رداد 1391,ساعت 10:36:58

روابط میان هشت گروه مافیایی به چه صورت برقرار است

که در بخش قوه قضاییه نیز به آن اشاره شد و در

بخش های دیگر نیز اشاراتی  به آن خواهد شد. برخی

افراد در چند گروه هستند و ارتباط چندگانه ای با واواک دارند.

    در مقدمه گفته شد که این نیروها به صورت افقی و

عمودی در میان گروههای خود و دیگر گروهها در رفت و

آمد هستند و با این جابجایی ها می توانند در برنامه ریزی ها

و هماهنگی ها شرکت کنند  که در این مورد تنها به چند مورد جهت یاد آوری اشاره می شود : 

ترور مبارزان و مخالفان داخلی از جمله :
کشیش میکائیلیان از کشیشهای مسیحی مقیم ایران.
منوچهر صانعی و همسرش فیروزه کلانتری
داریوش فروهر دبیر حزب ملت ایران.
پروانه اسکندری همسر و همرزم داریوش فروهر.
سعیدی سیرجانی نویسنده معروف کتاب ضحاک مار دوش.
خسرو بشارتی که به وسیله گلوله در شهر کن به قتل رسید.
حسین سرشار خواننده ایران ای مرز پر گهر که در آبادان به قتل رسید.
فاطمه قائم مقامی سرمهماندار هواپیما.
دکتر فلاح یزدی پزشک آقای منتظری.
محمد تقی زهتا بی مورخ و زبان شناس.
شیخ محمد ضیائی امام جمعه بندرعباس.
حمید حاجی زاده  و پسرش کارون  بخاطر اینکه اشعار ملی می سرود.
معصومه مصدق، نوه دکتر مصدق
مهندس کریم جلی و همسرش فاطمه امامی.
دکتر جمشید پرتوی  متخصص بیماریهای قلب که پزشک احمد خمینی بود و در خانه خود بطور مشکوکی کشته شد.
جواد امامی کارشناس داد گستری و همسرش سونیا ال یاسین که در خانه خود کشته شدند.
سعید قیدی از پرسنل نیروی هوائی که جنازه او  با ضربات چاقو کشته شده بود در سعادت آباد پیدا شد.
پیروز دوانی نویسنده و فعال سیاسی
فرزینه مقصود لو و خواهرزاده اش شبنم حسینی.
ابراهیم زال زاده نویسنده و روزنامه نگار.
کشیش محمد باقر یوسفی ( روان بخش ).
دکترعبدالعزیز مجد استاد دانشگاه زاهدان از پیروان مذهب تسنن.    
دکتراحمد صیاد از متفکران اهل سنت.
سیامک سنجری که توسط همین باند با چاقو به قتل رسید.
فاروق فرساد اهل سنت که با آمپول هوا کشته شد.
محمد ربیعی امام جمعه کرمانشاه که با آمپول هوا کشته شد.
اشرف السادات برقعی در قم.
احمد میر علایی نویسنده و مترجم در اصفهان.
مهندس  حسین برازنده در مشهد.
حسین شاه جمالی  که یک مسلمان مسیحی شده بود. 
کشیش دیباج.
میکائیلیان  و کشیش هاپیک هوسپیان در کرج.
شمس الدین امیر علائی نخستین سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه همکار زنده یاد دکتر مصدق و از رهبران جبهه ملی.
دکتر تقی تفتی و همسر و دو فرزندشان. 
جواد سنا.
زهرا افتخاری.
جلال متین ،  سید محمودمیدانی،
محمد مختاری،
جعفر پوینده،
مجید شریف نویسنده،
و بسیار دیگران ..
8 آدم ربائی و طرح ریزی قتل های دستجمعی و ارسال اسلحه و...:
  ربودن فرج سرکوهی و پیروز دوانی که اولی بدین خاطر که در همان روز ربودنش افشا شد، جان سالم بدر برد و دومی به قتل رسید.
طرح قتل نویسندگان عازم ارمنستان که اجرا هم شد اما شکست خورد.
ارسال اسلحه به سوی فلسطین و دادن گزارش آن به اسراییل. زمانی که قرار بود روابط اسراییل و فلسطینیان بهبود یابد و در نتیجه ایران با ارسال یک کشتی مهمات از سکوهای مخفی خود به سوی دریای مدیترانه و کشف آن از سوی اسراییل موجب تشدید تنش میان ایران و اسرائیل و اسرائیل و فلسطین و... شد.
ارسال مواد منفجره و موشک به اطریش جهت حمله به مرکز ناتو که لو رفت.
شرکت در سرکوب های خیابانی: مواردی که حضور واواکی ها در آنها عیان بود، عبارتند از: سرکوب اعتراضات مردمی مشهد و سرکوب دانشجویان در خوابگاه دانشگاه تهران و سرکوب اجتماع زنان در میدان هفت تیر و  حمله به مردم در جریان راهپیمایی های اعتراض آمیز تهران.
شرکت در به قتل رساندن زندانیان سیاسی و ناپدید کردن آنها. در انجام این گونه جنایتها، واواکی ها، از  کمک و یاری مأموران دژخیم صفت قوه قضاییه برخوردار می شوند. تعداد افرادی که در زندانهای کشور به قتل رسانده اند، از صدها متجاوز است. تنها چند مورد بر افکار عمومی معلوم شده اند: اکبر محمدی و زهرا کاظمی و زهرا بنی یعقوب .
 
* تأسیس واواک:
 
    تاریخچه تاسیس واواک  به سال بعد از کودتای خرداد 60  بر می گردد.  این امر نشان می دهد که قبل از آن که واواک تاسیس شود کلیه کارهایی که مربوط به این وزارتخانه می شد توسط برخی از گروههای خود سر و غیر متمرکز انجام می شدند.
    در سالهای اول انقلاب، هر گروه و دسته و مرکز قدرتی، بدون هماهنگی با دیگر مراکز، گروه اطلاعاتی داشت و خود سر عمل می کرد.  به گونه ای که گاهی اوقات پیش می آمد که فردی توسط گروهی دستگیر میشد و بعد از بازجویی آزاد می شد ولی فردای آن روز، توسط گروه دیگری دستگیر و به زندان فرستاده می شد.
   درگیری های اول انقلاب به دلیل عدم هماهنگی این نیروها مشکلات بسیاری را به بار آورد. از جمله  مهمترین موارد، مورد دستگیری فرزند آیت الله طالقانی بود. او توسط یکی از  افراد کمیته، به نام محمد غرضی دستگیر شده بود.  غرضی کسی بود که فعالیت سیاسی خود را از عضویت در سازمان مجاهدین خلق شروع کرده و بعد از آنها جدا و ضد آنها شده بود. به پاداش «شکستن اسطوره طالقانی»، به استانداری خوزستان رسید و عامل متلاشی شدن لشگر خوزستان، در ایام پیش از تجاوز عراق شد. بعدها، وزیر نفت شد و خورد و بردهای بسیار کرد و اینک، کاخ او، مرکز ارتباط با انگلیسها است.
     بهر رو، از وی می خواستند که فرزند طالقانی و کسانی را آزاد کند که با او دستگیر کرده بود و او از این کار خودداری میکرد. کار به جایی رسید که طالقانی از تهران به صورت قهر خارج شد و با دلجویی خمینی به تهران بازگشت.
    در ابتدای انقلاب که واواک وجود نداشت، جمع آوری اطلاعات و دستگیری ها و شکنجه و بازجویی ها و... برعهده چند گروه و مرکز بود  به شرح زیر :
1- اطلاعات سپاه پاسداران
2- اطلاعات ارتش ( رکن 2 )
3- اطلاعات کمیته های انقلاب اسلامی
4- اطلاعات دفتر نخست وزیری
5- اطلاعات دادستانی انقلاب 
        در زیر به هر کدام از آنها می پردازیم.
 در رابطه با اطلاعات سپاه پاسداران نوشته حمید ذاکری را می آوریم که دقیق نوشته شده است.
 
1 - اطلاعات سپاه پاسداران 
 
   نظام فرماندهی در دروه اول تاسيس سپاه فاقد مشخصات سازمانیمانند ديگر نيروهای نظامی و امنيتی است. فرماندهی و ساختار سپاه فاقد درجه بندینظامی است و انتصابات آن بر اساس روابط سازمانی قبل از انقلاب و نيز تا حدودیتوانايی‌های فردی و نزديكی به مراكز قدرت انجام می‌گيرد. پذيرش نيروهای ستاد مركز وسپاه كشوری بصورت مجزا و با فرايند متفاوتی صورت می‌گيرد. نيروهايی كه برای ستادمركز سپاه پذيرش می‌شوند بصورت مستقيم وارد مراحل گزينش نمی‌شوند بلكه معمولا بامعرفی ديگر اعضای ستاد، وارد پروسه عضو گيری می‌شوند اين پروسه بسيار كند و نيز سختاست. در طی اين دوره تحقيقات وسيع و مصاحبه‌های طولانی صورت می‌گيرد تا گرايش‌هایفكری و عقيدتی فرد داوطلب كاملا مشخص شود. خاستگاه طبقاتی نيروهای سپاه نيز طبقاتمتوسط و فقير است كه در پی دفاع از آرمانهای انقلاب و دفاع از وضعيت موجود به آنمی‌پيوندند. در تهران بيشتر جوانان در سنين ١٨ تا ٢٥ جذب سپاه شده‌اند چرا كه سپاهيك محمل آرمانی برای زدودن تمام نمايه‌های رژيمی است كه مايه اصلی نابرابری‌هایاجتماعی و فقر آنان بوده است. در اين دوره سپاه دارای دو بخش اصلی است: ستادمركزی كه در مركز ساواك در تهران مستقر شده و بعدها با انتقال اين مركز به وزارتاطلاعات به قصر فيروزه منتقل می‌شود و نيز سپاه كشوری كه بتدريج در مناطق يازدهگانه و چند ناحيه ويژه تقسيم بندی می‌شود.
    ستاد مركزی سپاه در اين دوره بصورت واحدهای مجزا تقسيمبندی می‌شود مانند واحد پرسنلی، واحد سمعی بصری، واحد مخابرات، واحد اطلاعات، واحدعمليات، واحد حفاظت اطلاعات، واحد تداركات، واحد آموزش و بعدها با فرمان تشكيل ارتشبيست ميليونی توسط آيت‌الله خمينی واحد بسيج نيز به آن اضافه می‌شود.  سپاه كشوری نيز تقسيم بندی خود را بر همين اساس دارد ومناطق تهران و اصفهان قويترين سازمانهای سپاه در سطح كشور محسوب می‌شوند. در ايندوره، تهران منطقه ده كشوری است و سپاه آن قويترين واحد اطلاعات در سطح كشور رادارد. تا مقطع تشكيل وزارت اطلاعات سپاه دو مركز موازی اطلاعات را در خود جمع داردكه يكی از درون سپاه كنترل می‌شود و ديگری از خارجسپاه.
 
* واحدنهضت‌هایآزاديبخش سپاه:
 
    واحد نهضت‌های آزادی بخش سپاه بوسيله محمد منتظری در داخلسپاه تشكيل شد. اما سپاه تنها محملی برای پوشش رسمی فعاليتهای برون مرزی وی بود كهسالها قبل از انقلاب روابط بسيار گسترده‌ای با نهضتهای آزادبخش منطقه و جهان برقراركرده بود. اين واحد را هر چند شايد بتوان به نوعی اطلاعات خارجی سپاه در اين دورهدانست، اما به علت شخصيت با نفوذ محمد منتظری كه اصولا در قالب‌های سپاه نمی‌گنجيد،فرماندهی و كنترل آن نيز در بيرون از سپاه بود و همين مسئله موجب تنش‌های بسيارميان فرماندهی سپاه و نيز سپاه با وزارت خارجه شده بود. واقعه اشغال فرودگاه تهراندر دوره دولت موقت توسط محمد منتظری و نيروهای وی اوج اين تنش‌ها بود. از نظر محمدمنتظری و بعدها سيد مهدی‌هاشمی وظيفه اين واحد حمايت از نهضت‌های آزاديبخش بدونتوجه به ماهيت آنها و نيز سياستهای رسمی كشور در عرصه خارجیبود.  اما نهايتا فعاليتهای خارج از قاعده اين واحد و نيز تزاحمشديد آن با سياست خارجی دولت موقت و بعدها با دولت رجايی منجر به انحلال آن شد.
    بخشی از نيروهای اين واحد از سپاه خارج شدند و جريان نهضت جهانی اسلام را به رهبریسيد مهدی‌هاشمی ايجاد كردند و گروه ديگری نيز جذب واحد اطلاعات شدند. انحلال اينواحد از طريق مصوبه مجلس و نيز دخالت صريح‌هاشمی رفسنجانی كه در آن زمان رياست مجلسرا برعهده داشت، انجام گرفت. بنا به دلايلی كه بعدها در تاسيس وزارت اطلاعات نيز درنظر گرفته شد،‌  هاشمی رفسنجانی اعتقاد داشت كه قدرت گرفتن اطلاعات سپاه موجب كودتایاين نيرو خواهد شد...............  ترور مبارزان و مخالفان داخلی از جمله :
●اسامی ترورها و جنایات مافیای حاکم بر ایران در آینده نزدیک خواهد آمد 

ارسالی یکی از یاران جنبش رهائی بخش لرستان برای درج در سایت     www.lorabad.com

 
تاريخ بروز رساني ( 08 مرداد 1391,ساعت 18:44:30 )