آش دستپخت سیاسیون از سال 1357 تاکنون بقدری شور شده که خودشان هم نمیتوانند کوفت کنند!

بقول ما زاگرسیان ستمدیده که با وجود نشستن بر روی چاههای نفت در فقر زندگی میکنیم« مرگ یکبار و شیون یکبار » .....

واکنش‌های بسیاری میان رسانه‌های حکومتی هم فریاد آه و فقان از آینده ای تاریک سر دادند و ارگان مطبوعاتی دولت جمهوری اسلامی از اوضاع کشور بالاخص بعد از قتل حکومتی داریوش مهرجویی که با  انتقاداتی جدی همراه بوده است در روزهای اخیر شدت گرفته است .

روزنامه «ایران»، رسانه رسمی دولت مافیایی جمهوری اسلامی، در شماره روز دوشنبه بیست و چهارم مهر خود مدعی شد که قتل داریوش مهرجویی و همسرش «هیچ شباهتی» با کشتار حکومتی نویسندگان و هنرمندان در دهه ۷۰ خورشیدی که با عنوان «قتل‌های زنجیره‌ای» شناخته می‌شود، ندارد.

هر چند در نقطه مقابل، روزنامه «کیهان» که زیر نظر نماینده مستقیم علی خامنه‌ای اداره می‌شود، ادعا دارد قتل مهرجویی و همسرش با «یکی از کشته‌شدگان قتل‌های زنجیره‌ای سال ۷۷» به نام مجید شریف، شباهت‌هایی دارد.

بامداد یکشنبه بیست و سوم مهرماه رسانه‌های داخلی از قتل داریوش مهرجویی ۸۴ ساله و همسرش وحیده محمدی‌فر ۵۴ ساله در ویلای شخصی آنها در منطقه زیبا دشت شهرستان فردیس از توابع استان البرز در نزدیکی پایتخت ایران خبر دادند.

از سوی دیگر، مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه «جمهوری اسلامی» نزدیک به روحانیون سنتی حاکم بر ایران، در شماره امروز دوشنبه این رسانه خطاب به مقامات ارشد قضایی و اجرایی نوشته است: اگر بررسی‌ها به «واقعیت تلخی» از قبیل ارتکاب این جرم توسط «باندهای توطئه‌گر داخلی» منتهی شد، مبادا «ملاحظه‌ای صورت بگیرد» و با توسل به «توجیهات غیرشرعی و غیرقانونی» از اعلام اسامی و برخورد با افراد آن باندها «خودداری» شود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت حسن روحانی و از مقامات پیشین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز با انتشار یادداشتی، نسبت به «تعلل» نهادهای حاکمیتی برای یافتن و «شفاف‌سازی علل و عامل» قتل داریوش مهرجویی و همسرش «هشدار» داده است.

با این حال، آخرین اعلام‌های رسمی در رابطه با جزئیات پرونده قتل، شامل اظهارات سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس جمهوری اسلامی می‌شود که به صداوسیمای حکومت ایران گفته است: «تاکنون چهار مظنون شناسایی شده‌ است که دو نفر از آنها دستگیر و دو نفر دیگر تا ساعات یا دقایقی دیگر دستگیر خواهند شد.»

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی هم گفته است که در جلسه روز گذشته بیست و سوم مهرماه هیات دولت جمهوری اسلامی، وزارتخانه‌های «کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی» گزارشی از موضوع قتل ارائه کرده‌اند. ابراهیم رئیسی نیز به بخش‌های «انتظامی و امنیتی» دستور داده تا با «جدیت و سرعت مضاعف» موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج اقدامات اطلاع‌رسانی شود.

در این حال، مریم شکرانی روزنامه‌نگار، روند پوشش خبری واقعه را مورد بررسی قرار داده، آن را «اتفاق عجیب» دانسته و صبح روز حادثه در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشته بود: (روزنامه اینترنتی) فراز دیلی «ساعت حدود ۹ شب» توییتی منتشر کرده است مبنی بر اینکه «مهاجران افغانی» تلاش کرده‌اند از همسر مهرجویی «زورگیری» کنند.

روزنامه «اعتماد» چاپ تهران نیز «ساعت ۱۱:۵۵ شب» صفحه یک خود را با یکی از تیترهای اصلی منتشر می‌کند که با همسر مهرجویی درباره «سرقت سنتور» از خانه‌شان «مصاحبه» کرده است.

کانال‌های تلگرامی «بیسیمچی مدیا» و «صابرین‌نیوز» نزدیک به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی هم «اولین رسانه‌هایی» هستند که «خبر قتل» داریوش مهرجویی را در ساعت حدود «۱۲:۴۵ دقیقه شب» منتشر می‌کنند. سایر رسانه‌های داخلی نیز این خبر را به نقل از خبرگزاری امنیتی «تسنیم» در ساعت حدود «یک نیمه شب» منتشرکردند.

قتل زوج سینماگر سرشناس، با ابهامات و چالش‌های فراوانی نزد افکار عمومی ایران مواجه است که تاکنون بسیاری از ‌آن موارد، توسط مقامات جمهوری اسلامی و نهادهای انتظامی، قضایی و دولتی، بی پاسخ مانده‌ است.

پیش از این عمادالدین باقی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر، «قتل هولناک» داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر را «دقیقا به سبک قتل داریوش فروهر و همسرش» قلمداد کرده و گفته است: «قطعا پیام واضحی در یادآوری قتل‌های زنجیره‌ای دهه ۷۰ دارد.»

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر
همچنین ببینید:

واکنش‌ کاربران به قتل «هولناک» داریوش مهرجویی و همسرش: یادآور «قتل‌های زنجیره‌ای» دهه ۷۰ است

همچنین، حامد آئینه‌وند، روزنامه‌نگار، به صدای آمریکا گفته است چگونگی قتل داریوش مهرجویی نشان می‌دهد که کار یک قاتل معمولی نیست.

حامد آئینه‌وند: شکل قتل داریوش مهرجویی نشان می‌دهد که کار یک قاتل معمولی نیست