کوه الان در نورآباد لرستان آرام و سنگین نشسته است و اگر زبان داشت میگفت از آن روز به بعد نام من چهل نابالغان گشت,امامزادگانی که امروز مردم وطن پرست ما به زیارت آنان می روند و از آنها حاجت میخواهند همان جنگجویان جنگ های ایران و اعراب هستند, افسوس که با تاریخ بیگانه ایم

 

اصغر حاتم وند

خانم بهرامی که دیدگاههای منو پاک میکنی ، بنده عرب نیستم و عرب پرست هم نیستم
یه لر ایرانیم
اگه قراره کامنتای من پاک بشه بهتره تگ پستتون رو پروفایل منم پاک بشه خانم

 

Rasul Sepahvand

پان‌ایرانیسم عقیده‌ای سیاسی است مبتنی بر اتحاد کلیه اقوام و تیره‌های ایرانی که تا قبل از حمله اعراب ساکن فلات ایران بوده اند, شامل آذربایجانی‌ها، آسی‌ها، بلوچ‌ها، زازاها، کردها، پشتون‌ها، هزاره‌ها، لرها ،تاجیک‌ها، قزلباش‌ها و به طور کلی تمامی اقوام ایرانی ساکن در فلات ایران. پان ایرانیسم بر خلاف مکتب‌های فکری دیگر که دارای پیش‌وند «پان» هستند، یک مکتب عینی (اوبژکیتو) است که واقعیت تاریخی دارد. در حالی که مکتب‌هایی مانند پان‌عربیسم، پان‌ترکیسم، پان‌ژرمنیسم و پان‌اسلامیسم، مفاهیمی ذهنی (سوبژکتیو) هستند، یعنی بیان آرزوها و خواسته‌هااند, هرچند قلباً اخلاق را بر هر موضوعی ارجح میدانم لیکن اصالت مهره گم شده ما ایرانی هاست

 

Rasul Sepahvand

اصغر حاتم وند عزیز, تازگی ها کتاب خلقیات ما ایرانی ها(جمال زاده) رو خوندم, این عدم انتقاد پذیری در وجود ما ایرانی هاست, کاریش هم نمیشه کرد

 

اصغر حاتم وند

همتبار سپهوند من به زبان پارسی دیدگاهمو درباره نگاشت بانو بهرامی گذاشتم ، گویا ایشون خواستار اینند که دهان به ستایش اعراب باز کنم ، بنده نه فوشی به عربی دادم نه چیزی

 

Rasul Sepahvand

 

Rasul Sepahvands foto.

Faramarz Bakhtiar

استبداد مرکزی بر پایه نفی ملیتها و استحاله آنها و فرهنگ ستیزی و زبان ستیزی فرم گرفته است . دشمن مشترک همه ماها قدرت متمرکز در تهران است . ملیتها با هم مشگلی ندارند . دولت سعی میکند به انحا مختلف بین ما اختلاف ایجاد کند تا خودرا مصون سازد و بقای خود راا تضمین کند . تیغه تیز پیکان ما باید به طرف مرکز هدف گرفته شود و اجازه ندهیم سپاه سایبری سپاه آن را به طرف خود ما منحرف سازد .

 

Nasim Bahrami

جناب سپهوند همتبار نازارم از متن های به اشرتراک گذاشته من اگر به رفیقی خوب برای رساندن پیام آگاهی و احترام به مخالفین ودشمنی با دشمنان قسم خورده ما مردم ستمدیده لر پی نبرده ای من کار دیگری نمیتوانم بکنم همتبارم . فرهنگ تملق را هم ما با دیگر یارانمان سالهاست به فراموشی سپرده ایم .موفق باشی

 

Nasim Bahrami

اصغر حاتم وند همتبار نازارم من بحث دو طرفی که به هم توهین کرده بودند و دلیلی هم برای این کار وجود نداشت را با اجازه شما که همگی با هم شعار آگاهی رسانی میدهیم را کنار گذاشتم و در صورتی که به دوستی با ما که در این دنیای مجاری میخواهیم از هم چیزی یاد بگیریم احساس ناخوشایندی داری تصمیم با شماست همتبار آگاهم .موفق باشی

 

Majid Hamidian

نگاهی گذرا به کامنتهای جامعه ایرانی , بدون درنظرگرفتن گرایشات سیاسی نویسنده آن , ازمنظرهرانسان غیرمغرض , نشان ازیک کینه طبقاتی عظیم و شدید مردم ایران نسبت به رژیم اسلامی است . در٣٥ سال اخیربه قلم زدن اکتفا کردیم . غرزدیم و گلایه کردیم . ازسازماندهی و جمع شدن بگرد یک حزب سیاسی وحشتزده و گریزانیم . انفرادی باربجائی نخواهیم برد . امکانش صفر است . در بهترین شکل بعنوان اهرم فشاربرعلیه رژیم اسلامی عمل میکنیم , نه سرنگونی آن . انتخاب و انسجاممان را حول یک حزب سیاسی " با برنامه ای تدوین شده روشن و واضح " برنامه ریزی کنیم .

 

Sultanmorad Sultanian

من با صد سال تاریخ شفاهی از زبان همتباران قدیمی بختیاریم شنیدم که هر موقع عرب ها با خشک سالی مواجه میشدند به کنار بختیاری ها می آمدند و مثل دو برادر زندگی میکردند و متقابلا" وقتی بختیاری ها با مشکل مشابه مواجه مشدند در کنار عرب ها چادر میزدند و عرب ها خیلی خوب مهمان نوازی میکردند و هرگز مثل زمان جنگ تحمیلی بی توجهی یا برخورد بد نمیشد..

 

Rasul Sepahvand

خانم بهرامی عزیز, گویا مطالب حقیر رو به دقت مطالعه نکردید, نمیدانم شما کجا زندگی میکنید! و چقدر از روابط و مناسبات اعراب اطلاع دارید و چقدر اهل مطالعه و تحقیق هستید, از مطالب شما تنها موضوع (بی پرده یا رفیق تبر باش یا درخت ) را به دقت خواندم و به آن فکر کردم
گفته اید:آیا با عربهای ساکن در استان خوزستان سابقه درگیری و برخورد تبعیض نژادی داشت ایم؟
سال 1385 کجا بودید؟ اغتشاشات آن سال اهواز را به یاد ندارید؟ اصلاً در مورد آن چیزی شنیده اید؟ دهها تن غیر عرب در منطقه ملاشیه و شلنگ آباد و کوت عبدالله و شیبان و... به دست دوستان عرب شما کشته شدند فقط به جرم اینکه عرب نبودند, خانه ها و ماشین های غیر عرب ها به آتش کشیده شد, شما کجا بودید؟ این موضوع به قرن ها قبل برنمیگردد, مربوط به 8 سال قبل است, در مورد فرقه الاهواز چیزی شنیده اید؟ هدف اصلی آنان پاک کردن خوزستان از لوث غیر بومی های عرب است
شما با نفی هویت اعراب مخالفید؟ اعراب که بوده اند اصلاً نیازی به نفی و اثبات دارند؟ اصلاً مگر کسی وجود آنان را نفی کرده است؟
کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم! بحث آسیب ها و تخریب هایی است که وجود و حمله اعراب بر فرهنگ و دین ایران وارد کرد
از شما سوال داشتم که شما رفیق تبر اعراب هستید یا درخت ایران که متاسفانه جواب که نداده اید هیچ, آن سوال را پاک کرده اید
در مسلک شما و همتبارانتان اینگونه با انتقاد برخورد میشود؟

 

دنگ لرستان

مشکل ما ملت لور نفی وجود انها وتلاش برای از بین بردن هویت وغارت وچپاول منابع لورها بدست فارس هاست.متاسفانه شونیزم فارس وملت سازی ایرانی ها نزدیک به یکصدسال است هویت وجودی ملت لور را تهدید میکند.

 

Nasim Bahrami

شما کجا بودید که به طایفه ها بر اساس کمک به رضا خان در سرکوب لرستان لقب سرداری و سپهداری میدانند و اکنون همه کسانی که آن القاب را دارند را باید قاتل مردم لر دانست ؟ کجا بودید که سه روز پیش در سنندج و بانه موتور سواران با پرچم داعش رژه رفته اند ! پس همه کردهای سنی ایران در همه جنایاتی که داعشی ها کرده اند شریک هستند؟؟؟ کجا بودید جند الله با مردم سیستان و بلوچستان چه کرد؟ پس همه سیستانیها و بلوچهای نازنین دشمن ما هستند ؟ کجا بودید که سپاه پاسدارن و بسیج در خیابانهای تهران نه هشت سال پیش بلکه فقط سال 1388 با ما در خیابانهای همه ایران چه کردند ؟ پس همه خانواده ها و اقوام پاسداران را گناه کار هستند و باید دشمن ما به حساب بیایند ؟؟؟

 

Rasul Sepahvand

دنگ لرستان کدام هویت؟ مگر تاریخ لرستان چیزی بغیر از غارت و تجاوز و بی اخلاقی آن هم فقط نسبت به خودشان چیز دیگری را نشان میدهد؟ در کدام افتخار تاریخی لرها حضور داشته اند؟ تعصبات کور کورانه را کنار بگذاریم, فارس ها را میکوبیم و سنگ اعراب را به سینه میزنیم

 

دنگ لرستان

تاریخ اتابکان لور که بیش از 500سال بر لورستان بزرگ حکومت کردند واسایش ورفاه را برای مرمانشان به ارمغان اوردند,تاریخ کریم خان زندکه عادلترین پادشاه بور,تاریخ اریو برزن,تاریخ سردار مبارز اسعد بختیاری,تاریخ قدمخیر و....

 

Nasim Bahrami

آقا لطفا دیگر نظراتی که توهین به همه ماست را منتشر نکن و کسانی ممکن است مانند ما تحمل این گفتار شما را نداشته باشند و به شما توهین کنند آقای سپهوند . عکس ها و مطالب مربوط به سردارانی از بختیاریهای لر در سطر مشروطیت را ندیده ای ؟ ایا آنها غارتگرند یا فاتحان مشروطیت ؟ ما با کسی که برای ما اکنون جک میسازدو اکنون به ما میخخدد مشکل داریم نه هیچ ملیتی دیگری.

دنگ لرستان

من هیچ وقت سنگ اعراب وفارس را برسینه نزده ام,ما لوریم ولورستانی,شما چرا سنگ فارس ها رابر سینه میزنید؟

Rasul Sepahvand

من یک پان ایرانیسم هستم و پان‌ایرانیسم عقیده‌ای سیاسی است مبتنی بر اتحاد کلیه اقوام و تیره‌های ایرانی که تا قبل از حمله اعراب ساکن فلات ایران بوده اند, شامل آذربایجانی‌ها، آسی‌ها، بلوچ‌ها، زازاها، کردها، پشتون‌ها، هزاره‌ها، لرها ،تاجیک‌ها، قزلباش‌ها و به طور کلی تمامی اقوام ایرانی ساکن در فلات ایران

 

Rasul Sepahvand

خانم بهرامی گرامی و عزیز اگر مقبول افتد به رد خلق مردود نگردد و اگر مردود افتد به قبول خلق مقبول نگردد

 

دنگ لرستان

شما به جای اینکه نگران ایران واتحاد مردمش باشی فکری به حال فقر واعتیادی که مردم لور با وجود داشتن ثروت عظیمی که از ان بی بهر ه اند باش,فکر این باش اب لورهای بختیاری را دارند غارت میکنند,فکر هویت در حال نابودی خودت باش,فکر زن لوری باش که فرزندش را در توالت بدنیا اورد

 

Rasul Sepahvand

اکثر مردم در سطحی بینی گرفتارند, ما هم گرفتاریم

 

Rasul Sepahvand

دنگ لرستان گفته اید: فکر هویت در حال نابودی خودت باش!
از کدام هویت سخن میگویید؟

 

دنگ لرستان

هویت لوری ات البته گویا شما فار س هستید ونه لور,زبانی که در حال نابودیست,کودکان لوری که با زبان مادریشان بیگانه اندو....

 

Majid Hamidian

جنایات هیتلروافکارناسیونالیستیش را یکباردیگراز زیر آوار تاریخ نبش قبرنکنید . ناسیونالیسم قدغن !!!

 

Nasim Bahrami

جناب سپهوند جواب سوالهای شما را با سئوالهایی دادم که متاسفانه زیر سبیلی رد کردید ما کم حافظه نیستیم ها ....همتبار

 

Nasim Bahrami

ناسیونالیسم قدغن جوک و خندیدن به لرهای ستم دیده هم که در فقرو فلاکت و اعتیاد و هزار درد بی درمان دیگر دست و پا میزنند هم قدغن .. برداشت از چاهای نفت و فقر روز افزون هم قدغن

 

دنگ لرستان

نسیم عزیز اینها مشتی جیره خوار بیش نیستند

 

Nazak Zia

لرها همیشه و تا ابد سربلند و سرافراز و باشکوه بودن و می مانند...درود بر قوم فاخر لر.لطفا تحت هیچ شرایطی منفیهارو به لرها نسبت ندید..همه مشکلات نسبی هستن

 

 

Marzieh Sh Hameh ensanha che arab che kord lor tork balouch hameho hameh hata hameh yeki hastand bayad ehteram bogzarim tohin nakonim ensan doust bashim o bas

 

Majid Hamidian

لر , کرد , فارس , عرب , گیلک , ترک و ... بدون درنظر داشتن مذهب , رنگ پوست , زبان , نژاد و.... بطور یکسان تحت استثمار و فشار اجتماعی از سوی رژیم اسلامی قرار دارند . استثنائی نیست !!!

den 24 augusti kl. 17:10 · Gilla

 

· 

Nasim Bahrami

دنگ لر همتبار عزیز و نازارم .باور کن کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من ... ولی همینقدر بدانندکه دیگر لرهای ساده و گوشه گیر حقوق انسانی خود را میخواهند ببین چه انگهایی میزنند!!!

 

Majid Hamidian

تلاش ٣٥ ساله رژیم اسلامی بهمراه خونریزی , کشتار , اعدام , قطع اعضای بدن , ترویج فحشاء , اعتیاد و ... به شکست استراتژیکی رژیم اسلامی جهت ترویج و نهادینه کردن توحش تبدیل شده . خودشان هم واقف این حقیقت عریانند . مروج نفرت پراکنی , انتقام , خون پاشی و... نباشیم . پرچم انسانیت را در مقابل جامعه قراربدهیم !!!

 

Rasul Sepahvand

بانو بهرامی از جواب هاتون قانع نشدم, هرچند جواب بعضی از سوال هام رو اصلاً ندادید, اصرار نمیکنم چون اگه تمایل داشتید حتماً جواب میدادید! برای اینکه بحث به جدل تبدیل نشه جواب ندادم, قلباً مطمئن هستم که شما دلسوز قوم لر هستید و اینکه خواستار رفع مشکلات به صورت مسالمت آمیز و خواستار زندگی آرام و دوستانه اقوام(لر و عرب) هستید قابل احترام است, با برخی از نظرات شما و سایر دوستان مخصوصاً دنگ لرستان موافقم, من فارس نیستم, هرچند لر , کرد , فارس یا هر قومیت دیگری داشتن را فضیلت نمیدانم, چون در انتخاب آن نقشی نداشته ام و جبر در آن نقش اصلی را بازی میکند
موافقم که زبان لری در حال نابودیست و این یک امر اجتناب ناپذیر است, اما مگر غیر از خودمان که با کودکانمان فارسی صحبت میکنیم کس دیگری مقصر است؟! آیا این هم به عهده دیگران است
..........................
در مورد قوم لر و تاریخ لرستان مطالعاتی از منابع موثق داشته ام, هر آنچه گفتم جز حقایقی تلخ چیز دیگری نبود با این همه گمان میکنم نباید در اینجا این بحث را باز میکردم, علی ایحال چنانچه مباحث فوق خاطر شما و سایر دوستان عزیز را مکدر کرد از حضور همگی عذرخواهی میکنم
پیروز باشید

 

Nasim Bahrami WWW.lorabad.com

lorabad.com

Lorestan o Bakhtyari

 

Nasim Bahramihttps://www.facebook.com/.../permalink/560507267394470/

den 24 augusti kl. 20:08 · Gilla

 

عبدالمجید کاکولوند

سلام باعث تاسف است با توجه به پیشرفت صنعت ارتباطات و علم که همه جهان را با علم پیوند داده است و ان را دهکده جهانی می خوانند چرا تعدادی از عزیزان هنوز در تعصب لر و کرد و غیره با هم جدل می کنند بهتر نیست کلمه انسان را با پسوند مکان و زمان آلوده ننمائیم پس بیایید بهتر از اینها و کلی تر فکر کنیم

 

شورش لرستانی

عبدالمجید کاکولوند دوست گرامی ما از یک دنیای واقعی حرف میزنیم که آپارتاید ملی حاکم با سیاست آسیمیلاسیون زبان و فرهنگهای باستانی و مترقی دیگر ملتها را از بین برده و فرهنگ ارتجاعی خودش را با سرکوب و زور سرنیزه بخورد مردم داده است. به تصویر همتبار لرستانی ما در زیر نگاه کن که چگونه قربانی سیاست فاشیسم حاکم شده است: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=636340286486999&set=a.112602582194108.15599.100003331008207&type=1&theater

 

زنده یاد عیسی فیوج از نوازندگان کمانچه، که سال های آخر عُمر در خیابانهای گُرگان ...Visa mer

Tillhörande: Saeed Beigzadeh

 

Shojaei Parviz

درود بر شما شورش جان . آقای کاکولوند ایده آلیستی فکر میکنن اما ما کمرمان زیر این تبعیض های مضاعف شکسته.

قلات مردمی

راهها متفاوت است و من نفی هیچ راه و طریقی را نمیکنم. لنین میگوید بدون تءوری انقلاب جنبش انقلابی میسر نمی شود . آیا این جمله فی نفسه اشتباه است؟ نه! ولی وقتی همین جمله لنین را زیر زره بین بگذاریم می بینیم که ایراداتی در این شعار وجود دارد. تءوری انقلابی چیست یا کدام است . بنابراین هر کسی میتواند تعبیری از این جمله را اراپه دهد که با دیگری متفاوت است. بهمین منوال گیجی و سردرگمی باقی میماند.

 

Atabak Lor Lorestani

دوستان و همتباران ابتدا از همتبار فرهیخته ام سرکار خانم نیسم و بهرامی و سایر یارانش در به اشتراک گذاشتن مطالب مهم و کلیدی که به مانند هیزم آماده جرغه فرصت طلبان است همه را به خطراتی مانند عراق و سوریه آگاه میکنند . همتباران عزیز ،فرهنگی که در جامعه ستم دیده ایران بنام جمهوری اسلام حاکم و در حال ترویج است بخشی از فرهنگ کثیفی است که روز اول در یک مصاحبه در مقابل یک سئوال که پرسیده شد شما گفتید همه آزادند و عقاید آزاد و پوشش آزاد است حالا چرا که به قدرت رسیدید ممنوع کردید همه را ؟ جواب مشخص رهبر و بنیانگذار این سیستم مافیایی منبتی بر دروغ این بود که اعلام کرد؛ بله ما(( خدعه کردیم که اسلام را به پیروزی برسانیم **) www.lorestan11.com

lorabad.com

Lorestan o Bakhtyari

Atabak Lor Lorestani

قلات مردمی جان این جملات و تزها سیاسی اجتماعی فرمول ریاضی که نیستند !! در زمانهای مشخص برای مردمی مشخص جواب میدهد و در مورد مردمی دیگر ممکن نتیجه عکس بدهد متاسفانه که سال 1357 نگرش بسیاری به انقلاب در ایران از نوع آمریکای لاتین بود و نتیجه اش را هم دیدیم . نسخه جای دیگر با شرائطی دیگر مانند داروی بک مریض را به مریضی دیگر با نوع مرض دیگر به زور خوراندن است . بحث شرائط و زمان مشخص را جدی بگیریم .

 

Atabak Lor Lorestani

این نظر در مقابل کسانی که شعار اتحاد میدهند و فراموش کرده اند که قاتل همه ما رژیم جمهوری اسلامی است ، آنقدر منطقی است که حیفم آمد تکرارش نکنم درود بر این همتبار عزیز ...دنگ لرستان ؛،شما به جای اینکه نگران ایران واتحاد مردمش باشی فکری به حال فقر واعتیادی که مردم لور با وجود داشتن ثروت عظیمی که از ان بی بهر ه اند باش,فکر این باش اب لورهای بختیاری را دارند غارت میکنند,فکر هویت در حال نابودی خودت باش,فکر زن لوری باش که فرزندش را در توالت بدنیا اورد

 

Jafar Jafarnejad

سعید نژادسلیمانی
19
t · Redigert ·
·

ميزان سعادت و خوشبختي خود را با عشقي كه در زندگي مان جاريست بسنجيم.
ممكن است ما تمام دنيا را در اختيار داشته باشيم ثروت،شهرت،دوستان بسيار…
اما بدون عشق ؛ زندگيمان از بزرگترين معناي خويش تهي باشد.
در يك رابطه عاشقانه دوسويه ....
گاهي اوقات عليرغم ميل مان باید بگوييم : « من مقصر هستم.»
اين تنها معادله ايست كه بازنده ندارد و نهايتاٌ پيروز واقعي ما هستيم!
عشق حقيقي بده بستان نمي شناسد .
قمار و معامله و داد و ستد نيست. سود و زيان در آن معنايي ندارد.
عشق حركتي است كه خواستگاه خود را مي جويد
….. ايثار را …
ميزان سعادت و خوشبختي خود را با عشقي كه در زندگي مان جاريست بسنجيم. ممكن است ما تمام دنيا را در اختيار داشته باشيم ثروت،شهرت،دوستان بسيار… اما بدون عشق ؛ زندگيمان از بزرگترين معناي خويش تهي باشد. در يك رابطه عاشقانه دوسويه .... گاهي اوقات عليرغم ميل مان باید بگوييم : « من مقصر هستم.» اين تنها معادله ايست كه بازنده ندارد و نهايتاٌ پيروز واقعي ما هستيم! عشق حقيقي بده بستان نمي شناسد . قمار و معامله و داد و ستد نيست. سود و زيان در آن معنايي ندارد. عشق حركتي است كه خواستگاه خود را مي جويد ….. ايثار را …

 

شورش لرستانی

وای به لرهایی که خود را پان ایرانیست میدانند من معتقدم که این افراد از خودبیگانگانی هستند که بطور مسلم با ساواک بر علیه جنبش رهاییبخش خلق لرستان برهبری دکتر هوشنگ اعظمی لرستانی همکاری کرده اند. یکی از اثرات هویت زدایی و آسیمیلاسیون پهلویها طبق نسخه استعمار انگلیس به رضا خان پالانی نفی هویت خود و انتساب به نیروی حاکم است . مسلما آقای سپهوند با نفی هویت خود به خدمت جریان اطلاعات ساحته ایرانبانان پارس لر درآمده است.

Atabak Lor Lorestani

البته شورش جان علاقه مندی و گرایش در این جامعه استبداد زده به هر گرایشی نمیتواند با کسانی که در آن جریان دست به جنایت زده اند شریک جرم هستند . بلکه اینگونه در خط علاقه مندی نشان دادن به نگرشهای دیگر از چپ تا روشنفکر مترقی، همه نیروهای سیاسی که دستشان از این جامعه فلک زده کوتاه شده به هر دلیل !!!!! مقصر هستند . موفق باشی رفیق . قربانی را نباید مقصر دانست وقتی راهی نمانده همتبار .

 

Atabak Lor Lorestani

دکتر جعفر نژاد عزیز و گرامی ما از همه شما آگاهان و روشنفکران تحصیلکرده دور از این دیار ستمدیده که فقر و بیکاری و اعتیاد کمر مردم را دارد میشکند !!!انتظار بیشتری در نگارش و رهنمود دادن به این همتبارانت که تشنه آگاهی رسانی شما هستیم . امیدورم که همه شما ...Visa mer

 

Atabak Lor Lorestanihttp://lorabad.com/.../462-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%DA%A9...

 

چرا که نه ؟ به لر بودنم افتخار نکنم ؟ ﭼﺮﺍ لر ﻧﺒﺎﺷﻢ؟ - lorabad.com

lorabad.com

Lorestan o Bakhtyari

 

Lorestani Arman Nasim Bahrami بعد از این نظر شما خانم بهرامی عزیز من نظری نمیتوانم بدهم که دنیای حرف در این پیام شماست .... اینجا که گفته اید ؛
ناسیونالیسم قدغن جوک و خندیدن به لرهای ستم دیده هم که در فقرو فلاکت و اعتیاد و هزار درد بی درمان دیگر دست و پا میزنند هم قدغن .. برداشت از چاهای نفت و فقر روز افزون هم قدغن

 

Lorestani Arman

چرا که نه ؟؟؟؟؟ www.lorestan11.com

lorabad.com